Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

UPC Polska ma rekompensaty dla swoich klientów. Sprawdź, czy też dostaniesz odszkodowanie

OPRAC.:
Magdalena Walczak-Grudzka
Magdalena Walczak-Grudzka
Decyzją UOKiK klienci UPC dostaną rekompensaty od spółki. Chodzi o osoby, od których operator pobierał płatności za aktywowaną usługę "Pakiet Bezpieczeństwa UPC" pomimo braku ich zgody.
Decyzją UOKiK klienci UPC dostaną rekompensaty od spółki. Chodzi o osoby, od których operator pobierał płatności za aktywowaną usługę "Pakiet Bezpieczeństwa UPC" pomimo braku ich zgody. pixabay.com
Klienci UPC dostaną rekompensaty od spółki - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oficjalny komunikat dla klientów dotyczący rekompensaty został opublikowany na stronie internetowej UOKiK. Kto dostanie odszkodowanie od UPC Polska? Jak można wystąpić o rekompensatę? Sprawdź!

Zobacz wideo: Ile zarabiają Polacy w mikrofirmach?

Rekompensaty dla klientów UPC Polska

UOKiK informuje klientów UPC Polska o należnych im rekompensatach.

- Jesteś lub byłeś klientem UPC i operator pobierał płatności za aktywowaną usługę "Pakiet Bezpieczeństwa UPC" pomimo braku twojej zgody? Możesz liczyć na rekompensatę - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla konsumentów praktyki oraz przyznania im rekompensaty – decyzja jest prawomocna. Przedsiębiorca, który oferuje do umowy dodatkowo płatne usługi musi uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na ich aktywację - czytamy w uzasadnieniu.

Składając deklarację podatkową, można odliczyć szereg ulg. Jedną z nich jest ulga na internet. Można odliczyć nawet 1500 złotych. Sprawdź, kto może skorzystać z ulgi na internet i co można odliczyć od podatku.Najważniejsze informacje znajdziesz na kolejnych slajdach >>>

PIT za 2020 rok. Ulga podatkowa na internet - ponad 1500 zł ...

UPC Polska wypłaci rekompensaty swoim klientom. Kto otrzyma odszkodowanie?

Do UOKiK napływały sygnały konsumentów, którzy wskazywali na nieprawidłowości w procedurze zawierania lub zmiany warunków umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych w trybie na odległość. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie i postawił spółce UPC Polska zarzuty.

Jak wyjaśnia UOKiK, okazało się, że operator włączał usługę "Pakiet Bezpieczeństwa UPC" (dodatkowy program antywirusowy) bez otrzymania uprzedniej zgody konsumentów. Co do zasady konsumenci byli informowani o tym, że usługa będzie włączona, zaś jej koszt po okresie próbnym wyniesie 9 zł miesięcznie. Sama informacja jednak nie jest wystarczająca – potrzebne jest zapytanie konsumenta o zgodę, czego przedsiębiorca nie robił. Część konsumentów nie była w ogóle informowana o aktywacji "Pakietu Bezpieczeństwa UPC" i związanych z nim opłatami.

- Spółka nie zadawała konsumentom pytania o zgodę na aktywację dodatkowo płatnego programu antywirusowego. W czasie rozmów sprzedażowych konsultanci powiadamiali jedynie o aktywacji pakietu na próbę, wskazując jego bezpłatny okres oraz informując, że jeśli klient nie dokona dezaktywacji w określonym czasie to będzie zobowiązany do uiszczania dodatkowej opłaty. Konsumenci nie byli jednak pytani o zgodę na aktywację usługi Pakiet Bezpieczeństwa UPC nie tylko podczas sprzedaży telefonicznej, ale również przy zawierania umowy przez stronę internetową czy w salonach stacjonarnych przedsiębiorcy – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

UPC Polska włączało pakiet konsumentom bez wyraźnej zgody konsumentów, a jeśli w porę z niego nie zrezygnowali - musieli zapłacić 9 zł miesięcznie. Wyjątek stanowili konsumenci, którzy zawarli umowę przez stronę internetową – nie byli oni obciążani opłatami.

