https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

O tyle prezydent Krakowa chce podnieść ceny biletów MPK. Pasażerowie nie będą zadowoleni

Redakcja Kraków
MPK KRAKÓW
MPK KRAKÓW Polska Press
Dziś na sesji Rady Miasta Krakowa radni będą dyskutować w sprawie dalszego funkcjonowania komunikacji miejskiej, a także przyszłości biletu metropolitalnego. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie przygotował dwa projekty uchwał.

Jak przypominają urzędnicy miejscy, dwa lata temu powstał komitet sterujący, który przygotował niezbędne zapisy i analizy do wdrożenia zintegrowanego systemu transportu metropolitalnego Krakowa. Teraz te prace muszą zostać zaakceptowane przez Radę Miasta Krakowa.

– System ten ma polegać na tym, że mieszkaniec z wykorzystaniem jednego biletu będzie mógł korzystać z różnych środków transportu bez ograniczeń czy chce przemieszczać się autobusami, tramwajami, czy koleją, w różnych strefach aglomeracyjnych – wyjaśnia Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.

Urzędnicy przekonują, że "wspólnie z zainteresowanymi gminami województwa m.in. takimi jak Niepołomice, Skawina, Wieliczka czy Zabierzów, dla których zgodnie z porozumieniami, ZTP jest organizatorem transportu publicznego, wypracowano konkretne, a zarazem atrakcyjne stawki taryfowe".

Pierwszy projekt przygotowanej uchwały mówi o wprowadzeniu do taryfy biletowej biletu okresowego metropolitalnego, który pozwala za 109 zł podróżować tramwajami, autobusami oraz koleją na terenie Miasta Krakowa. Bilet metropolitalny w tej cenie jest wyłączenie dla pasażerów posiadających status mieszkańca w Karcie Krakowskiej.

Druga uchwała wprowadza podwyżkę i podział na bilet sieciowy na obecnie funkcjonujących zasadach, tzn. podróżowanie autobusami i tramwajami za 109 zł, gdzie radni mogą korygować stawkę. W drugiej części uchwały przygotowany został również osobny bilet miesięczny metropolitalny – jego koszt to wypracowane wspólnie z innymi gminami 159 zł. Bilet ten upoważniać będzie do podróżowania tramwajami, autobusami oraz koleją na terenie Krakowa.

Inną proponowaną ważną zmianą w przypadku złożonych projektów jest to, że opłata dodatkowa za nieposiadanie ważnego biletu do przejazdu komunikacją publiczną wzrośnie z 240 zł do 300 zł.

Wprowadzenie bonifikaty w wysokości 50 proc. będzie możliwe wyłącznie w przypadku, kiedy pasażer opłaci nałożoną na niego opłatę na miejscu. W przypadku opłacenia opłaty dodatkowej w ciągu najbliższego tygodnia, pasażer będzie musiał pokryć już 70 proc. pełnej kwoty.

Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać

od 16 lat
Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
Obywatel PL
Ludzie, którzy urodzili się w Krakowie chcą TYLKO biletu na komunikację miejską. Tylko tyle i aż tyle.
O
Obywatel PL
Mieszkańcy tutaj żyją i poruszają się. Dlatego nie potrzebują biletu aglomeracyjnego bo nie korzystają z kolei. A obowiązkowe wciskanie go zwykłym ludziom jest absurdalne - dlaczego mają jeszcze płacić za coś za co nie skorzystają. Chyba w tym wszystkim chodzi by to jeszcze mieszkańcy fundowali bilety kolejowe mieszkańcom wiosek z poza Krakowa!
C
Czesław Pawełoszek
Pozbądźmy się pazernego Pruchna w najbliższych wyborach 😀
G
Gość
W takim razie trzeba obniżyć ceny biletów,na rowerze nie będe jezdził bo jest zimno i śmierdzi poza tym nie zmierzam się spocony co trochę przebierać..rower to rekreacyjnie a nie codziennie..głupoty takie
K
Krakus
Na inwestycje typu centrum muzyki lub drogi , ścieżki rowerowe to są pieniądze , bo gdzie idą miliony tam kilku się wyżywi. Ale na koszty komunikacji miejskiej najlepiej przerzucić na mieszkańców.
Z
ZM
22 marca, 12:30, ZM:

Ja proponuję wprowadzenie opłaty za przewożenie rowerów w komunikacji miejskiej. Taki rower wraz z właścicielem zajmuje co najmniej 3 miejsca.

22 marca, 12:53, CBA:

Puknij się w pusty czerep.

Rower jest po to żeby nim jeździć a nie zajmować miejsce innym w autobusie.

C
CBA
22 marca, 12:30, ZM:

Ja proponuję wprowadzenie opłaty za przewożenie rowerów w komunikacji miejskiej. Taki rower wraz z właścicielem zajmuje co najmniej 3 miejsca.

Puknij się w pusty czerep.

Z
ZM
Ja proponuję wprowadzenie opłaty za przewożenie rowerów w komunikacji miejskiej. Taki rower wraz z właścicielem zajmuje co najmniej 3 miejsca.
b
biri
czy to nie jest "okradanie" mieszkańców z podatków? pakuje się ogromne środki na inwestycje, które są uciążliwe i ponad finanse Krakowa..przecież to z naszych podatków większość pieniędzy idzie na inwestycje...aby dokarmiać firmy i zakłady, projektantów itp
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Test dla fanów żużla. Rozpoznaj zawodników z polskiej ekstraligi

Test dla fanów żużla. Rozpoznaj zawodników z polskiej ekstraligi

Dawne kino Światowid zamknięte na trzy lata. Budynek czeka gruntowna modernizacja

Dawne kino Światowid zamknięte na trzy lata. Budynek czeka gruntowna modernizacja

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska