Mieszkańcy Zawady właśnie dostają kolejno pisma, w których energetyka przekonuje ich, że źle zaadresowali swe wnioski, bo powinny one być kierowane do Enion S.A., a nie Enion Energia. W ten sposób staranie o odszkodowanie wraca do punktu wyjścia.
Takie zachowanie oburza Jolantę Banyś, rzecznik ochrony praw konsumenta w Olkuszu. - Dostaję sygnały, że odsyła się pisma od jednej firmy do drugiej, a ta znów śle je gdzie indziej. Pisma o odszkodowanie i bonifikatę powinny być automatycznie przekazywane dalej - twierdzi Banyś.
Wiele osób już się jednak zniechęciło. Jeden z przedsiębiorców z Zawady, który swoje straty wycenił na 15 tys. zł traci nadzieję, że odzyska pieniądze. - Zwyczajnie nie mam czasu włóczyć się po sądach, a nie zapowiada się, by Enion dobrowolnie pokrył moje straty - mówi.
Ewa Groń, rzeczniczka Enion S.A., twierdzi, że problemy wynikają, bo poszkodowani nie rozróżniają odszkodowania od bonifikaty. - Nie precyzują o co wnioskują i na podstawie jakich przepisów - mówi Groń.
We wniosku o odszkodowanie trzeba udowodnić, że w wyniku braku prądu ponieśliśmy stratę (rozerwało rury CO, lodówka się zepsuła, kupiliśmy paliwo do agregatu). A bonifikata należy się każdemu, kto ma podpisaną umowę ze spółką dostarczającą energię.
Wystarczy, że energia nie była dostarczana non stop przez 48 godzin. Jeśli nie wiesz jak napisać wniosek o odszkodowanie lub bonifikatę zadzwoń do rzecznika praw konsumentów w Olkuszu nr telefonu 32 647 87 76.