Ulica Mickiewicza zakorkowana jest praktycznie od rana do wieczora. To nie tylko zasługa rosnącej liczby poruszających się po Tarnowie samochodów. Swoje robi przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Mickiewicza z Goldhammera. Usytuowane jest w pobliżu popularnego przystanku autobusowego. Nie ma minuty, by na zebrę nie wkraczali studenci pobliskiej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, uczniowie sąsiednich szkół albo petenci magistratu. -
Regularnie dojeżdżam tędy do pracy i coraz rzadziej się zdarza płynnie przejechać Mickiewicza
- narzeka Mateusz Zieliński, siedzący za kierownicą forda. Piesi też narzekają.
- Kierowcy się pchają, nie ustępują na pasach pierwszeństwa. Niewiele brakowało, żeby kiedyś jeden przejechał koleżance po stopie - mówi Kamil, student PWSZ.
Grzegorz Kądzielawski to jeden z orędowników pomysłu na odkorkowanie ruchliwej ulicy. Do prezydenta miasta skierował już wniosek o zaplanowanie w przyszłorocznym budżecie miasta kładki nad ul. Mickiewicza. - Po obu stronach skrzyżowania jest wolna przestrzeń - argumentuje radny.
Miejski inżynier ruchu Zdzisław Musiał także jest zwolennikiem ułatwienia życia i kierowcom, i pieszym.
- Rozpatrujemy pomysł kładki przy ul. Mickiewicza. Kłopot w tym, że może ona kosztować miliony złotych - mówi.
Gdyby jednak decyzja należała do radnych, tego typu inwestycje mogą zyskać popar-cie. Nawet jeśli okażą się kosz-towne.
Radny Stanisław Madeja chce, by budowę estakad wpisywano do planów modernizacji głównych ulic
w Tarnowie. Z kolei Tadeusz Mazur pod rozwagę poddaje również budowanie podziemnych przejść dla pieszych. - Każdy przypadek wymaga dokładnej analizy. Barierą dla przejścia pod ziemią mogą być biegnące pod ulicami instalacje - komentuje miejski inżynier ruchu.
Andrzej SkórkaKorzystają z niego w Łoponiu przedostający się na drugą stronę drogi krajowej nr 4. Innych podziemnych przejść nie ma w promieniu kilkudziesięciu kilometrów. W Brzesku, nad obwodnicą miasta, wybudowano kilka lat temu kładkę dla nie zmotoryzowanych. I to wszystko. Ale o takich udogodnieniach dla pieszych i kierowców mówi się coraz częściej. Nie tylko w Tarnowie. Szczucin namawia Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do budowy podziemnego przejścia w Rynku. Pretekstem do tego jest remont drogi krajowej nr 73.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?