Następne wagony NGT6 były składane już na miejscu, na specjalnie wybudowanej hali montażowej na terenie zajezdni Podgórze. Tak właśnie rozpoczęła się historia wagonów NGT6 i NGT8 Bombardiera w Krakowie. Później przyszły Lajkoniki, Krakowiaki...
Obecnie w flocie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie jest 74 pojazdów firmy Bombardier.
- 14 wagonów NGT6
- 12 wagonów NGT6-2
- 24 wagonów NGT6-2 III serii
- 24 wagonów NGT8
Trzyczłonowy wagon typu NGT6 z częścią niskopodłogową wynoszącą około 65% został zaprojektowany do eksploatacji w sieci tramwajowej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komuniakcyjnego S.A. w Krakowie. Koncepcja pojazdu jest w pełni zgodna z polskimi przepisami dotyczącymi budowy i eksploatacji tramwajów. Prezentowany wagon zaprojektowany został jako pojazd jednokierunkowy, konstrukcyjnie jest także przygotowany do wykonania jako pojazd dwukierunkowy.
Wagon NGT6 jest przystosowany do łączenia w pociąg. Pudło wagonu zbudowane jest ze spawanej, odpornej na korozję lekkiej konstrukcji stalowej. Szyby boczne barwione wykonane są ze szkła hartowanego. Szyby z przodu i tyłu wagonu są położone konturem zewnętrznym na pudle wagonu i wykonane są ze szkła klejowego. Wszystkie szyby spełniają wymagane normy bezpieczeństwa. Dach jest wykonany w elastycznej, klejonej konstrukcji wielowarstwowej. Dobrą izolację cieplną i akustyczną gwarantuje podłoga zaopatrzona w wykładzinę kauczukową, przyklejoną na dolnej części wagonu. Wysokość wejścia wynosi 290 mm od główki szyny, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym i wjazd wózków inwalidzkich. W kontenerze aparatury dachowej umieszczone zostały wiązki sieci pokładowej, jak również sterowanie silników i pojazdu. Dachowe urządzenia wentylacyjne, które zainstalowane są w przedniej jak i tylnej części wagonu wraz z urządzeniami grzewczymi akumulacyjnymi pod siedzeniami i urządzeniem grzewczym stanowiska motorniczego. Dwa wózki napędowe pod członami końcowymi są wyposażone w indywidualny, poprzeczny napęd osi zapewniający całkowite odsprężynowanie silnika i przekładni oraz asynchroniczne silniki prądu trójfazowego. W strefie niskopodłogowej można było zrezygnować ze stopni i pochylni ponieważ wózek toczny w części środkowej otrzymał koła luźne, zamocowane na wykorbionej osi. Wszystkie koła mają jednakową średnicę wynoszącą 590 mm.
Do mechanicznego wyposażenia hamulcowego należą: hamulce akumulatorowe (hydrauliczne) sprężynowe w wózkach napędowych oraz analogowe pasywne hamulce akumulatorowe sprężynowe z regulacją siły hamowania w zależności od obciążenia, jak również z elektronicznym zabezpieczeniem przed poślizgiem w wózkach tocznych. Każdy mechanizm jezdny posiada dwa hamulce szynowe elektromagnetyczne.
Wagony I serii zmontowane w 1999 i 2000 roku posiadają 4 drzwi, natomiast wagony II serii z 2003 roku posiadają 5 drzwi.
III seria wyprodukowana w 2007 i 2008 roku charakteryzuje się inną stylistyką przodu i tyłu, co widać na fotografiach.
Stylistyka wagonów krakowskich I i II serii przypomina wagony Bombardiera z Essen, lecz tamte mają dłuższy środkowy człon.
Stylistyka przodu i tyłu wagonów krakowskich III serii przypomina nieco wagony Bombardiera City Runner kursujące między innymi w Łodzi, Grazu, Linzu, Genewie, jednak tamte wagony są zupełnie innej konstrukcji.
Kiedy w 2024 roku najlepiej przejść na emeryturę?

- Gdzie są najdroższe, a gdzie najtańsze mieszkania w Krakowie? Ranking dzielnic 2024
- Najpiękniejsze pary z krakowskich studniówek! To one przyciągały wzrok
- Pistacjowe croissanty robią furorę w internecie! Gdzie można je zjeść w Krakowie?
- Zimowe wycieczki w Tatry z dziećmi. Zobaczcie łatwe i przyjemne szlaki w górach