Z wyliczeń wynika, że na roboty w obu rejonach miasta potrzeba w sumie ponad 160 mln zł.
Na ul. Starowiślnej zaplanowano przebudowę torowiska (jest ono w stanie wręcz fatalnym) oraz jezdni na całej długości, od skrzyżowania z ul. Dietla do mostu Powstańców Śląskich, wraz z remontem mostu. Jak przekazał nam rzecznik prasowy ZDMK Krzysztof Wojdowski, szacunkowy koszt tego przedsięwzięcia to 130 mln zł, z czego ok. 80 mln zł ma pochodzić z funduszy unijnych.
Z kolei na prace w obrębie ulic Straszewskiego/Karmelicka potrzeba 33 mln zł (przewidywana wysokość dotacji – 22,8 mln zł). To inwestycja ma objąć m.in. przebudowę węzła rozjazdów w ulicy Piłsudskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, oraz modernizację węzła rozjazdów „Bagatela” wraz z układem drogowo – torowym na odcinku Teatr Bagatela – ulica Garbarska.
Kraków ma otrzymać dofinansowanie na obie inwestycje w ramach tzw. zit-u (zintegrowane inwestycje terytorialne), co oznacza, że dotacje te miasto ma już zagwarantowane. Wnioski aplikacyjne wraz z całą potrzebną dokumentacją powinny być gotowe najdalej w połowie 2024 roku.
- Dla przebudowy ul. Starowiślnej przygotowana jest wstępna dokumentacja, która była niezbędna do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, czyli koncepcja oraz Karta Informacyjna Przedsięwzięcia. Pozostała dokumentacja dla tego projektu zostanie opracowana po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia. Dla modernizacji węzła rozjazdów w ul. Piłsudskiego dokumentacja projektowa jest już gotowa (wraz z uzyskanym zgłoszeniem), natomiast odbiór dokumentacji dla prac w rejonie Bagateli i ul. Karmelickiej planowany jest w maju 2024 – przekazali nam pracownicy Działu Komunikacji i Rozwoju ZDMK.
Przewidywany termin wykonania (prace budowlane) ostatniej inwestycji to lata 2025-2026, natomiast przebudowy ul. Starowiślnej – 2026-2027.
Wielka akcja Lasów Państwowych : #sadzimMY
