https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ranking lotnisk. Kraków-Balice dopiero w drugiej setce, Gdańsk bardzo wysoko

Grzegorz Skowron
Tegoroczny ranking najlepszych lotnisk na świecie AirHelp Score otwiera Hamad International Airport. Kolejne miejsca w czołówce zajęły porty Tokyo International Airport oraz Athens International Airport. W tym roku największą niespodzianką okazał się wysoki wynik gdańskiego lotniska, które znalazło się na 5. pozycji zestawienia. Balice znalazły się dopiero na 112 pozycji, głównie prze kiepską punktualność lotów.

To już kolejna edycja zestawienia portów lotniczych AirHelp Score. W tym roku wynik końcowy poszczególnych lotnisk został obliczony na podstawie ocen przyznawanych w trzech kategoriach: punktualność, jakość obsługi oraz ofert gastronomicznej i opcji zakupowych.

- Tegoroczną edycję AirHelp Score, jeśli chodzi o najlepsze lotniska na świecie, otwiera port lotniczy Hamad. Na kolejnych miejscach tak jak w ubiegłym roku znalazło się lotnisko w Atenach oraz w Tokio. Natomiast w perspektywie lokalnej dla Polski najważniejszą informacją jest bardzo dobry wynik lotniska w Gdańsku, które wyróżnia się przede wszystkim wysoką punktualnością. Dodatkowo port ten znacząco poprawił jakość obsługi, co zostało zauważone i docenione przez pasażerów – komentuje Marta Koziarz, ekspert AirHelp.

W tegorocznym zestawieniu Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku znalazł się na 5. miejscu, uzyskując bardzo wysokie oceny zarówno pod kątem punktualności, jakości obsługi oraz usług. Największe w Polsce lotnisko Chopina zajęło 56. miejsce, a port Kraków Balice znalazł się dopiero w drugiej setce lotnisk, zajmując 112. pozycję. O wynikach końcowych tych dwóch lotnisk zaważyła znacznie niższa punktualność niż portu w Gdańsku.

Jeżeli chodzi tylko o poszczególne kategorie to pod względem „Punktualności” najlepiej wypadły lotniska: Charleroi w Brukseli (14. miejsce w rankingu) oraz Moskwa-Szeremietiewo (6. miejsce w rankingu). Pod kątem „Jakość obsługi” wyróżnia się natomiast port Changi w Singapurze, a także trzy lotniska zlokalizowane w Indiach: Hajdarabad, Delhi oraz Mumbai Airport, które otrzymały też najwyższe noty za oferowane usługi.

W tegorocznym zestawieniu lotnisk AirHelp Score znalazły się 132 porty lotnicze z całego świata, które są najbardziej znane i oblegane przez turystów.

Ocena w kategorii „Punktualność” pochodzi z analizy wielu źródeł m.in.: danych własnych oraz tych pochodzących od agencji rządowych i lotnisk, a także pogodowych i historycznych. Oceny za „Jakość obsługi” oraz „Jedzenie i sklepy” przyznano natomiast na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 40 tys. pasażerów. Podróżni zostali zapytani o opinie pod kątem: obsługi klienta, czasu oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa, czystości, opcji zakupowych oraz oferty gastronomicznej.

Ranking powstał na podstawie danych zebranych od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r.

WIDEO: Krótki wywiad: Zadzwonił na Straż Miejską. Powiedzieli, żeby pisał. Napisał. Odpisali, żeby dzwonił

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ermik
2019-05-15T09:51:54 02:00, Arja:

Nic dziwnego, że lotnisko w Krk daleko skoro ciągle są tam opóźnienia. Właśnie czekam na wieści od givt w sprawie pechowego lotu gdzie samolot miał ponad 3 h opóźnienia. Linie lotnicze nic sobie nie robią z pasażerów, ciężko zdobyć jakąś informację a wnioski o odszkodowanie odrzucają z byle powodu. Dlatego ja wolę to załatwiać przez firmę która się na tym zna i ma o wiele większą ode mnie skuteczność.

tu się zgodzę, opóźnienia w lotach to niestety niechlubna norma. Nam pasażerom pozostaje tylko znać swoje prawa i domagać się odszkodowań, na pewno przez firmy typu Givt jest to dużo prostsze, bo praktycznie wszystko załatwiają oni

A
Arja
Nic dziwnego, że lotnisko w Krk daleko skoro ciągle są tam opóźnienia. Właśnie czekam na wieści od givt w sprawie pechowego lotu gdzie samolot miał ponad 3 h opóźnienia. Linie lotnicze nic sobie nie robią z pasażerów, ciężko zdobyć jakąś informację a wnioski o odszkodowanie odrzucają z byle powodu. Dlatego ja wolę to załatwiać przez firmę która się na tym zna i ma o wiele większą ode mnie skuteczność.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska