Budowa przejście podziemnego jest już mocno zaawansowana. Przy stacji kolejowej powstał już wielki wykop, wykonane zostały fundamenty, powstały zbrojenia murów. Budowana jest także konstrukcja schodów, które będą prowadzić pod ziemię.
Roboty zleciło PKP. Przejście w sumie będzie liczyło 27 metrów długości. Nowy obiekt z windami ma – jak to komunikuje PKP - zapewnić wygodne i bezpieczne dojście do peronów wszystkim podróżnym. Przejście ułatwi również komunikację w rejonie ważnego węzła drogowego. Np. mieszkańcy Suchego będą mogli szybciej i bezpieczniej dostać się do centrum Poronina.
Budowa przejścia podziemnego będzie kosztowała blisko 7 mln zł netto. Zgodnie z podpisaną umową, ma być ono gotowe do października 2023 roku.
Wykonawca prac musi jednak w najbliższych tygodniach wykonać zadaszenie nowego przejścia, nad którym mają znaleźć się tory kolejowe. Zgodnie bowiem z planem, pociągi na tory wiodący do Zakopanego mają wrócić 22 czerwca, czyli na koniec roku szkolnego. Będą kursowały do września. Potem znów zostaną zawieszone, by kolejarze mogli dokończyć remont kolejowej zakopianki.
Inwestycje na kolejowej zakopiance, w tym modernizacja i budowa przystanków realizowane są w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Projekt za ponad 1,1 mld zł netto jest współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Gorczańska Chata będzie odbudowana. Za dwa tygodnie rozpoczn...

- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]