https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Projekt Trasy Łagiewnickiej będzie zmieniony?

Piotr Rąpalski
Projekt Trasy Łagiewnickiej będzie zmieniony?Czy Trasa Łagiewnicka będzie węższa?
Projekt Trasy Łagiewnickiej będzie zmieniony?Czy Trasa Łagiewnicka będzie węższa?
Urzędnicy wzięli pod uwagę protesty przeciwko szerokiej trasie Łagiewnickiej. Rozważają zawężenie odcinków obu jej jezdni z 3 do 2 pasów ruchu. Budowa trasy ma być początkiem domykania III obwodnicy Krakowa. Do tej pory planowano tę drogę, od ul. Witosa do ul. Grota Roweckiego, z trzema pasami w każdą stronę. Powołano już do jej wykonania spółkę miejską. Jej prezes Jerzy Marcinko, przyznał właśnie, że trwają prace nad zawężeniem arterii.

Po pierwsze z 4 do 2 metrów na zostać zmniejszona szerokość wolnego terenu pomiędzy jezdniami. - To pozwoliłoby ograniczyć szerokość całej trasy po około metrze z każdej jej strony. Byłoby potrzebne mniej terenu. Możemy to zrobić, bo to nie autostrada czy droga ekspresowa, ale ulica miejska - mówi  Jerzy Marcinko. W dotychczasowych planach cała szerokość trasy miała liczyć od 18 do 25 metrów, co nie podobało się części krakowian, bo ulica przetnie też tereny zielone i prywatne działki. 

Przy nowym rozwiązaniu zostałoby więcej przestrzeni i trzeba by dokonać mniejszych wywłaszczeń i wykupów gruntów.

Jest też szansa na zawężenie samych jezdni. - Na odcinkach, na których nie będzie potrzeby szerokich rozjazdów przy skrzyżowaniach, będziemy próbować zejść do dwóch pasów ruchu - zapewnia Marcinko. - Ale nie na całej długości, bo jeśli od jednego do drugiego skrzyżowania jest tylko 100-150 metrów to byłoby to bezsensu. Tam pójdą trzy pasy - tłumaczy prezes. 

Do piątku wykonana ma zostać analiza, jakie korekty można wprowadzić. Trzeba przy tym uważać, bo inwestycja ma już wydaną decyzję środowiskową. Jeśli zmiany byłyby sprzeczne z jej postanowieniami, trzeba by występować o nowy dokument, a jego uzyskanie zajmuje długie miesiące.

A miasto już w drugiej połowie roku planuje ogłosić przetarg na projekt i realizację inwestycji.  Jej koszt to szacunkowo 1,3 mld zł. Pokryć ma to pożyczka bankowa zaciągnięta przez spółkę, dofinansowanie rządowe i dotacja 100 mln zł z Unii Europejskiej (na budowę przy trasie linii tramwajowej z Kurdwanowa do ulicy Zakopiańskiej). Prace budowlane planuje się rozpocząć w 2018 roku, a zakończyć w 2020. 

Źródło: Gazeta Krakowska

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

i
inwestor
ZIKIT potrrafi nawet wodę przepalić w czajniku- ta firma ''majchra ''powinna być już dekadę temu zlicytowana
W
Witold1
Tylko kiepski kierowca może narzekać na wyłączenia sygnalizacji, a ty chyba takim jesteś.
z
zdrada
A co na JE kardynał? Zmniejszą mu dopływ ludności do Sanktuarium o przepustowość jednego pasa ruchu?
k
krkkrkkrk
jeśli już bierzemy się za inwestycje, to zróbmy ją porządnie i perspektywicznie... 3 pas jeśłi będzie przeznacczony dla komunikacji publicznej (bus pas) jest OK. Inaczej będa tu ciągłe korki, a za 10-20 lat nie będzie miejsca na rozbudowę, nawetj jeśli mieszkańcy by jej chcieli.

Taki 3 pas, jeśłi będzie zły odbiór mieszkańćów, zawsze można przeznaczyć na pass dla rowerów...
i
inwestor
ZIKIT potrrafi nawet wodę przepalić w czajniku- ta firma ''majchra ''powinna być już dekadę temu zlicytowana
M
Mają być 3 pasy !!!
Żadnego zwęrzenia urzędowe zasrancy. Trzeba mieć we łbie minimum wizji, ale tego u urzędników zepełnie brak
i
inwestor
ZIKIT potrrafi nawet wodę przepalić w czajniku- ta firma ''majchra ''powinna być już dekadę temu zlicytowana
j
jaś_pytalski
Tramwaj OK. Ale po co buduje się  samochodom po 3 pasy tunele, mosty i wiadukt kolejowy skoro od pętli w Kurdwanowie do Łagiewnik jest już bezkolizyjna trasa ?
h
huop
Czy piszesz o tym samym Krakowie?

Na północy Krakowa jest Opolska, jeżeli nie jesteś zorientowany. Droga ta istnieje od dawna.

Jest częścią III obwodnicy na północy Krakowa.

 
k
krk
te 3 pasy powinny zostać, oczywiście pod warunkiem, że będą one buspasami!
v
vot shutka
Wnet się okaże, w eksploatacji. że przeciwnicy trasy po prostu żartowali. A urząd nie poznał się na żartach.
k
krk
Jakiej III obwodnicy ???  chyba trzecież na południu - na północy nie ma nawet pierwszej
P
Panna Nikt
Brawo Panowie Urzędasy! Jeszcze nie skończyli się mościć na swych ciepłych posadkach, a już psują. Żadnej wizji! Byle taniej, byle gorzej, byle jak. Jeszcze zapewne za bizantyjską kasę. Zawsze się coś tam uszczknie dla siebie i rodziny, a zwykłe ciecie niech stoją w tych swoich blaszankach w korkach. 
k
kierowca11
Tylko ZIKIT-owcy niech tego nie dotykają, bo jak oni się dotkną to czy to będzie 2 pasy, 3 pasy, 7 pasów, tunel, estakada to i tak będziemy stać w korkach. 

Im nic nie wolno dotykać, bo wszystko psują, dziś na 10 sygnalizatorów na 9 było zatrzymanie, nie wiem czy to inteligentny program, który miał usprawnić 

ruch w mieście, czy to taki "widzi mi się" sposob na ogranizację ruchu w Kr, ale jak na głównej drodze na 10 świateł 9 zatrzymują, to chyba nie jest szczyt profesjonaliznu? 
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska