- Od 18 sierpnia wprowadzony zostanie drugi etap czasowej organizacji ruchu na ulicy Glogera przy granicy między Krakowem a gminą Zielonki. W tym miejscu nadal będzie obowiązywał ruch wahadłowy – informuje wykonawca budowy Trasy Wolbromskiej.
W tym etapie prac z ruchu wyłączony będzie pas po stronie zachodniej (wyjazd z Krakowa) na tym samym odcinku jak w etapie pierwszym. Kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu. Zapewniony będzie wyjazd z ul. Malinowej oraz osiedla przy Glogera nr 53–67. Zostanie utrzymane sterowanie ruchem – w ciągu dnia ręczne, nocą za pomocą sygnalizacji świetlnej.
Ruch pieszy odbywać się będzie po stronie zachodniej ul. Glogera. Nadal działać będzie tymczasowe przejście dla pieszych. Ponadto utrzymane będą tymczasowe lokalizacje przystanków autobusowych.
Na ul. Glogera obowiązuje zakaz wyprzedzania oraz ograniczenie prędkości do 40 km/h. Wykonawca planuje zakończyć roboty związane z rozbudową ul. Glogera do końca wakacji.
Trasa Wolbromska ma poprawić wyjazd z północnego Krakowa
Trasa Wolbromska ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi na granicy z gminą Zielonki. Nowa droga będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ul. Jasnogórskiej, Łokietka i al. 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej. Zgodnie z planem nowa droga ma być gotowa jeszcze w tym roku.
Krakowski odcinek Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek rozpoczyna się w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną obecnie pod nadzorem Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie linią tramwajową do Górki Narodowej. W ramach zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikiem i ścieżkami rowerowymi. Wybudowany zostanie łącznik pomiędzy nową trasą, a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.
Budowa Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek to wspólny projekt miasta Kraków i województwa małopolskiego. Instytucją wiodącą odpowiedzialną za realizację kontraktu z wykonawcą - firmą STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. – jest Zarząd Dróg Wojewódzkich. Za krakowski odcinek odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich.
Jest kontrakt na budowę kolejnego etapu obwodnicy Zielonek
Przypomnijmy, że 21 lipca, w siedzibie krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, w obecności wicemarszałka Małopolski Łukasza Smółki podpisał też kontrakt na dofinansowanie budowy II etapu obwodnicy Zielonek.
Nowa trasa powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 794 od węzła z Północną Obwodnicą Krakowa do skrzyżowania z ul. Krakowskie Przedmieście w Trojanowicach.
W ramach odcinka o długości ok. 2 km zaprojektowane zostaną m.in. dwa wiadukty, most, chodniki i ścieżki rowerowe, a także drogi dojazdowe do obsługi terenów przyległych.
Nowy odcinek trasy S7 z Krakowa do Warszawy zostanie otwarty...
Szacunkowy koszt budowy drugiego II etapu obwodnicy Zielonek wraz z wykupem gruntów to ponad 70 mln zł. Inwestycja została dofinansowana w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg kwotą 35 mln zł. Rozpoczęcia zadania planowane jest w 2024 roku, a zakończenie w 2026 roku.
Od września duże zmiany dla kierowców

- 8 najbardziej trujących grzybów w polskich lasach. Niektóre są śmiertelnie groźne!
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Oto małopolskie: Malediwy, Chorwacja, Prowansja, Toskania, a nawet Hawaje!
- Najbardziej betonowe miejsca w Krakowie. Oto ranking "betonowych pustyń"
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów