Elektryczne hulajnogi wróciły na ulice Oświęcimia. 80 pojazdów już dostępnych
Mieszkańcy Oświęcimia oraz turyści znów mogą korzystać z elektrycznych hulajnóg. Operator chce zmienić postrzeganie e-hulajnóg przede wszystkim poprzez udostępnienie najnowszej generacji pojazdów - znacznie bezpieczniejszych i bardziej komfortowych.
Bardzo cieszę się, że mieszkańcy Oświęcimia zyskają nową, wygodną formę transportu. Szczególnie młodzi ludzie polubili ten sposób przemieszczania się po mieście. Patrzymy na e-hulajnogi z dużą nadzieją i widzimy, że TIER kładzie bardzo duży nacisk na aspekty związane nie tylko z ekologią, ale też bezpieczeństwem, co potwierdza podpisane przez nas porozumienie o współpracy oraz innowacyjny system wynagradzania mieszkańców za parkowanie pojazdów w specjalnie wyznaczonych strefach. Jestem przekonany, że mieszkańcy Oświęcimia polubią jazdę e-hulajnogami TIER oraz docenią wygodę, jaką oferują. - mówi Janusz Chwierut, Prezydent Miasta Oświęcimia.
Ci co z hulajnóg nie korzystają widzą też ich minusy. - Dlaczego pozostawiane są nawet na środku chodników? Co za problem przesunąć je pół metra - denerwują się ludzie, którzy potykają się o zawalidrogi.
Ekologiczny transport w Oświęcimiu
Pojawienie się e-pojazdów firmy TIER w Oświęcimiu idealnie wpisuje się w ideę Programu Ochrony Środowiska oraz działania miasta w zakresie m.in. poprawy jakości powietrza i usprawnienia ruchu samochodowego. Nowoczesne pojazdy na minuty stanowią idealne uzupełnienie siatki połączeń oferowanych przez transport zbiorowy, ponieważ umożliwiają komfortowe przemieszczanie się na krótkich odcinkach poza wyznaczonymi szlakami komunikacji, bez przesiadek i konieczności dopasowania się do rozkładu jazdy.
Jesteśmy dumni, że dzięki TIER mikromobilność wraca do Oświęcimia. To kolejne po Chrzanowie małopolskie miasto, w którym jesteśmy obecnie jedynym operatorem e-hulajnóg na minuty i tym bardziej chcemy tu wyznaczyć najwyższe standardy. Dołożymy starań, by zmieniać oświęcimską mobilność na dobre dbając o nasze pojazdy, współpracując z lokalnymi władzami i społecznościami oraz edukując mieszkańców w zakresie bezpiecznego korzystania i parkowania pojazdów – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Polska.
Darmowe minuty za poprawne parkowanie
Największą bolączką e-hulajnóg jest ich nieprawidłowe parkowanie, co utrudnia życie pieszym. Na terenie Oświęcimia, w porozumieniu z władzami miasta, wyznaczone zostały specjalne strefy parkowania. Po zalogowaniu się do aplikacji TIER, użytkownik zobaczy mapę z zaznaczonymi obszarami parkingowymi, dzięki czemu będzie mógł przed wyruszeniem w trasę zaplanować jej przebieg oraz punkt końcowy. Po zakończeniu przejazdu w odpowiedniej strefie, do konta w aplikacji dodana zostanie nagroda w postaci darmowych minut do wykorzystania podczas następnych przejazdów. Użytkownik każdorazowo otrzyma również potwierdzenie przyznania dodatkowych minut w wiadomości e-mail wysłanej z aplikacji.
Jak zacząć jeździć TIER
Korzystanie z e-hulajnóg Tier jest proste Na początku należy pobrać na smartfona aplikację, zarejestrować się i dodać metodę płatności. Następnie można odszukać na mapie lub ulicy hulajnogę i odblokować ją skanując za pomocą aplikacji umieszczony na niej kod QR. Gdy chcemy zakończyć jazdę należy pojazd zaparkować, opuścić nóżki, a następnie otworzyć aplikację i kliknąć "Zakończ przejazd".
Minuta jazdy hulajnogą Tier kosztuje 55 groszy, natomiast opłata za odblokowanie pojazdu to 2,30 zł. W aplikacji wykupić można voucher na jeden dzień jazdy e-hulajnogą w cenie 39 zł oraz pakiet odblokowań na 30 dni za 9 zł.
Jak korzystać z e-hulajnogi. Przepisy prawa
Z hulajnóg chętnie korzystają młode osoby, także dzieci. Warto przypomnieć, że od 20 maja br. obowiązują w Polsce nowe przepisy dotyczące tych pojazdów. Minimalnym wiekiem użytkownika jest 10 lat. Taka osoba musi jednak posiadać kartę rowerową lub prawo jazdy kategorii AM, A1, B1 lub T. Hulajnogą należy poruszać po drodze rowerowej, a w przypadku jej braku można jechać również chodnikiem, jeśli na drodze wzdłuż niego ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km na godz. Trzeba jednak pamiętać, że jadąc po chodniku należy poruszać się z prędkością zbliżoną do ruchu pieszych.
