https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pięć sekund na zielone światło to trochę mało

Codziennie na ulicy Nowohuckiej tworzą się potężne korki, w których stoją autobusy. Kierowcy i pasażerowie chcą zmian
Codziennie na ulicy Nowohuckiej tworzą się potężne korki, w których stoją autobusy. Kierowcy i pasażerowie chcą zmian Amadeusz Calik
Na ulicy Nowohuckiej źle działa sygnalizacja. Według kierowców i pasażerów zielone światło świeci się zbyt krótko. ZIKiT pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.

Pasażerowie komunikacji miejskiej i kierowcy narzekają na źle ustawioną sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulicy Nowohuckiej z Kuklińskiego, Klimeckiego i Powstańców Wielkopolskich. Ich zdaniem zielone światło świeci się tam zbyt krótko.

Postanowiliśmy to sprawdzić. Światło zielone na ulicy Nowohuckiej - w stronę Powstańców Wielkopolskich - świeci się zwykle tylko pięć sekund. Taka organizacja ruchu znacząco utrudnia m.in kursowanie komunikacji miejskiej. W godzinach szczytu droga się korkuje, przez co autobusy linii 158, 174 i 178 nabierają sporych opóźnień.

- Ostatnio po raz kolejny spóźniłem się do pracy - oburza się Wacław Dąbek, który dojeżdża z Mistrzejowic na ulicę Limanowskiego.

Jego zdaniem, wystarczyło by w tym miejscu wydłużyć działanie zielonego światła, aby ograniczyć korki.

- Poza tym kierowcy często łamią tam przepisy i jadą na wprost korzystając z buspasa. Trzeba zrobić z tym porządek! - grzmi krakowianin.

Interweniowaliśmy w tej sprawie w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Jak wyjaśnia Michał Pyclik, długość zielonego światła uzależniona jest od częstotliwości przejazdu tramwajów, które mają pierwszeństwo. - To skrzyżowanie jest stale nadzorowane, dostosowujemy je do aktualnej sytuacji na drodze - tłumaczy Pyclik. W tym tygodniu zmieni się jednak organizacja ruchu przy ulicy Wielickiej, co spotęguje korki, również w rejonie Nowohuckiej.

Superksiężyc nad Małopolską [ZDJĘCIA INTERNAUTÓW]

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Ania
Ale przecież autobus też stoi na tych samych światłach więc jaka tu niby logika ZIKITU? Jak to zachęca do przesiadki z samochodu na autobus?
W
Wojciech
Akurat krótkie światła są zdecydowanie bardziej efektywne niż długie przy niezbyt dużym ruchu. Wtedy indywidualny czas przejazdu kierowcy przez miasto jest najbardziej optymalny.
r
robi
jaki debil wymyslił swiatła czerwono pomaranczowo zielone tego nie powinni byc tylko wolne drogi i mosty dla pieszych na przejscia wtedy byłoby bardziej bezpiecznie tych swiateł przy krzyzowaniach nie powinni byc wogule a bardziej dla przejscia na 2 strone powinni byc tynele małe lub mostki dla pieszych wcale nie trudno takie zbudowac
k
krAK
Ludzie, to że światła mają krótki czas, jest to celowe działanie zikitu. A czemu?
Proces ten ma zniechęcić ludzi do jazdy samochodami. A drugi powód to aby mpk dłużej pokonywała trasę przejazdu (bilety czasowe :) )
W Nowej Hucie nigdy korków nie było. A teraz po zmianach organizacji świateł nie da się kompletnie jeździć.
f
fgs
to co się dziwicie że ludzie tracą czas w korkach? Miastem rządzi mafia bezmózgów dla których najważniejsze nie jest zadowolenie mieszkańców tylko własne tyłki. Od lat tak jest i nic co się tu dzieje mnie nie dziwi, jedynym sposobem na odkorkowanie i przewietrzenie tego miasta byłoby obłożenie korpo jakimś konkretnym podatkiem, żeby stąd wyp...ały razem z przyjezdnymi karierowiczami, tzw wilkami z łor-street. Ale urzędasy i ich naciastnik nie zrezygnują z kasiory którą tutaj łoją, żeby ich gorącym żelazem przypalać.
d
dr
J.w.
T
Thunderbolt
...że znamy pojęcia jasnej, ciemnej pomarańczy oraz tej zalatującej w czerwień. Dzięki temu czas można wydłużyć do 8.5 sek.
G
G
Tam praktycznie jest rondo tzn. poruszamy się jak po rondzie z sygnalizacją świetlną. Co do zasady się zgadzam, że jakby wyłączyli sygnalizację i ustawili znak skrzyżowanie o ruchu okrężnym to byłoby lepiej. Generalnie w Kraku chyba większość korków jest generowana przez sygnalizację świetlną.
g
ggg
ok 3 sekundy to na dwa samochody chyba ze przytomni dobrze wystartują to na 4 wystarczy
w
wert
Silnik 3.0 a zbierają się jak muły!
j
janek
"NIE DA SIĘ"
J
Jakub
Gdyby kierowcy ruszali dynamicznie i od razu, przejechałoby ich więcej. Na załączonym filmiku (0:09) za autobusem zmieściłby się jeszcze jeden autobus, taki odstęp zostawił kolejny kierowca. Podobnie w 0:42. Jakoś nie widzę, żeby tam komukolwiek się spieszyło. Zielone - Kraków stoi, czerwone - Kraków jedzie!
J
Janusz
Najwyżej przesuniecie korek o 100 metrów, za dużo aut.
d
dr
Nie zaprojektował przejazdu tramwajów pod ziemią.
G
Gość
W cywilizowanych krajach pojawiłby się autobus zastępczy na całej trasie tramwaju ale w pl się tylko utrudnia życie ludziom zamiast pójść "na rękę". Ludzie niech kombinują przecież. Autobus do starowiślnej to totalna kpina
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska