https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa nowego wiaduktu w Młoszowej postępuje. Niedługo zaczną budować rondo na DK 79. Będą utrudnienia w ruchu na tej ważnej drodze

Małgorzata Gleń
Budowa wiaduktu i dróg dojazdowych w Młoszowej
Budowa wiaduktu i dróg dojazdowych w Młoszowej Gmina Trzebinia
Wiadukt w Młoszowej powstaje nad linią kolejową Kraków - Trzebinia. Jego konstrukcja już stoi. Równolegle budowana jest droga dojazdowa z DK 79. Teraz czas na rondo, które powstanie na ich skrzyżowaniu.

Od maja trwają roboty związane z budową nasypów drogowych.

- Ich zaawansowanie wynosi około 80 proc. W najbliższym czasie przystąpimy do wykonywania warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowej dla budowanego ronda w rejonie ul. Krakowskiej. Po zrealizowaniu tych prac, ruch tymczasowo zostanie skierowany na wykonaną część ronda, tak aby można było wykonać prace połączeniowe z drogą krajową nr 79, co niestety będzie się wiązało z utrudnieniami dla kierowców – przyznaje Tomasz Zaremba, kierownik budowy z ramienia spółki SARINŻ, która na zlecenie PKP PLK S.A. realizuje zadanie.

Budowa przejazdu przez tory rozpoczęła się w listopadzie 2023 roku. Inwestorem jest PKP PLK S.A. "Cegiełkę" dołożyła też gmina Trzebinia, która na budowę nowych połączeń drogowych i wykup gruntów zabezpieczyła 9 mln zł.

Wiadukt w Młoszowej jest konieczny

Nowa droga "za tory" jest konieczna, bo w związku z modernizacją linii kolejowej E-30 Zabrze – Katowice – Kraków zlikwidowano m.in. przejazd kolejowy w ciągu ul. Trzeciej w Młoszowej. W tym miejscu PKP PLK S.A. wybudowała przejście dla pieszych pod torami. We wsi pozostał tylko jeden przejazd – w ciągu ul. Szembeka. Pociągi jeżdżą coraz częściej i coraz szybciej. Przejazd zamyka się co kilka, kilkanaście minut. Już dziś powoduje to ogromne utrudnienia w ruchu. Stąd decyzja o realizacji tej inwestycji.

Sama konstrukcja wiaduktu już stoi.
- Prowadzimy równolegle prace w kilku branżach, przede wszystkim: sanitarnej, drogowej i mostowej. Jeśli chodzi o sam wiadukt, zamontowaliśmy już prefabrykowane belki nad torami, co było jednym z najtrudniejszych zadań do wykonania. W drugiej połowie lipca zakończyliśmy betonowanie ramy obiektu. Były to największe prace związane z betonowaniem na prowadzonej budowie – informuje Tomasz Zaremba.
Droga rowerowa wokół Chechła w Trzebini

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska