MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Oświęcimia coraz bliżej. Kolejne odcinki nowej drogi nabierają kształtów. Znany jest termin końca inwestycji. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
GDDKiA ocenia zaawansowanie budowy obwodnicy Oświęcimia na 75 proc.
GDDKiA ocenia zaawansowanie budowy obwodnicy Oświęcimia na 75 proc. GDDKiA
Krakowski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ocenia, że budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest zaawansowana w 75 proc. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to druga połowa 2025 roku.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Nowa obwodnica połączy Oświęcim z drogą S1

Efekty prowadzonych prac widoczne są na całej 9-kilometrowej długości nowej drogi. Z kluczowych obiektów, gotowa jest konstrukcja mostu na Wiśle, a na Sole wykonana została jedna jezdnia i rozpoczęły się prace przy drugiej nitce. Tutaj zaawansowanie robót według wykonawcy wynosi 60 proc.

Fragment obwodnicy Oświęcimia w miejscu, gdzie będzie łączyć się z ul. Legionów w ciągu drogi wojewódzkiej 933
Fragment obwodnicy Oświęcimia w miejscu, gdzie będzie łączyć się z ul. Legionów w ciągu drogi wojewódzkiej 933 GDDKiA

- Ponadto m.in. wykonaliśmy prawie 17 tys. m sześciennych nasypów. Przygotowujemy już także nawierzchnię obwodnicy, w ostatnich miesiącach położyliśmy warstwę podbudowy na 2,6 km trasy i warstwę wiążącą na 0,5 km. Budowa jest zaawansowana w 75 proc. - informuje Kacper Michna, specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA Oddział w Krakowie.

Budowa mostu nad Sołą w Oświęcimiu jest według wykonawcy zaawansowana w 60 proc.
Budowa mostu nad Sołą w Oświęcimiu jest według wykonawcy zaawansowana w 60 proc. GDDKiA

Jak dodaje, z szacunków wykonawcy, którym jest firma Budimex, wynika, że inwestycja zostanie zakończona w drugiej połowie 2025 roku. 

Południowa obwodnica Oświęcimia, omijająca miasto od południa będzie nowym śladem drogi 44. Poza wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z centrum połączy Oświęcim z powstającą na Śląsku trasą S1 Mysłowice – Bielsko-Biała i umożliwi szybki dojazd do autostrady A4.

Jedna z najbardziej skomplikowanych części obwodnicy, czyli budowa tunelu pod linią kolejową Oświęcim - Czechowice-Dziedzice
Jedna z najbardziej skomplikowanych części obwodnicy, czyli budowa tunelu pod linią kolejową Oświęcim - Czechowice-Dziedzice GDDKiA

- Trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku - dodaje Kacper Michna.

Pierwszy odcinek oświęcimskiej obwodnicy w tym roku

O zaawansowaniu prac świadczy fakt, że jeden odcinek zostanie oddany do ruchu jeszcze jesienią tego roku. Chodzi o fragment od nowego ronda przy ul. Jagiełły do skrzyżowania z ulicami Zatorską i Grojecką.

Odcinek między ulicami Jagiełły i Zatorską oraz Grojecką ma być oddany do ruchu jesienią tego roku
Odcinek między ulicami Jagiełły i Zatorską oraz Grojecką ma być oddany do ruchu jesienią tego roku GDDKiA

Z kolei w gminie Oświęcim do września ma zostać oddane do ruchu nowe skrzyżowanie ulic Ofiar Faszyzmu i Pławskiej. W różnych punktach inwestycji kierowcy i mieszkańcy muszą nadal liczyć się z utrudnieniami.

Budowa ronda na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Jagiełły w ciągu drogi 948
Budowa ronda na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Jagiełły w ciągu drogi 948 GDDKiA

Koszt inwestycji sięga 468 mln zł, z czego 164,4 mln zł pokryje dofinansowanie z funduszy unijnych.

od 7 lat
Wideo

Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska