FLESZ - Sukces Polski. Będą dopłaty dla polskich rolników

Łączna pula środków na ten program, o czym poinformował na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki będzie zwiększona z 5,6 mld zł do ponad 11 mld zł.
Jesienią ubiegłego roku autorzy wstępnego studium planistyczno-prognostycznego przedstawili mieszkańcom dwa możliwe warianty przebiegu kolei: nr 1 – niebieski i nr 2 – pomarańczowy. Jak obliczyli, w wariancie pierwszym przejazd ze stacji Kraków Główny do stacji Myślenice Centrum, która ma być zlokalizowana w rejonie ulicy Przemysłowej (teren dawnych zakładów Vistula), trwałby 38 minut. W wariancie drugim trasa nieco dłużej, bo 42 minuty. Mówili wtedy również, że szczegółowe opracowania powstaną, kiedy Polskie Linie Kolejowe zakwalifikują wniosek samorządu województwa małopolskiego dotyczący budowy tego połączenia i przyznają mu dofinansowanie z programu Kolej+. I to właśnie teraz się stało.
To kolejny duży krok w kierunku budowy kolei do Myślenic. Przedsięwzięcie obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do budowy nowego, brakującego połączenia kolejowego o charakterze szybkiej kolei aglomeracyjnej. Połączenie kolejowe na linii Kraków – Myślenice to jedyna alternatywa dla zatłoczonej „zakopianki” i minimalizacji negatywnego oddziaływania transportu na środowisko. Uzyskanie wsparcia finansowego, przy dużej konkurencji projektów z innych części naszego kraju, to dowód na to, że inwestycja jest potrzebna, i że władze Małopolski oraz Ministerstwo Infrastruktury ze spółką kolejową patrzą na nią przychylnym okiem
- mówi burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka.
- Blok jak zamek w Krakowie! "Najoryginalniejszy" w mieście! Kto jeszcze nie widział?
- Bierzemy je na potęgę! Oto efekty uboczne popularnych leków bez recepty.
- Zatopione Skawce. Wieś na dnie Jeziora Mucharskiego
- Te znaki zodiaku to najlepsze żony
- Z aptek zniknęło kilkanaście popularnych leków. Wycofał je GIF
- "Perły Śródmieścia" usunięte. To kolejna akcja krakowskiej straży miejskiej