Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szykuje się przebudowa najgorszego torowiska w Krakowie. Na inwestycję potrzeba 130 mln zł

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Torowisko na ul. Starowiśnej ma opinię najgorszego w Krakowie. Przebudowa "szyn" plus jezdni jest planowana w latach 2026-2027, z pomocą dotacji unijnej (zdjęcie ilustracyjne)
Torowisko na ul. Starowiśnej ma opinię najgorszego w Krakowie. Przebudowa "szyn" plus jezdni jest planowana w latach 2026-2027, z pomocą dotacji unijnej (zdjęcie ilustracyjne) fot. Aneta Żurek
Wszystko wskazuje na to, że przekładana z roku na rok modernizacja torowiska na ul. Starowiślnej rozpocznie się wreszcie w 2026 roku. Wcześniej, od 2025 roku, zaplanowano prace przy przebudowie m.in. układu torowo-drogowego w rejonie ul. Straszewskiego oraz skrzyżowania przy Teatrze Bagatela. Zarząd Dróg Miasta Krakowa szuka obecnie firmy, która przygotuje wnioski o dofinansowanie tych inwestycji z programów unijnych.

Z wyliczeń wynika, że na roboty w obu rejonach miasta potrzeba w sumie ponad 160 mln zł.

Na ul. Starowiślnej zaplanowano przebudowę torowiska (jest ono w stanie wręcz fatalnym) oraz jezdni na całej długości, od skrzyżowania z ul. Dietla do mostu Powstańców Śląskich, wraz z remontem mostu. Jak przekazał nam rzecznik prasowy ZDMK Krzysztof Wojdowski, szacunkowy koszt tego przedsięwzięcia to 130 mln zł, z czego ok. 80 mln zł ma pochodzić z funduszy unijnych.

Z kolei na prace w obrębie ulic Straszewskiego/Karmelicka potrzeba 33 mln zł (przewidywana wysokość dotacji – 22,8 mln zł). To inwestycja ma objąć m.in. przebudowę węzła rozjazdów w ulicy Piłsudskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, oraz modernizację węzła rozjazdów „Bagatela” wraz z układem drogowo – torowym na odcinku Teatr Bagatela – ulica Garbarska.

Kraków ma otrzymać dofinansowanie na obie inwestycje w ramach tzw. zit-u (zintegrowane inwestycje terytorialne), co oznacza, że dotacje te miasto ma już zagwarantowane. Wnioski aplikacyjne wraz z całą potrzebną dokumentacją powinny być gotowe najdalej w połowie 2024 roku.

- Dla przebudowy ul. Starowiślnej przygotowana jest wstępna dokumentacja, która była niezbędna do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, czyli koncepcja oraz Karta Informacyjna Przedsięwzięcia. Pozostała dokumentacja dla tego projektu zostanie opracowana po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia. Dla modernizacji węzła rozjazdów w ul. Piłsudskiego dokumentacja projektowa jest już gotowa (wraz z uzyskanym zgłoszeniem), natomiast odbiór dokumentacji dla prac w rejonie Bagateli i ul. Karmelickiej planowany jest w maju 2024 – przekazali nam pracownicy Działu Komunikacji i Rozwoju ZDMK.

Przewidywany termin wykonania (prace budowlane) ostatniej inwestycji to lata 2025-2026, natomiast przebudowy ul. Starowiślnej – 2026-2027.

Wielka akcja Lasów Państwowych : #sadzimMY

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Szykuje się przebudowa najgorszego torowiska w Krakowie. Na inwestycję potrzeba 130 mln zł - Dziennik Polski

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska