https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

„Przejście grozy” pod drogą krajową numer 94 w Olkuszu przechodzi do historii. Przed rozbiórką było w opłakanym stanie

Paweł Mocny
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Robotnicy pracujący przy przebudowie drogi krajowej numer 94 w Olkuszu przystąpili do rozbiórki „przejścia grozy”, które łączyło ulice Skalską i Wiejską. Z południowej części konstrukcji nie wiele już zostało. Obecnie na miejscu można zobaczyć spory rów wypełniony deszczówką i resztkami przejścia podziemnego.

„Przejście grozy” pod DK 94 w Olkuszu przechodzi do historii

Prace przy przebudowie drogi krajowej numer 94 w Olkuszu ciągle postępują. Obecnie roboty są skupione między innymi na rozbiórce nawierzchni oraz robotach ziemnych. Trwa także zatłaczanie pustek krasowych przy skrzyżowaniu „starej czwórki” z ulicą Kościuszki.

Obecni na miejscu przedstawiciele wykonawcy rozpoczęli także rozbiórkę przejścia podziemnego, które łączyło dwie przedzielone krajówką części miasta. Nieco ponad połowa obiektu przeszła już do historii.

Trwa rozbiórka przejścia podziemnego w Olkuszu
Trwa rozbiórka przejścia podziemnego w Olkuszu
Paweł Mocny

Na miejscu można zobaczyć resztki południowej części konstrukcji, która jeszcze kilka miesięcy temu służyła mieszkańcom. Jedyną pozostałością po niej jest barierka oraz ściana z pseudografitti, które w najbliższym czasie także zostaną rozebrane.

Zgodnie z zakresem prac dotychczasowe przejście podziemne zostanie zastąpione nowym.

„Przejście grozy”  w Olkuszu

Przed rozbiórką przejście podziemne łączące ulice Skalską i Wiejską było w opłakanym stanie. Metalowe kratki, które osłaniały oświetlenie oraz odpływy były całe pordzewiałe. W dodatku duża część lamp nie działała.

Tak prezentowało się przejście podziemne przed rozpoczęciem remontu
Tak prezentowało się przejście podziemne przed rozpoczęciem remontu
Paweł Mocny

W najgorszym stanie był sufit, z którego sporymi płatami odrywał się tynk. Nie brakowało także nawisów. Całość „dekorowało” pseudografitti, nierówna nawierzchnia, śmieci oraz smród.

Tak prezentowało się przejście podziemne przed rozpoczęciem remontu
Tak prezentowało się przejście podziemne przed rozpoczęciem remontu
Paweł Mocny

 Przebudowa DK 94 w Olkuszu

Wielka przebudowa drogi krajowej 94 w Olkuszu obejmuje około 4,3 kilometra trasy. Pracami, których wartość wynosi około 217,5 miliona złotych zajmuje się konsorcjum firm NDI, NDI Sopot, Masfalt i Drogomex. Po zakończeniu robót, olkuski odcinek drogi krajowej ulegnie całkowitej przemianie.

Na skrzyżowaniu z Rabsztyńską i Kościuszki powstanie skrzyżowanie dwupoziomowe. Ruch lokalny będzie odbywał się na poziomie gruntu, natomiast droga krajowa zostanie poprowadzona pod nim. Istotne modyfikacje dotkną również skrzyżowania DK 94 z ulicami Spółdzielczą i Kruszcową, gdzie zostanie wybudowane rondo turbinowe. Przy Wspólnej z kolei zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna.

Zmiany obejmą także inne elementy DK 94. Powstaną nowe ścieżki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, chodniki i oświetlenie. Przebudowane zostaną również dwa przejścia podziemne dla pieszych a niebezpieczne przejście przy Szkolnej zostanie zastąpione kładką. Przewidywany termin zakończenia prac to wrzesień 2026 roku.

 

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska