Z telefonu można skorzystać na miejscu w komisariacie podczas zgłaszania zaginięcia dziecka. Jeśli osoba zgłaszająca stwierdzi, że jest problem ze zgłoszeniem lub jest zbyt długa kolejka do zgłoszeń, ale sprawa jest niecierpiąca zwłoki to powinna skorzystać z bezpośredniego połączenia ze specjalnym zespołem w komendzie wojewódzkiej.
Pilotaż to pokłosie śmierci 14-latki z Andrychowa. 28 listopada 2023 r. do szpitala dziecięcego trafiła 14-letnia dziewczynka, która była w stanie głębokiej hipotermii. Wcześniej, tego dnia, dziewczynka zadzwoniła do ojca, że źle się czuje i nie wie gdzie jest. Rodzic zgłosił sprawę Policji, która opublikowała komunikat o poszukiwaniu dziecka. Rodzina szukała Natalii też na własną rękę. Niedługo potem nieprzytomną dziewczynkę odnalazł przyjaciel rodziny. Wezwano karetkę. Jej życia niestety nie udało się uratować.
Zapewnić szybkość i efektywność obiegu informacji
Komenda Główna Policji powołała specjalny zespół, który ma opracować i wdrożyć koncepcje podniesienia standardów obsługi zdarzeń mogących powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia dzieci. Chodzi o sytuacje, gdy trzeba zapewnić szybkość i efektywność obiegu informacji.
9 lutego br. rozpoczęto jej realizację. Planuje się, że w ciągu 3 miesięcy przeprowadzona zostanie ewaluacja projektu, która oceni zasadność jego kontynuacji lub modyfikacji. Ocena zostanie zakończona sprawozdaniem.
Uruchomiono specjalny telefon, który pełni funkcję pomocniczą w podejmowaniu niezwłocznych działań przez Policję. Połączyć się będzie można także z dyżurnym danej komendy wojewódzkiej Policji. Odbędzie się to przy pomocy specjalnego telefonu (tzw. sztywne łącze).
Będzie to możliwe w sytuacji:
- odmowy przyjęcia lub opieszałości w przyjęciu przez Policję zawiadomienia o zdarzeniu mogącym powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia dzieci (także w przemocy domowej);
- próby odesłania zawiadamiającego o zaginięciu dziecka do innej jednostki Policji;
- zwłoki w podejmowaniu przez Policję czynności poszukiwawczych po przyjęciu zawiadomieniu o zaginięciu;
- braku kontaktu z prowadzącym sprawę, a jednocześnie braku wiedzy na temat przebiegu prowadzonych czynności.
Pilotaż obejmie łącznie 79 jednostek organizacyjnych Policji z całodobową służbą dyżurną (59 jednostek w województwie małopolskim i 20 w województwie opolskim).
Kampania informacyjna
W ostatnim czasie zmienił się model poszukiwania pomocy przez dzieci. Najmłodsi coraz częściej, zamiast rozmowy telefonicznej, korzystają z czatów. Wynika to przede wszystkim z trudności dzieci w bezpośrednim komunikowaniu swoich problemów. Tzw. telefony zaufania i czaty obsługują pedagodzy i psychologowie. Są one anonimowe. Większość z nich jest bezpłatna zarówno z połączeń komórkowych, jak i stacjonarnych. Część z nich działa całą dobę.
W Komendzie Głównej Policji opracowano także plakat i ulotkę zawierające informację o numerach telefonów obsługiwanych przez instytucje/organizacje, które udzielają wsparcia i pomocy młodym ludziom. Plakaty i ulotki można znaleźć w pomieszczeniach recepcyjnych wszystkich jednostek organizacyjnych Policji. Policjanci przekazują także te materiały w szkołach podczas spotkań realizowanych w ramach ds. profilaktyki społecznej oraz ds. nieletnich.
Ponadto, na portalu policja.pl uruchomiono stronę internetową dotyczącą telefonów zaufania. Ze strony można też pobrać plakat i ulotkę informacyjną. Więcej informacji w komunikacie - Potrzebujesz wsparcia? Ważne telefony
Tragedia w Andrychowie
Kraków. Najdroższe i najtańsze mieszkania. Ranking dzielnic ...
- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Romantyczna Małopolska na rocznicę. W tych miejscach serce może zabić mocniej
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Atrakcyjne nowe kąpielisko pod Krakowem. Woda, molo, plaże ZDJĘCIA
- Miasta rozwodników w Małopolsce. Tu małżeństwa rozpadają się najczęściej
- Tak mieszkają Iwona i Gerard z "Sanatorium miłości". Oto dom słynnej pary seniorów
