https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Strefa parkowania obejmie kolejne ulice

Piotr Tymczak
Są nowe lokalizacje parkomatów
Są nowe lokalizacje parkomatów Anna Kaczmarz / Polskapresse / Dziennik Polski
Rozszerzenie obszaru płatnego postoju dotyczy ulic w rejonie cmentarza Rakowickiego. Radni z Dzielnicy I są za tym, aby nie pełniły one roli bezpłatnych parkingów

Spółka Miejska Infrastruktura zwróciła się do Rady Dzielnicy I Stare Miasto o akceptację objęcia strefą płatnego parkowania obszaru w rejonie cmentarza Rakowickiego (opis granic w ramce). Chodzi o wprowadzenie opłat za postój na terenie obejmującym m.in. ulice: Prandoty, Murowaną, część al. 29 Listopada, Towarową, Będzińską, Żelazną, Kątową, Montelupich.

- O opinię w tej sprawie do Dzielnicy I zwróciła się spółka Miejska Infrastruktura, ponieważ urząd prowadzi prace nad zmianą uchwały o strefie, obejmującą także korektę jej granic - wyjaśnia Jan Machowski z krakowskiego magistratu.

Urząd przygotowuje kompleksowe zmiany dotyczące organizacji ruchu w centrum. Dotyczy to m.in. likwidacji ok. 1800 miejsc postojowych w strefie, w związku z zaleceniem wojewody małopolskiego określającym szerokość przejścia dla pieszych na chodnikach na dwa metry, a w szczególnych przypadkach - półtora metra.

Jan Machowski zaznacza, że równoczesne przygotowywanie rozszerzenia granic strefy nie wiąże się z tym, aby znaleźć ulice, na które przeniesie się parkomaty (np. z ul. Dietla, gdzie nie będzie można już parkować na chodnikach) i w ten sposób gmina utrzyma wpływy ze strefy na dotychczasowym poziomie. - To nie jest tak, że chcemy rozszerzać strefę, aby coś sobie zbilansować. To mieszkańcy zgłaszają potrzebę objęcia strefą nowych rejonów miasta - zaznacza Jan Machowski.

Istotnie, o możliwość poszerzenia strefy płatnego parkowania apelują od kilku miesięcy mieszkańcy m.in. Bronowic, os. Podwawelskiego czy Zabłocia. Takie propozycje pojawiły się też na Prądniku Czerwonym i Krowodrzy Górce.

Przygotowując korektę granic strefy, urzędnicy zakładają, że ma się ona oprzeć na naturalnych granicach: rzekach, torach lub nasypach kolejowych.

W odpowiedzi na wniosek spółki MI, dotyczący obszaru w rejonie cmentarza Rakowickiego, radni z Dzielnicy I przygotowali projekt uchwały z pozytywną opinią w tej sprawie. - Uważamy, że to dobry pomysł. W ten sposób zabezpieczymy interes mieszkańców tego obszaru - mówi Tomasz Daros, przewodniczący Rady Dzielnicy I. - Ten teren to wyłom w naszej dzielnicy, który nie był objęty strefą płatnego parkowania. Obawiamy się, że w związku z proponowanym ograniczeniem liczby miejsc postojowych w strefie ten obszar zmieni się w naturalny bezpłatny parking dla osób przyjeżdżających do centrum. Chcemy tego oszczędzić mieszkańcom ulic na wspomnianym terenie - dodaje.

Ostatnie duże powiększenie strefy przeprowadzone zostało w 2014 roku. Objęła ona wtedy Grzegórzki, Stare Podgórze, os. Oficerskie, Krowodrzę i część Zwierzyńca. Szybko okazało się, że kierowcy zostawiają auta na ulicach tuż za granicami strefy i tam pojawiają się problemy parkingowe. Potrzebne więc było kolejne poszerzenie strefy. Wprowadzono je w 2015 r. i objęło ono Stare Dębniki i dalszą część Krowodrzy.

W 2014 r. przychody ze strefy wyniosły 35,7 mln zł. Rok później wzrosły do 47,5 mln zł, a w 2016 r. do 52,7 mln zł.

Granice nowej strefy

Nowy obszar płatnego postoju ma objąć teren oznaczony granicami:

od skrzyżowania ul. Lubomirskiego, Wita Stwosza i Rakowickiej wzdłuż ul. Rakowickiej do linii kolejowej wzdłuż linii kolejowej do al. 29 Listopada wzdłuż al. 29 Listopada do ul. Kamiennej wzdłuż ul. Kamiennej do al. Słowackiego wzdłuż al. Słowackiego do ul. Pawiej wzdłuż ul. Pawiej do ul. św. R. Kalinowskiego wzdłuż ul. św. R. Kalinowskiego do ul. Wita Stwosza i dalej ul. Wita Stwosza do ul. Rakowickiej.

WIDEO: Droższe parkowanie metodą na korki w centrach miast? Zmiany w ustawie o drogach publicznych

Autor: Dzień Dobry TVN, x-news

Komentarze 40

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gniewko_syn_ryba
Poza tym, nie ma chodników przy drodze publicznej bo chodnik stanowi integralną część drogi - sugeruję zapoznać się z definicją drogi w PORD... To tak apropos "osła"...

Druga rzecz, skoro nie podoba ci się, że "wiocha" przyjeżdża do pracy do K-wa, to rozumiem, że kupujesz tylko w sklepach obsługiwanych przez ekspedientki z K-wa (wchodząc do sklepu pytasz je o to), sprawy urzędowe załatwiasz tylko z rdzennie krakowskimi urzędnikami (prosisz na wstępie o metryki do 4 pokolenia wstecz)... ? Mieszkańcy Krakowa nie muszą nigdzie parkować bo w mieście jest dobrze rozwinięta (9 miejsce na świecie) komunikacja miejska, są wypożyczalnie rowerów, a nawet samochodów, więc nie mają potrzeby posiadania własnych samochodów. A jak już koniecznie chcą je mieć i parkować pod oknami, to, jak już wcześniej pisałem, niech sobie wykupią własne miejsca postojowe i wtedy nikt postronny im tam nie zaparkuje.

