Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz. Ukończono remont wiaduktu przy ul. Zielonej. Co się zmieniło? [ZDJĘCIA]

Tatiana Biela
Tatiana Biela
Na razie wiadukt będzie miał tę samą wysokość co przed remontem
Na razie wiadukt będzie miał tę samą wysokość co przed remontem fot. Damian Radziak
Choć PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyremontowały wiadukt przy ul. Zielonej, zaś pociągi mogą z niego korzystać od 21 września, część kierowców nie ma powodów do zadowolenia. Wprawdzie wysokość wiaduktu po remoncie miała wynosić 4,3 m, na razie jednak pozostaje taka sama jak przed rozpoczęciem inwestycji czyli 3,5 m.

FLESZ - Rewolucja dla kierowców. Te zmiany musisz znać

Dorota Szalacha, rzeczniczka małopolskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyjaśnia skąd ta różnica.

- Wysokość wiaduktu przy ul. Zielonej w Nowym Sączu zaplanowano na 4,3 m i tak będzie po budowie dodatkowego wiaduktu ul. Kolejowa/Zielona, który przewidziano do realizacji w latach 2021 - 2022 - mówi i dodaje, że do tego czasu wysokość obiektu będzie mniejsza o około 80 cm od docelowej.

- Połączenie realizacji prac przy wiaduktach pozwoli uniknąć dwukrotnych prac oraz zmian w ruchu drogowym i sprawnie przeprowadzić inwestycje - tłumaczy.

Przyjęte rozwiązanie zostało uzgodnione z Miejskim Zarządem Dróg w Nowym Sączu. Wiadukt powstanie w ramach modernizacji trasy Chabówka – Nowy Sącz. Nowy obiekt w Nowym Sączu (ul. Kolejowa/Zielona), zastąpi przejazd kolejowo-drogowy, w odległości 50 m od wiaduktu przy ul. Zielonej

Jeśli chodzi o otwarcie drogi pod oddanym do użytku wiaduktem, to zakończenie prac planowane jest jeszcze w tym miesiącu.
Sączu przy ul. Zielonej jest na ukończeniu. Od 21 września, pociągi jadą już sprawniej przez wiadukt, po dwóch nowych torach.

- Kierowcy zyskają dwa pasy ruchu o szerokości o szerokości trzech metrów, zaś do dyspozycji pieszych będą dwa, ponad dwumetrowe chodniki - wyjaśnia rzeczniczka PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.

Przebudowa wiaduktu w Nowym Sączu, przy ul Zielonej jest elementem realizowanej inwestycji PLK na trasie Tarnów – Muszyna za kwotę 56 mln zł. Wiadukt to także jeden z kilku obiektów zrealizowanych na tej trasie. Przebudowano również wiadukty w Ptaszkowej, Grybowie, Siołkowej i Kamionce Wielkiej.

- Zwiększyło się bezpieczeństwo ruchu kolejowego, a kierowcy zyskali sprawniejszą komunikację w bezpośrednim sąsiedztwie torów - podsumowuje Dorota Szalacha.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska