https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi Kolei Małopolskich będą serwisowane w Oświęcimiu

Grzegorz Skowron
Spółka Koleje Małopolskie wydzierżawiła grunt w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego w Oświęcimiu, na których chce wybudować nowoczesną halę obsługowo-naprawczą. To tam będą serwisowane pociągi kolejowego przewoźnika.

Pierwotnie hala miała powstać w Krakowie. Władze województwa i podległa samorządowi regionalnemu spółka Koleje Małopolskie miały wstępną zgodę PKP na pozyskanie gruntów pod inwestycję. Ale do takich uzgodnień doszło jeszcze za rządu PO-PSL, a po wygranych przez PiS wyborach parlamentarnych w 2015 roku PKP zaczęły piętrzyć problemy.

Efekt jest taki, że do tej pory inwestycja nie ruszyła z miejsca. A czas ucieka – na budowę zaplecza serwisowego przyznana jest unijna dotacja, którą trzeba wykorzystać do roku 2020.

Umowę o dzierżawie gruntu, która pozwoli na budowę hali, podpisali właśnie prezydent miasta Oświęcim Janusz Chwierut oraz przedstawiciele Kolei Małopolskich – prezes Grzegorz Stawowy i wiceprezes Ryszard Rębilas.

Inwestycja w Oświęcimiu będzie kosztować ok. 5 mln złotych. W bezpośrednim sąsiedztwie tamtejszego dworca kolejowego, powstanie nowoczesna hala przeglądowo-naprawcza - kanały naprawcze o długości ok. 120 metrów, nad którymi będzie hala namiotowa, w której będą mogły być prowadzone naprawy i czynności serwisowe.

Podpisana umowa dzierżawy wcale nie gwarantuje, że inwestycja rzeczywiście zostanie zrealizowana. Za kilka dni władzę w Małopolsce przejmie PiS, jedna z pierwszych spółek, gdzie dojdzie do zmian, będą Koleje Małopolskie. I nowy zarząd może wycofać się z budowy zaplecza dla pociągów w Oświęcimiu.

Helen zawsze wspierała Michała, ale teraz w szczególności. Oboje liczą na naszą pomoc

Kęczanin Michał Przydacz poszukuje genetycznego bliźniaka. I...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakus
Obawiam się, że PiS może chcieć zlikwidować KMŁ przez wcielenie ich do PR-ów. A to niestety nie wróży dobrze przewozom kolejowym w województwie. Dość wspomnieć uwalanie przez PR-y linii do Wieliczki, gdzie jakoby "nie opłacało się" jeździć.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska