Kliknij w przycisk „zobacz galerię” i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Perturbacje przy przetargach na budowę pierwszego odcinka S1 i negocjacje na budowę odcinka Bieruń-Oświęcim
Umowy z wykonawcami na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków ( Oświęcim - Dankowice i Dankowice - Bielsko-Biała oraz obwodnicy) zostały podpisane w 2020 r., z przewidywanym terminami zakończenia realizacji odpowiednio 14 sierpnia oraz 3 listopada 2023 r. Obwodnica Oświęcimia ma być gotowa wiosną 2024 r.
Problemem okazał się pierwszy z odcinków S1 Mysłowice-Oświęcim. Postępowanie przedłużyło się, bo GDDKiA wykluczyła z przetargu jedną z firm, przedsiębiorstwo China State Construction Engineering Corporation Limited z siedzibą w Pekinie. Chińska firma odwołała się. Generalna Dyrekcja unieważniła przetarg na budowę „kłopotliwego” odcinka.
- Wobec zaawansowania realizacji dwóch zadań w ramach budowy S1 pomiędzy Oświęcimiem a Bieskiem-Białą rozstrzygniecie postępowania przetargowego na pierwszy odcinek, spowodowałoby przesunięcie w czasie zakończenia realizacji robót budowlanych w ramach pierwszego odcinka, co najmniej o rok - wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zdecydowała się na inne rozwiązanie. Prawo zamówień publicznych daje możliwość zamówienia z wolnej ręki, które polega na powtórzeniu usług lub robót budowlanych w odniesieniu do zamówienia podstawowego. W tym wypadku naturalnym było zapytanie wykonawcy drogi S1 z Oświęcimia do Dankowic, czyli konsorcjum firm Porr i Mota-Engil Central Europe, o możliwość poszerzenia zakresu robót.
- Negocjacje dotyczą zaprojektowania i budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km, drogi klasy Z (zbiorczej), pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km, węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich
– informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - To umożliwi skomunikowanie nowej drogi S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi DK44. Negocjacje będą również dotyczyły czasu uzyskania przejezdności w zakresie trasy głównej S1 oraz obwodnicy Bierunia w ciągu DK44 - dodaje.
Co z odcinkiem drogi ekspresowej S1 od Mysłowic do Bierunia?
Aby zrealizować całość zadania inwestycyjnego, konieczne jest jeszcze wyłonienie wykonawcy pozostałego zakresu z pierwotnego zadania budowy odcinka S1 Kosztowy II - Oświęcim.
- Aktualnie trwa przygotowywanie dokumentacji do ogłoszenia ostatniego już postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego
– informuje GDDKiA. - Przewidujemy, że ogłoszenie tego przetargu nastąpi jeszcze w drugim kwartale 2021 r. - dodaje.
- Miejsca i ludzie na archiwalnych zdjęciach ze zbiorów Mirosława Ganobisa
- Oświęcim. Przed 10 laty stanęła Galeria Książki. Jak wyglądało to miejsce wcześniej?
- Te rzeczy oświęcimianie zastawiają w lombardzie. Zobacz co możesz tam kupić
- Tu kupisz najsmaczniejsze pieczywo. TOP piekarnie pow. oświęcimskiego
- Przedświąteczna i wiosenna atmosfera na targowisku w Oświęcimiu
- Niedziela na oświęcimskim targowisku. Mniej kupców i klientów
FLESZ - Połowa Polaków nie chce alkoholu na stacjach benzynowych
