Most w Kurowie. Tak wygląda nowa przeprawa
Kolejnym krokiem będzie rozbiórka tymczasowych podpór nowego mostu, która odbędzie się w listopadzie.
- W tym roku wykonawca przystąpi też do rozbierania starego obiektu - zapowiada Iwona Mikrut.
Oprócz ukończenia samej konstrukcji mostu, wykonawca wybudował również nową kanalizację deszczową, kanał technologiczny, oraz przełożono również sieć teletechniczną.
- Także część zjazdów indywidualnych od strony Nowego Sącza została już przebudowana - informuje przedstawicielka GDDKiA
Dodaje, że oświetlenie drogi wykonano w 60 procentach, zaś cała inwestycja zakończona zostanie w kwietniu 2022 roku.
To unikalna w skali kraju konstrukcja
Nowa przeprawa w Kurowie liczy 602 metry długości i 17,18 szerokości. Wykonawca inwestycji to polsko-węgierskie konsorcjum, którego liderem jest będzińska firma Banimex, znana na Sądecczyźnie z budowy mostu heleńskiego w Nowym Sączu.
Most zaprojektowany został jako obiekt typu extradosed. Oznacza to połączenie konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Przeprawa będzie miała wanty, czyli specjalne liny, ale pylony będą niższe niż w mostach wantowych, co sprawia, że te tego typu konstrukcje są tańsze w wykonaniu niż typowe mosty wantowe i jednocześnie bardziej efektowne wizualnie niż obiekty belkowe.
Całkowity koszt inwestycji wraz rozbudową drogi z nawierzchnią bitumiczną na dojazdach do mostu, przebudową skrzyżowania drogi krajowej nr 75 z drogą gminną w Kurowie oraz parkingu, zatok autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych oraz ekranu akustycznego to blisko 190 mln zł.
W planach GDDKiA znajduje się także rozbiórka dotychczasowej przeprawy oraz stworzenie w tym miejscu platformy widokowej.
- Za nic mają przepisy! Sądeccy mistrzowie parkowania w akcji
- Klimatyczne i magiczne chaty w górach blisko Nowego Sącza
- Heron w Siennej robi furorę. To bardzo modne miejsce wśród Instagramerów
- HIT czy KIT? 10 kontrowersyjnych sposobów na upiększenie Nowego Sącza
- Zjazd absolwentów WSB-NLU. Kilkaset osób bawi się na 30-leciu uczelni