Na koniec będę wdzięczny za wskazanie jakie to przepisy stanowią, że przy organizacji ruchu należy uwzględnić potrzeby społeczności lokalnej.
p
polonistka
Należy 100 razy przepisać wyraz dopóki / jest to spójnik !! / co tylko zawodówkę skończyłeś misiu ??
a
alisesa
Oni te miejsca wyznaczyli z premedytacją... Dla mnie to skandal, że przy wyznaczaniu spp nie zinterpretowano podstawowego przepisu o szerokości chodników. A teraz zasłaniają się nim i likwidują miejsca... Zobaczymy co zrobią z wyjątkiem 1,5 m, który powinien być zastosowany choćby w starej zabudowie. Chore jest co się w tym mieście dzieje... Dlaczego nie wyprowadzą dużych korporacji pod miasto? Bo to jest kasa. Tylko kasa się liczy. No i zmiany nie są wprowadzane systematycznie i z głową :( likwidują miejsca, ale parkingów nie ma... Oni to wiedzą, wiedzą, że mało kto sie przesiądzie na kkm w godzinach szczytu bo jest obciążona. Zobaczycie zaraz podniosą ceny za strefę bo im nie zalezy na tym żeby problem rozwiązać tylko jak najwięcej wydoić z ludzi...
b
bbb
Żydzi zawsze wyje....Polaków bo byli mądrzejsi .Polacy potrząsali szabelką i śpiewali pieśni patriotyczne a tymczasem pejsy pożyczały zaborcom pieniądze i trzymali ich w garści .
To samo było po upadku komuny .
Styropianowcy rzucili się do tworzenia administracji i samorządów a pejsy wtym czasie wykupywali za grosze państwowe firmy .
Polak zawsze był małomądry ale za to pyskaty
K
Krakus
Ludzie przesiadzcie sie w koncu na komunikacje miejska. Teraz kazdego stac na smierdzacy samochod.
To nie jest juz prestiz. Przestawcie swoje mozgi. Pozdrawiam
k
ku
Zapytamy za 30 lat jak będziesz chodziło o lasce i pierdział co kilka kroków bo zwieracz osłabnie
Wówczas zapytamy jak się żyje ,skoro nie ma obowiązku
y
yy
Nie ma też obowiązku pracy ,chodzenia,zarabiania ,kupowania
nie ma też prawnego obowiązku w ogóle oddychania
Prezentowany tok rozumowania fg prowadzi do wniosku ,że skoro nie stać cię na jedzenie to umieraj
Wróćmy ,zatem do czasów przeszłych gdzie przeżył ten kto silniejszy .
Będę miał duże szanse aby pobić fg i zabrać mu siłą jedzenie ,skoro nie ma obowiązku jedzenia i wówczas ja przeżyję a fg umrze.
f
fg
Nie ma obowiązku posiadania auta. Skoro nie stac cię na miejsce postojowe, widocznie nie stać też na auto.
i
iq75
A gdzie te parkingi? Miały powstawać jak grzyby po deszczu....są tylko kosztują więcej niż SPP. Do puki miasto nie zbuduje tuż za SPP parkingów ogólnie dostępnych bezpłatnych do puty wszystkie ulice tuż za strefą będą oblegane!
i
iq75
Widać....ja myślę że nawet z czasów Dinozaurów!!!
i
iq75
H..j z Tir-ami(nie będziecie mieli pracy kierowcy i królowie szos), jest inny transport, Wiem że rewolucji żywieniowej nie będzie, chcesz przebywać ,korzystać i mieć przywileje w mieście to PŁAĆ a nie przyjeżdżaj AUDI w LPG na LANS w dodatku na KRZYWY RYJ!
g
gr
Zostaw komputer bo to nie dla ciebie weź wiadro i widły i leć do chlewa bo świnie z głodu tak kwiczą ,że aż w Krakowie słychać i czuć smród bo gnój nie uprzątnięty .
f
ff
A to w jaki sposób ?
Swój smród będziecie dmuchać w kierunku Krakowa ?
r
rg
Nie rozumiesz , to jest też przyjezdna wiocha ,która wynajmuje mieszkania lub wzięła kredyt i nie zamierza wracać na wioskę .Prawie cały ZUS opanowali wioskowi i to od wielu lat
b
be
Co ciekawe od 1998r. do 2010r. strefę obsługiwały spółki prywatne .
Poźniej urzędnicy ogłosili ,że przejmują obsługę strefy bo zrobią to taniej i lepiej .
Tylko ledwo przejęli już podzlecili prawie wszystkie czynności ........spółkom prywatnym tylko .....innym .Chcieli chyba zrekompensować kichę z parkingiem na Pl.Na Groblach w budowę ,którego wpuścili jak w maliny hiszpańska spółkę i dali im dorobić na strefie ,czyli zmniejszyć straty na tym parkingu.

No to jaki wreszcie był cel , urzędnicy faktycznie chcieli przejąć obsługę strefy czy to był tylko pretekst do pozbycia się dotychczasowego operatora i rozprowadzenia na kontrakt "swoich" spółek ,co też się stało faktycznie .
Wówczas 60% wpływów trafiało do kasy miejskiej a spółka oprócz pełnej obsługi strefy jeszcze sprzątała i odśnieżała centrum miasta.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska