https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa skrzyżowania ulicy Wielickiej i Kostaneckiego w Krakowie. Ma poprawić dojazd do szpitala

Piotr Rąpalski
Trwa przebudowa pasa do skrętu w prawo z ulicy Wielickiej w Kostaneckiego. Ma to ułatwić wydostanie się z ruchliwej arterii w kierunku szpitala, z tego połączenia korzysta wielu pacjentów i pracowników szpitala.

"Po niedawnych nocnych utrudnieniach nie ma już śladu, jest za to nowy krawężnik i przykrawężnikowy odpływ (tzw. ściek) na wodę deszczową przy pasie rozdziału na ul. Wielickiej. Ponadto wykonawca zaczął utwardzanie pasa pod nowy zjazd, chodnik i ścieżkę rowerową. Skarpa pomiędzy układem drogowym a galerią handlową umacniana jest murkiem oporowym" - informują urzędnicy z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Pod koniec sierpnia 2022 roku podawano, że przebudowa potrwa 4 miesiące. Czas się zatem kończy, czy do końca roku robotnicy uporają się z inwestycją? Zobaczymy.

Koszt inwestycji to 3,1 mln zł, a jej wykonanie leży po stronie firmy Energopol Sp. z o.o. Docelowo, ul. Wielicka o około 1,5 m przed wlotem w ul. Kostaneckiego tak, by zapewnić tam przepisową szerokość prawoskrętu o szerokości 3,25 m. Powstanie także podwójny przystanek autobusowy o długości 40. Wylotówka na Wieliczkę zostanie pokryta nową nakładką asfaltową.

Przestrzeń dla pieszych i jednośladów też ulegnie renowacji. Chodnik będzie miał od 2,5 do 3 m szerokości, zaś ścieżka rowerowa 2,5m. Planowany jest także zieleniec na odcinku poza przystankami autobusowymi. Wymienione będą sieci podziemne: energetyczna, wodociągowa, gazowa, kanalizacja deszczowa oraz kanał technologiczny.

Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łukasz
Wiecie co, ale to jest kpina. Szpital budowlano 3 lata, od oddania do użytku minęło już z 2... W czas się zorientowali, że się zwiększył ruch. Tak trudne to było do przewidzenia? To miasto to jakaś planistyczna porażka
Z
Zbigniew Rusek
Lepiej, by ten prawoskręt miał 3,5 m. szerokości, aby autobusy bez trudu się mieściły w pasach ruchu. Powinno się szerokosci pasów ruchu opracowywać pod wymiary autobusów, a nie samochodów osobowych czy dostawczych.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska