Zobacz także: Tarnów: Gimnazjum Dwujęzyczne na II miejscu w Małopolsce
Nowy schemat organizacyjny urzędu w życie wchodzi za 10 dni. Kilkanaście obecnych wydziałów magistratu zniknie, a ich działki przejmie pięć "centrów kompetencyjnych". Petenci bezpośredni kontakt mieć będą tylko z Centrum Obsługi Mieszkańca. - W nim wydawane będą wszystkie decyzje, po które tarnowianie zjawiają się w urzędzie - mówi Ścigała. - Mam nadzieję, że wzrośnie dzięki temu szybkość ich uzyskiwania, a w ślad za wzrostem efektywności pójdzie obniżenie kosztów funkcjonowania urzędu.
Szef samorządu nie kryje, że inspiracją dla zmian były jego doświadczenia z okresu, kiedy piastował stanowisko prezesa tarnowskich Azotów. Na początku minionej dekady tam również powoływał do życia centra - m.in. nawozów, tworzyw, badań i analiz. - W dużej mierze przenosimy teraz rozwiązania biznesowe na grunt samorządowy - dodaje.
Centrum Rozwoju Miasta skoncentruje się na opracowywaniu strategii, planów operacyjnych, zdobywaniu funduszy zewnętrznych i realizacją inwestycji. Centrum Usług Ogólnomiejskich zajmie się organizacją komunikacji, utrzymaniem dróg, estetyką oraz nadzorem nad spółkami miejskimi. Centrum Spraw Społecznych przejmie służbę zdrowia i pomoc społeczną, a Centrum Obsługi Urzędu zadba o sprawniejsze funkcjonowanie machiny biurokratycznej. Efektem zmian będą kadrowe przetasowania. Obecnych dyrektorów likwidowanych wydziałów, o ile nie zostaną szefami centrów, czeka "degradacja" do roli kierowników.
- Finansowo nie powinni stracić - twierdzi prezydent.
Większość nowych stanowisk obsadzona zostanie w drodze konkursów. Grupowych zwolnień nie będzie, ale nie jest wykluczone, że część kadry rozstanie się z urzędem.
- Tak naprawdę nie wiemy czego się spodziewać po zmianach - komentują w magistracie.
Sprawdź aktualny rozkład jazdy PKP Kraków
Chcesz iść za darmo do Parku Wodnego w Krakowie? **Rozdajemy bilety**
Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail**Zapisz się do newslettera!**
