https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Postępuje budowa Trasy Wolbromskiej. Będą kolejne utrudnienia

Piotr Tymczak
Wideo
od 16 lat
Trwa budowa Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnica Zielonek, która ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do stolicy Małopolski z gminy Zielonki. W związku z pracami kierowcy musza być przygotowani na kolejne utrudnienia w ruchu.

- Od 18 sierpnia wprowadzony zostanie drugi etap czasowej organizacji ruchu na ulicy Glogera przy granicy między Krakowem a gminą Zielonki. W tym miejscu nadal będzie obowiązywał ruch wahadłowy – informuje wykonawca budowy Trasy Wolbromskiej.

W tym etapie prac z ruchu wyłączony będzie pas po stronie zachodniej (wyjazd z Krakowa) na tym samym odcinku jak w etapie pierwszym. Kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu. Zapewniony będzie wyjazd z ul. Malinowej oraz osiedla przy Glogera nr 53–67. Zostanie utrzymane sterowanie ruchem – w ciągu dnia ręczne, nocą za pomocą sygnalizacji świetlnej.

Ruch pieszy odbywać się będzie po stronie zachodniej ul. Glogera. Nadal działać będzie tymczasowe przejście dla pieszych. Ponadto utrzymane będą tymczasowe lokalizacje przystanków autobusowych.

Na ul. Glogera obowiązuje zakaz wyprzedzania oraz ograniczenie prędkości do 40 km/h. Wykonawca planuje zakończyć roboty związane z rozbudową ul. Glogera do końca wakacji.

Trasa Wolbromska ma poprawić wyjazd z północnego Krakowa

Trasa Wolbromska ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi na granicy z gminą Zielonki. Nowa droga będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ul. Jasnogórskiej, Łokietka i al. 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej. Zgodnie z planem nowa droga ma być gotowa jeszcze w tym roku.

Krakowski odcinek Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek rozpoczyna się w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną obecnie pod nadzorem Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie linią tramwajową do Górki Narodowej. W ramach zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikiem i ścieżkami rowerowymi. Wybudowany zostanie łącznik pomiędzy nową trasą, a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.

Budowa Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek to wspólny projekt miasta Kraków i województwa małopolskiego. Instytucją wiodącą odpowiedzialną za realizację kontraktu z wykonawcą - firmą STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. – jest Zarząd Dróg Wojewódzkich. Za krakowski odcinek odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich.

Jest kontrakt na budowę kolejnego etapu obwodnicy Zielonek

Przypomnijmy, że 21 lipca, w siedzibie krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, w obecności wicemarszałka Małopolski Łukasza Smółki podpisał też kontrakt na dofinansowanie budowy II etapu obwodnicy Zielonek.

Nowa trasa powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 794 od węzła z Północną Obwodnicą Krakowa do skrzyżowania z ul. Krakowskie Przedmieście w Trojanowicach.

W ramach odcinka o długości ok. 2 km zaprojektowane zostaną m.in. dwa wiadukty, most, chodniki i ścieżki rowerowe, a także drogi dojazdowe do obsługi terenów przyległych.

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Moczydło - Miechów.

Nowy odcinek trasy S7 z Krakowa do Warszawy zostanie otwarty...

Szacunkowy koszt budowy drugiego II etapu obwodnicy Zielonek wraz z wykupem gruntów to ponad 70 mln zł. Inwestycja została dofinansowana w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg kwotą 35 mln zł. Rozpoczęcia zadania planowane jest w 2024 roku, a zakończenie w 2026 roku.

Od września duże zmiany dla kierowców

od 16 lat

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
Niestety
12 sierpnia, 16:12, Niestety:

Miasto jest zadłużone już nie „po uszy”, ale wręcz powyżej uszu http://www.dlugkrakowa.pl/ — ale „nic to”! Front inwestycyjny rozwinięty szeroko… dopóki jeszcze można gdzieś pożyczyć kolejne pieniądze.

A o spłatę nie ma się co martwić — wszak to „hołota” spłacać będzie.

12 sierpnia, 16:18, X:

Gibon? 😂😂😂

Nie wiem, kto to „Gibon” — ale wiem, kim ty jesteś: głupkiem.

X
X
12 sierpnia, 16:12, Niestety:

Miasto jest zadłużone już nie „po uszy”, ale wręcz powyżej uszu http://www.dlugkrakowa.pl/ — ale „nic to”! Front inwestycyjny rozwinięty szeroko… dopóki jeszcze można gdzieś pożyczyć kolejne pieniądze.

A o spłatę nie ma się co martwić — wszak to „hołota” spłacać będzie.

Gibon? 😂😂😂

N
Niestety
Miasto jest zadłużone już nie „po uszy”, ale wręcz powyżej uszu http://www.dlugkrakowa.pl/ — ale „nic to”! Front inwestycyjny rozwinięty szeroko… dopóki jeszcze można gdzieś pożyczyć kolejne pieniądze.

A o spłatę nie ma się co martwić — wszak to „hołota” spłacać będzie.
Z
Zbigniew Rusek
Żeby tak zaczęli budować przejścia podziemne pod głównymi arteriami autobusowymi. To jest nie do przyjęcia, by autobus stał co krok na czerwonym świetle z powodu byle zebry. Powinny być przejścia podziemne pod Alejami (zwłaszcza przy Nowym Kleparzu i przy skrzyżowaniu z Czarnowiejską i Reymonta), pod ul. Pilotów przy Almie, pod Rondem Kocmyrzowskim, Rondem Hipokratesa, Placem Centralnym, Rondem Grzegórzeckim, skrzyżowaniem ul. Okulickiego z Wiślicką, pod Rondem Antoniego Matecznego, skrzyżowaniem ul. Kamieńskiego ze Sławka oraz z Wielicką, a kładki nad Opolską, Lublańską, Bora-Komorowskiego, Wielicką itd.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska