Po "głównym peronie" na stacji kolejowej w Olkuszu nie ma już śladu
Trwają prace przy wielkiej przebudowie stacji kolejowej w Olkuszu. Przyglądając się postępom przy realizacji inwestycji można zauważyć, że zarówno kładka dla pieszych jak i „główny peron” wraz ze znajdującymi się na nim elementami przeszły już do historii. Obecnie trwa ustawianie ścianek peronowych oraz roboty ziemne.
Trwające prace nie wpływają na rozkład jazdy pociągów. Pasażerowie mogą korzystać ze stacji, ale wejście na peron, z którego odjeżdżają pociągi między innymi do Krakowa czy Wolbromia znajduje się przy placu manewrowym na Składowej. Wybierając się tam warto jednak zachować ostrożność. Aby przedostać się na peron trzeba przekroczyć Linię Hutniczą Szerokotorową.

Po zakończeniu prac stacja w Olkuszu zyska nowy standard obsługi podróżnych. W ramach inwestycji powstaną nowe tory i perony. Te drugie będą wyposażone w ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących i słabo widzących.
- Stacja Olkusz, znajdująca się na trasie kolejowej numer 62 Tunel-Sosnowiec Główny zostanie całkowicie przebudowana. Podobnie jak inne zmodernizowane obiekty na tej trasie, korzystnie zmieni się dla podróżnych. Efektem prac będzie wyższy poziom obsługi pasażerów. Zwiększą się także możliwości przejazdów regionalnych i dalekobieżnych ze stacji, między innymi w stronę Sędziszowa, Krakowa i Katowic - zapewniała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Najlepiej ocenianą przez podróżnych zmianą, która ma nastąpić będzie zamiana kładki na wyposażone w windę przejście podziemne. Przewidywany termin zakończenia prac to koniec przyszłego roku.

Wielu mieszkańców podchodzi do inwestycji pozytywnie. Nic dziwnego, w końcu stacja kolejowa w Olkuszu przypominała bardziej scenografię do filmu postapokaliptycznego niż obiekt obsługujący pasażerów kolei. Wiele osób dostrzega jednak ogromny minus zadania w braku zapewnienia komfortowego połączenia z południową częścią miasta.
- Od kilku lat mieszkańcy osiedli Czarna Góra, Pakuska i Młodych mają utrudniony dostęp do stacji kolejowej w Olkuszu. Związane jest to z likwidacją mostku nad rzeką Babą i schodów prowadzących z kładki na peron numer jeden. Szansą na zmianę był projekt przebudowy stacji kolejowej. Niestety w ramach projektu nie przewidziano przejścia dla pieszych od południowej strony – zwrócił uwagę w rozmowie z „Gazetą Krakowską” Radny Rady Powiatu w Olkuszu Wojciech Ozdoba.
Samorządowiec zwrócił się z wnioskiem o odbudowę schodów, które prowadziły z kładki koło Skwerku na peron numer jeden do Polskich Kolei Państwowych. O takie samo rozwiązanie w interpelacji do Ministra Infrastruktury zwrócił się Poseł na Sejm RP Łukasz Kmita.
Alternatywą dla połączenia peronu z istniejącą kładką mogłoby być odtworzenie zamkniętego dwa lata temu „mostku” nad rzeką Babą. Ten został zamknięty ze względu na fatalny stan techniczny.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Tłumy na Pustyni Błędowskiej. Rowerzyści, pikniki na kocykach. Relaks na 102!
- Zamiana kładki na przejście podziemne przy stacji w Olkuszu będzie niewypałem?
- Po pijaku zaczepiał klientów sklepu. Miał pecha, bo trafił na policjantkę
- Bogumił Sobczyk ponownie wybrany na Starostę Powiatu Olkuskiego
- Nożownik z Wolbromia z zarzutem usiłowania zabójstwa. Został tymczasowo aresztowany
- Tłumy na starcie Olkuskiego Rodzinnego Rajdu Rowerowego 2024
