Spis treści
Największe uciążliwości odczują kierowcy
- Nie ma co ukrywać, że z największą uciążliwością spotkają się kierowcy, którzy będą musieli jeździć objazdami. Zdajemy sobie sprawę z niedogodności, ale wierzymy, że kierowcy podejdą do tego z rozwagą i zrozumieniem. Specjalnie powołany zespół będzie reagował w sytuacjach, kiedy zaplanowane rozwiązania nie będą do końca zdawały egzaminu - mówił Stanisław Kracik.
Czytaj też:
A co jeśli dojdzie do drogowego paraliżu na ulicach?
Wiceprezydent dodał, że w razie dużych zatorów i problemów z komunikacja miejską na ul. Kalwaryjskiej/Limanowskiego rozpatrywane będzie np. odcinkowe zamknięcie ulicy dla samochodów, tak aby komunikacja miejska działała sprawniej.
Michał Mikołajczyk, Zastępca Dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury UMK podkreśla, że największym sprawdzianem nowego rozwiązania będzie dopiero poniedziałek.
– Pewnie dopiero po kilku dniach zobaczymy, jak ten ruch się rozłoży. Mamy przygotowany projekt na częściowe zamknięcie Kalwaryjskiej, na wysokości ulicy Smolki – mówił Michał Mikołajczyk, Zastępca Dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury UMK.
W takim przypadku nie byłoby możliwości przejazdu samochodem na odcinku od skrzyżowania z ul. Smolki do skrzyżowania z ul. Warneńczyka.
Objazdy:
Sugerowana trasa objazdowa dla ruchu kołowego będzie prowadzić trzecią obwodnicą miasta, czyli aleją Powstańców Śląskich i ulicą Powstańców Wielkopolskich. Aby to rozwiązanie było funkcjonalne, konieczna będzie modyfikacja sygnalizacji świetlnej na rondzie Grunwaldzkim, na rondzie Matecznego oraz w rejonie przystanku „Korona”. Z kolei sygnalizacja na ul. Stradomskiej, Dietla i Krakowskiej zostanie wyłączona.
Pojazdy wjeżdżające do Krakowa od północy przez al. 29 Listopada będą kierowane na ul. Wita Stwosza, Lubomirskiego, do ronda Mogilskiego i dalej ronda Grzegórzeckiego.

Zmiany w komunikacji miejskiej:
W związku z zamknięciem mostu, na ul. Monte Cassino, w rejonie Centrum Kongresowego ICE Kraków, zostanie wybudowany tymczasowy przystanek, który umożliwi kursowanie tramwajów w obu kierunkach. Linia tramwajowa będzie prowadziła od ul. Kapelanka, przez ul. Monte Cassino do Centrum Kongresowego ICE Kraków.
Z ul. Dietla tramwaje zostaną przekierowane na ul. Krakowską. Dodatkowo na ul. Dietla, przed mostem, zostanie wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów, które nie będą mogły kontynuować jazdy w kierunku Kazimierza z powodu zamknięcia mostu.
Zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza
Zamknięcie mostu oznacza, że ruch tramwajowy i autobusowy będzie musiał być skierowany przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powrócą na swoje stałe trasy.
W ramach prowadzonych prac zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Linia tramwajowa będzie kursowała z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na Powiślu – „Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowa”, powstanie linia nr 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu nr 184.