Część konsumentów mogła nie zdawać sobie sprawy z dodatkowych kosztów. Niektóre osoby dowiadywały się o aktywacji pakietu, kiedy otrzymały pierwsze opłaty z tego tytułu. Większość konsumentów dezaktywowała usługę w bezpłatnym okresie próby lub w pierwszych miesiącach jej świadczenia, jednak nie wszyscy decydowali się na złożenie reklamacji, którą spółka najczęściej uwzględniała.

Jak otrzymać rekompensatę z UPC

- Zobowiązałem UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla klientów praktyki oraz do usunięcia jej skutków poprzez przyznanie konsumentom rekompensaty, którą otrzymają automatycznie - mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Spółka zwróci swoim klientom środki w postaci upustu na kolejnej fakturze. Z kolei byli abonenci zostaną poproszeni przez przedsiębiorcę o podanie aktualnego numeru rachunku bankowego w celu otrzymania zwrotu - wyjaśnia Prezes UOKiK.

Konsumenci, którzy zrezygnowali z "Pakietu Bezpieczeństwa UPC" pomiędzy otrzymaniem pierwszej, drugiej lub trzeciej, a wystawieniem przez UPC Polska kolejnej faktury zawierającej naliczenie za korzystanie z usługi "Pakiet Bezpieczeństwa" będą mogli otrzymać zwrot tych płatności (jeśli wcześniej nie otrzymali takiego zwrotu).

Spółka zwróci im kwotę od 9 do 27 zł (w zależności od tego, kiedy konsument zrezygnował).

Ponadto przedsiębiorca pozytywnie rozpatrzy reklamacje dotyczące ponoszenia opłat za "Pakiet Bezpieczeństwa UPC", które konsumenci zgłosili w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia przez nich umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz które wpłynęły lub wpłyną do spółki w okresie od 29 grudnia 2020 r. do 30 dni po wprowadzeniu przez UPC Polska nowych procedur. Reklamacje te zostaną uwzględnione maksymalnie do 6 pierwszych płatności za usługę antywirusa. Dodatkowo firma ponownie rozpatrzy odrzucone reklamacje konsumentów obciążonych opłatą za "Pakiet Bezpieczeństwa UPC", które wpłynęły do niej od połowy maja 2016 r. Obejmie to wnioski reklamacyjne, które zostały wniesione przez konsumentów w ciągu 2 lat od zawarcia umowy, a które rozpatrzono negatywnie lub częściowo pozytywnie.

Szczegóły dotyczące korzyści, które może otrzymać abonent UPC, znajdziesz w decyzji. Decyzja jest prawomocna od 29 stycznia 2021 roku i podlega wykonaniu.

PIT 2020. Nowe ulgi i zwolnienia z podatku. Wprowadzono kilka nowości. Sprawdź, z których ulg podatkowych możesz skorzystać!Zobacz listę ulg podatkowych na kolejnych slajdach >>>

Ważne zmiany w PIT za 2020 rok, nowe ulgi i mniejszy podatek...

WAŻNE!

Jeśli przedsiębiorca chce pobierać dodatkowe opłaty - klient musi wyrazić na nie zgodę. W trakcie rozmowy telefonicznej konsultant powinien o to wyraźnie zapytać - klient musi mieć możliwość powiedzenia zarówno "tak" i "nie". Z kolei w umowie lub na stronie internetowej powinna istnieć możliwość zaznaczenia, czy chce się uiszczać dodatkowe opłaty - nie może być to narzucone. W przypadku zawarcia lub zmiany umowy przez telefon lub internet, można odstąpić od niej w ciągu 14 dni.

Komunikat o rekompensatach dla klientów UPC Polska znajdziesz na stronie UOKiK - >>>KLIKNIJ TUTAJ<<<

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: UPC Polska ma rekompensaty dla swoich klientów. Sprawdź, czy też dostaniesz odszkodowanie - Gazeta Pomorska

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska