https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Planują uruchomienie czwartej linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Ciekawa trasa

Piotr Tymczak
Od grudnia 2024 roku planowana jest kolejna linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Od grudnia 2024 roku planowana jest kolejna linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Anna Kaczmarz
W ramach rozwoju Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) od grudnia br. planowane jest uruchomienie połączeń na linii Kraków – Podłęże przez Nową Hutę.

- W rocznym rozkładzie jazdy 2024/2025 przewidziane są postoje pociągów relacji Kraków Główny – Kraków Nowa Huta – Podłęże na obecnie funkcjonujących stacjach i przystankach Kraków Batowice, Kraków Lubocza i Kraków Nowa Huta, a także na budowanych przystankach Kraków Piastów, Kraków Kościelniki oraz Kraków Przylasek - informują w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego.

Obecnie funkcjonują trzy główne linie kolei aglomeracyjnej:

  • SKA1 Kraków Lotnisko – Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia;
  • SKA2 Oświęcim – Skawina – Kraków Główny – Sędziszów;
  • SKA3 Oświęcim – Trzebinia – Kraków Główny – Tarnów.

Województwo Małopolskie stara się rozwijać pracę eksploatacyjną w transporcie kolejowym.
Liczba przewiezionych pasażerów koleją [w mln]

  • 2020 - 7,82
  • 2021 - 8,76
  • 2022 - 16,40
  • 2023 - 20,15

W ostatnich miesiącach nowe połączenia kolejowe pojawiły się na następujących trasach:

  • Przeciszów – Oświęcim, wydłużenie relacji linii SKA2;
  • Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, wznowienie codziennych połączeń osobowych;
  • SKA1 Kraków Lotnisko – Wieliczka Rynek Kopalnia, ustalenie 30-minutowej częstotliwości kursowania pociągów godzinach od 6 do 18;
  • Kraków – Zakopane, zwiększenie liczby połączeń.

Dodatkowo od dnia 15 lipca br. zwiększono częstotliwość kursowania pociągów na odcinku linii SKA1 Kraków Lotnisko – Kraków Główny w godzinach od 18 do 22.

Zwiększanie liczby połączeń i częstotliwości kursów uzależnione jest od zwiększania taboru kolejowego. Województwo Małopolskie prowadzi procedurę udzielenia zamówienia publicznego na zawarcie Umowy ramowej obejmującej dostawę do 25 szt. wieloczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych wraz z usługą serwisowo-utrzymaniową.

W postępowaniu przetargowym złożona została jedna oferta firmy Newag S.A. Rozstrzygnięcie przetargu i zawarcie umowy z wykonawcą planowane jest w III kwartale 2024 r., a zawarcie pierwszej umowy wykonawczej na dostawę EZT – w III – IV kwartale 2024r . Zgodnie z projektem umowy i złożoną ofertą, dostawa pojazdów nastąpi w terminie 36 miesięcy od daty zawarcia umowy wykonawczej.

Nowe wagony w PKP Intercity

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska