- Było trudno - nie kryje Michał Pociecha, kierownik budowy z ramienia wykonawcy inwestycji, firmy Skanska. - Teren jest mocno zurbanizowany. Inwestycja pod względem technologicznym była dość skomplikowana, ale jesteśmy już praktycznie na finiszu. Trwają ostatnie prace porządkowe. Ja jestem spokojny o wynik odbioru technicznego, ale to do inwestora będzie należała decyzja o tym, czy po drodze można puścić ruch - dodaje.
Przedstawiciele inwestora, czyli województwa małopolskiego i działającego w jego imieniu Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie mogli się w czwartek naocznie przekonać jak wygląda obwodnica Miechowa. - To już trzecia obwodnica, po Skale i Oświęcimiu, którą otwieramy w tym roku. Jej realizacja ma duże znaczenie dla rozwoju regionu. Spowoduje, że szybsze i łatwiejsze stanie się połączenie województwa śląskiego i świętokrzyskiego - mówi marszałek województwa Jacek Krupa.
Burmistrz Miechowa Dariusz Marczewski szczególny nacisk kładzie na to, że otwarcie obwodnicy spowoduje „wyprowadzenie” z centrum miasta ciężarowego ruchu tranzytowego. W tej chwili samochody poruszające się na kierunku wschód - zachód muszą wjeżdżać do Miechowa. - Pamiętam jak już wiele lat temu świętej pamięci ksiądz infułat Wesołowski, były proboszcz naszej parafii, grzmiał z ambony, że trzeba coś zrobić z samochodami, które przejeżdżają koło naszej bazyliki i ją niszczą - mówi.
Północna obwodnica Miechowa jest zupełne nową drogą. Liczy 8 kilometrów i 360 metrów, a całkowity koszt jej budowy to 66 milionów złotych. Z tego 50 mln zł to środki unijne (Regionalny Program Operacyjny). Pozostałe koszty pokryły samorząd wojewódzki (12,5 mln) oraz powiatowy i gminny.
Droga posiada dwupasmową jezdnię o szerokości 7 metrów. Zaczyna się w rejonie skrzyżowania ulicy Sienkiewicza z drogą w stronę Charsznicy. Następnie przecina drogę krajową nr 7 i kończy się w Bukowskiej Woli, w pobliżu węzła przyszłej drogi ekspresowej S7. Na drodze zbudowano cztery ronda, most nad Cichą, wiadukt nad torami kolejowymi, chodniki, zatoki autobusowe, drogi serwisowe, przejazdy gospodarcze i przejścia dla zwierząt.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?