https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rozbudowa al. 29 Listopada w Krakowie: prace odbywają się na odcinku 2,6 kilometra. Mamy zdjęcia

Piotr Tymczak
Trwa rozbudowa al. 29 Listopada w Krakowie.
Trwa rozbudowa al. 29 Listopada w Krakowie. Wojciech Matusik
Prace związane z rozbudową al. 29 Listopada prowadzone były w roku 2022 na całym 2,6 km odcinku i obejmowały swoim zakresem wszystkie przewidziane dokumentacją projektową roboty w zakresie: dróg, mostów i torów (w ramach przebudowy dwóch wiaduktów kolejowych), kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej, gazowej, energetycznej i teletechnicznej.

W Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie zaznaczają, że w 2022 r. w ramach rozbudowy al. 29 Listopada kontynuowano roboty budowlane rozpoczęte pod koniec 2020 r.

- Wyburzono ostatnie dwa budynki kolidujące z wykonywanymi pracami drogowymi. Dokończono konieczną do realizacji prac wycinkę drzew i roślinności - informują w ZIM.

Na kilku odcinkach tj. na wysokości biurowca O3 w kierunku ul. Nad Strugą, w rejonie ul. Dobrego Pasterza oraz na odcinku od ul. Węgrzeckiej do ul. Banacha wykonano nowe jezdnie umożliwiające poprowadzenie ruchu pojazdów po warstwie wiążącej. Wykonano również odcinkowo nowe warstwy konstrukcyjne jezdni w rejonach hotelu System, przebudowywanej ul. Meiera oraz w rejonie ul. Nad Strugą. Zrealizowano także roboty związane z wykonaniem nowych chodników i ścieżek rowerowych, ułożeniem kostek brukowych, krawężników i obrzeży betonowych w rejonie ul. Dobrego Pasterza, pomiędzy wiaduktami kolejowymi oraz na odcinku ul. Węgrzeckiej do ul. Felińskiego.

Prawie w całości przebudowano wiadukt kolejowy LK08 w rejonie ul. Siewnej. Pod koniec września 2022 r. przekazano do eksploatacji tor nr 2, co w konsekwencji pozwoliło wrócić do kursów pociągów osobowych na obydwu torach. Postawiono całkowicie nową konstrukcję wiaduktu wraz z nowymi torami oraz nową siecią SRK tj. sterowania ruchem kolejowym.

Rozpoczęto również prace związane z przebudową wiaduktu kolejowego LK95 w rejonie ul. Meiera. Wykonano całkowitą rozbiórkę tego obiektu.

Odcinkowo przebudowano i wykonano kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi wody opadowe w rejonie ul. Lublańskiej i ul. Rybianka, kanalizację sanitarną wraz z przyłączami i studniami, sieć wodociągową wraz z przyłączami, sieć gazową oraz energetyczną, oświetlenia ulicznego i teletechniczną.

Kraków czeka trudny rok 2023. Mogą być podwyżki, będą igrzys...

Rozbudowywana al. 29 Listopada ma pomieścić po dwie jezdnie z co najmniej dwoma pasami ruchu w każdą stronę na odcinku od ul. Opolskiej do granic miasta.

Przebudowa popularnej wylotówki na Warszawę obejmuje fragment o długości 2,6 kilometra. Nie zabraknie rozwiązań dla innych użytkowników ruchu: powstają ścieżki rowerowe i chodniki.

Przewidziano także buspasy, a ekrany akustyczne mają sprawić, że ruch samochodów nie będzie tak mocno doskwierał jak obecnie. Powstanie też nowa sygnalizacja świetlna.

Zakończenie prac związanych z przebudową al. 29 Listopada przewidziano na 2023 rok.

Prezes ZBP o prognozach inflacyjnych

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
OnZO
Nie da się ukryć, że rozbudowa al. 29 Listopada delikatnie mówiąc, strasznie się dłuży. Z drugiej zaś strony kto mieszka w tej części Krakowa, dobrze wie, że te zmiany były konieczne i naprawdę warto uzbroić się w cierpliwość, bo w perspektywie mamy dużą poprawę przepustowości drogi. Ja w to wierzę i bardzo kibicuję tej inwestycji.
V
Vinci
Tytuł powinien brzmieć Prace ślamazarzą się na odcinku 2,6 km.W takim tempie to drogę zakończą pod koniec 2023 roku A zbudowanie nowego wiaduktu,którego jeszcze nawet nie zaczęli to rok 2024!
g
grzzeg
"Dwudziesta dziiewiąta". Wreszcie!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska