https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Potrzebne cztery mini autobusy na wąskie ulice Krakowa. MPK czeka na oferty

Aleksandra Łabędź
MPK SA w Krakowie
Niskopodłogowe, wyposażone w platformę dla osób poruszających się na wózku, klimatyzację i monitoring oraz przede wszystkim z silnikami spełniającymi europejską normę Euro 6. Takie właśnie będą mini autobusy, które planuje wyleasingować Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie. Na oferty składane w ramach przetargu urzędnicy czekają do 17 stycznia. W podobnym postępowaniu we wrześniu żadna firma nie wystartowała.

Należy podkreślić, że to nie pierwszy już przetarg na mini autobusy. Pierwszy został ogłoszony we wrześniu br., lecz wówczas nie wpłynęła żadna oferta. Dlatego 19 grudnia MPK SA w Krakowie po raz drugi ogłosiło postępowanie przetargowe na dostawę w formie leasingu 4 autobusów mini o długości 7,6 m.

- Kraków chce zamówić takie pojazdy, ponieważ są one potrzebne do obsługi tras, gdzie ze względu na wąskie ulice i drogi nie mogą przejechać standardowe autobusy. Mini autobusy mają być częściowo z niską podłogą, wyposażone w platformę dla osób poruszających się na wózkach, klimatyzację i monitoring. Silniki autobusów będą spełniały europejską normę Euro 6 - informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie.

Autobusy muszą by fabrycznie nowe. W wymaganiach przetargowych możemy znaleźć m.in. informację - Autobus ma być tak skonstruowany, aby możliwa była jego bezawaryjna długotrwała eksploatacja w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -30ºC do +40ºC. Długość pojazdu powinna mieścić się w przedziale od 5,8 do 7,6 m. Szerokość minimalna pojazdu to 1,95 m. W mini autobusach musi być co najmniej 20 miejsc, z czego 8 pełnowymiarowych miejsc siedzących oraz przynajmniej jedno stanowisko na wózek inwalidzki lub dziecięcy.

Jakie są sposoby walki z kryzysem energetycznym? Posłuchaj eksperta

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
W ogóle to też tam, gdize jeżdżą pełnowymiarowe autobusy (w tym wielkie przegubowce) powinny być jednak szersze pasy ruchu. Niestety, panuje tendencja do zwężania pasów ruchu i to także na tych ulicach, po których kursuje komunikacja autobusowa, a urzędnicy tłumaczą, że są 'zgodne z przepisami". Pryzkładem jest ulica Pilotów i Olszyny, gdzie pasy ruchu sa wąskie (3 metry, a pod samym wiaduktem może jeszcze węższe) i nieraz autobusy biorą "okrakiem" linię przerywaną, a jak na przystanku pod dawnym Cefarmem stoi autobus linii zwykłej, to omijający go autobus linii pośpesznej (nie ma tam przystanku) najezdża kołami na PODWÓJNĄ LINIĘ CIĄGŁĄ (a nawet ją przejeżdża). To jest szerokość pasów ruchu dla innych pojazdów niż autobus. Autobus musi mieć pas ruchu o szerokości 3,5 metra!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska