Wirus ASF wykryty w kolejnym województwie!

Setki godzin w garażu
Studenci zaprezentowali bolida po uroczystym odsłonięciu maszyny w blasku kolorowych świateł. Było to zwieńczenie setek godzin pracy przyszłych inżynierów, wielu nocy spędzonych w garażu w fazie wykonawczej. Następnie odbyły się testy maszyny.
- Przez 11 lat pracy przeszliśmy przez dużą liczbę różnych konstrukcji. Jako jedyni w Polsce i jedni z nielicznych w Europie rozwijamy budowę trzech typów bolidu - spalinowego, elektrycznego i autonomicznego. Z każda nowa konstrukcja podnosimy jakość techniczną tych pojazdów i kompetencje techniczne studentów - mówi dr Daniel Prusak, opiekun naukowy AGH Racing.
Wyścigi na całym świecie
Stowarzyszenie co roku bierze udział w Formule Student, czyli zawodach, które odbywają się na całym świecie, najwięcej jest organizowanych w Europie. Wyścigi odbywają się także w Stanach Zjednoczonych, w Australii, w Azji, w Indiach, Chinach, w RPA). W tym roku odbywają się one m.in. w Austrii, na Węgrzech i w Chorwacji.
W wyścigu bierze w nich udział ok. 100 drużyn z całego świata. Przez ostatnie lata kilku osobom z polskich zespołów udało się dostać do zespołów Formuły 1.
Bez kierowcy
W ubiegłym roku po konstrukcjach spalinowych i elektrycznych przyszedł czas na stworzenie pojazdu w pełni autonomicznego. Bolid skonstruowany przez studentów bazuje na platformie jednego z poprzedników, modelu elektrycznego. Moduł obliczeniowy obsługujący jazdę autonomiczną zamontowany jest w tylnej części bolidu. Oprócz niego do bolidu dodany jest lidar kamery stereo oraz inne czujniki, które dostarczają informacje niezbędne do określenia prawidłowego toru jazdy.
- Przepisy na pyszne sałatki
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Parawany jak Koloseum. Oto najlepsze memy znad Bałtyku. Plażowanie to wyzwanie!
- Kraków pod wodą! Tak wyglądało miasto w lipcu 1997 roku. To była powódź tysiąclecia
- Te fioletowe pola pod Krakowem to turystyczny hit. Tak kwitnie lawenda ZDJĘCIA