https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tak znika symbol Krakowa. Trwa wielka rozbiórka wiaduktu przy Hali Targowej

Arkadiusz Maciejowski
Rozpoczął się nowy etap przebudowy wiaduktu nad ul. Grzegórzecką.
Rozpoczął się nowy etap przebudowy wiaduktu nad ul. Grzegórzecką. PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI
W rejonie Hali Targowej trwa rozbiórka jednego z symboli Krakowa, będącego przez lata zabytkiem wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. W jego miejsce powstanie nowa konstrukcja - łącznie w tym miejscu będą cztery tory (wcześniej były dwa). Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują roboty. Po ich zakończeniu centrum stolicy Małopolski już nigdy nie będzie takie samo.

Przypomnijmy, że prace w rejonie Hali Targowej są jednym z elementów gigantycznej inwestycji, której głównym elementem jest dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Na odcinku od Płaszowa do centrum Krakowa zamiast dwóch torów mają być cztery. Nad Wisłą powstają nowe mosty, a wspomniany wiadukt musiał zostać poszerzony, by zmieściły się na nim dodatkowe tory. Najpierw obok dotychczasowej konstrukcji dobudowana została nowa część z pierwszym nowym torem.

Przez kolejne miesiące gigantyczne emocje w Krakowie budziło to, co stanie się ze starą, przez lata zabytkową częścią wiaduktu. Ostatecznie nie zdecydowano się na jej zachowanie, tylko wyburzenie i stworzenie w jej miejscu nowej konstrukcji.

Właśnie trwa rozbiórka, a ulica pod wiaduktem została wyłączona z ruchu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lajkonik
Powstał w 1863 roku - w czasach Powstania Styczniowego. Przetrwał zabory, I wojnę, Sanację okupację z II wojną, PRL , stan wojenny, przemiany lat 90 a wykończyli go kolejarze. Jedyny most , który teraz pelnol rolę wiaduktu. Pytam gdzie jest prokurator? Ktoś powinien odpowiedzieć za zaniedbania które doprowadziły do tego stanu
E
Ehh
5 stycznia, 15:45, Gość:

Przede wszystkim ciekawi mnie , kto w Krakowie wydał zgodę na postawienie szkaradnej , betonowej estakady w centrum zabytkowego miasta, na wysokości okien kamienic przy Blichu. Nie dało się poprowadzić torów w tunelu? Na pewno nie byłoby to ani droższe , ani bardziej uciążliwe niż ta ślimacząca się od lat budowa.

Obklei sie sztukateria ze styropianu i bedzie neogotyk albo neorokoko. Wazne zeby kontrukcja byla solidna,chociaz faktycznie można bylo zrobic ,,parametro",to by odzyskano jeszcze więcej miejsca w ścisłym centrum ale z drugiej strony podróżujący będą mogli podziwiać ,,kamienice przy Blichu".

G
Gość
5 stycznia, 18:08, Gość:

Po wielu latach rządów Machrowskiego i jego ludzi- nic w Krakowie nie będzie takievjak było przed tym fatalnym okresem. Nadzieja w tym że choć trochę da się naprawić. Na pewno jednak sporo sxkodliwych nowotworów zostanie z nami na długo.

Pisowski troll w pisowskiej szczujni, szkoda tylko że robi to pisowskie PKP za zgodą pisowskiego konserwatora zabytków bez udziału miasta.

G
Gość
Zgroza! W sumie Wawel też pewnie jest w złym stanie i można byłoby go odtworzyć z lepszych materiałów... Ktoś chętny?
G
Gość
Po wielu latach rządów Machrowskiego i jego ludzi- nic w Krakowie nie będzie takievjak było przed tym fatalnym okresem. Nadzieja w tym że choć trochę da się naprawić. Na pewno jednak sporo sxkodliwych nowotworów zostanie z nami na długo.
G
Gość
Przede wszystkim ciekawi mnie , kto w Krakowie wydał zgodę na postawienie szkaradnej , betonowej estakady w centrum zabytkowego miasta, na wysokości okien kamienic przy Blichu. Nie dało się poprowadzić torów w tunelu? Na pewno nie byłoby to ani droższe , ani bardziej uciążliwe niż ta ślimacząca się od lat budowa.
G
Gość
Nie przesadzajcie -- to żadna perła architektury ani rzymski akwedukt, to tylko stary wiadukt. Okazał się za słaby na obecne wymagania.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska