Krakowscy inżynierowie projektowali aluminiowy szkielet pojazdu oraz przeprowadzili symulacje wytrzymałości konstrukcji. Wprzypadku wersji przeznaczonej na rynek włoski tworzyli także projekt instalacji elektrycznej oraz oprzyrządowania kabiny maszynisty. Inżynierowie w EC Engineering nadzorowali także produkcję pojazdu w Chinach oraz we Włoszech. Obecnie zarówno pociąg dla Chin, jak i ten dla Włoch czekają na homologację, by móc zacząć wozić pasażerów. W Chinach specjalnie dla tego pociągu wybudowano nową linię kolejową o długości 6 tys. km.
Chiński Zefiro produkowany będzie w dwóch wersjach: 8- i 16-wagonowej i zabierze odpowiednio 600 oraz 1300 pasażerów. Może osiągnąć prędkość 380 km/h. Włoski Zefiro będzie miał 8 wagonów i będzie nieco wolniejszy: 300-360 km/h. Charakterystyczna jest aerodynamiczna sylwetka pociągu z długim, zaokrąglonym przodem pojazdu. Koszt jednego 8-wagonowego składu dla Włoch to ponad 30 mln euro.
Współpraca EC Engineering z Bombardierem trwa od siedmiu lat. Krakowscy inżynierowie brali udział w projektowaniu m.in. szybkich pociągów do Szwecji, pociągu piętrowego do Szwajcarii, pociągu metra do Delhi oraz tramwaju do Krakowa (NGT8), który w 2012 roku ruszył na krakowskie torowiska.
EC Engineering jest jednym z najlepiej rozwijających się biur projektowych w Polsce. Specjalizuje się w projektach transportowych (pociągi, tramwaje, metro, autobusy, podzespoły do samolotów, itp.), realizowanych głównie na rynki Europy Zachodniej i Azji. Obecnie pracuje w nim ponad 150 inżynierów. Jest częścią EC Grupy, skupiającej kilka firm inżynierskich i zatrudniającej łącznie prawie 450 pracowników.
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+