Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Południowa obwodnica Oświęcimia do S1 nabiera kształtów
Budowa obwodnicy Oświęcimia rozpoczęła się z kilkumiesięcznym poślizgiem, co było spowodowane protestami ekologów, wskazujących na zagrożenie dla strefy ochronnej ujęcia wody dla miasta i decyzją sądu.


Ostatecznie w połowie października ub. roku wojewoda małopolski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. zrid. Na początku listopada ub. roku nastąpiło symboliczne wbicie łopaty.


Obecnie prace prowadzone są na całej długości przyszłej drogi. Efekty dobrze widać w kluczowych miejscach, takich jak wiadukt z mostem nad Sołą w Oświęcimiu, przeprawa nad Wisłą w gminie Bojszowy oraz rondach w Oświęcimiu i tunelu pod linią kolejową 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim.


Ronda przy ulicy Legionów i Jagiełły mają być gotowe w tym roku. Na pierwszym z nich drogowcy położyli pierwsze warstwy asfaltu.
Film z przelotu nad obwodnicą Oświęcimia po roku inwestycji
Trwają także prace przy kolejny w rejonie ulicy Zatorskiej, gdzie będzie kończyć się przyszła obwodnica, ale tutaj na razie bez kolizji z istniejącymi drogami. W tym przypadku ograniczenia w ruchu mogą pojawić się w przyszłym roku, a prace prowadzone będą do końca 2024 roku.


Zakończenie budowy południowej obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 planowane jest w 2025 roku. Koszt inwestycji sięga 470 mln zł.
Utrudnienia na drogach w Oświęcimiu
W związku z inwestycją na części dróg w Oświęcimiu mają miejsce utrudnienia w ruchu. Największe na trasach wojewódzkich 933 w kierunku Brzeszcz i 948 w stronę Kęt, gdzie powstają wspomniane ronda. Efektem są korki i spowolnienia na ulicach Kolbego i Legionów na dojeździe do ronda im. Heleny Stupki oraz na ul. Jagiełły.
Wykonawca zapewnia, że stara się maksymalnie ograniczać utrudnienia i wcześniej przekazuje związane z nimi wszelkie informacje.
Obwodnica Oświęcimia to część budowy brakującego odcinka S1
- Obwodnica jest częścią inwestycji związanej z budową brakującego odcinka S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej - podkreśla GDDKiA.


Na brakującym fragmencie ekspresowej "jedynki" prace najbardziej zaawansowane są między węzłami Oświęcim i Dankowice oraz dalej w stronę Bielska.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Nowe połączenie PKP Intercity z Warszawy do Monachium przez Kraków i Oświęcim
- Jubileusz klubu seniora „Pod Złotym Dębem” w Witkowicach. ZDJĘCIA
- Rodzice małych dzieci w Oświęcimiu mogą już myśleć o nowym przedszkolu i żłobku
- Policjant zabrał pijanej kobiecie kluczyki. Ta rzuciła się na niego. Biła i szarpała
- Wielkie otwarcie nowego supermarketu w Oświęcimiu znanej w regionie sieci. Zdjęcia
- Banery polityczne po wyborach w Polsce dostają drugie życie... na Ukrainie
