https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tarnów. Przeprowadzka urzędu miejskiego na pocztę?

Andrzej Skórka
Już od maja szykują się wielkie zmiany w tarnowskim magistracie. Wiele wydziałów zmieni swoją lokalizację. Miasto złożyło nawet ofertę Poczcie Polskiej na zajęcie piętra jej budynku.

Niepełnosprawni i schorowani mieszkańcy Tarnowa na samą myśl o wizycie w biurowcu przy ul. Okrężnej dostają dreszczy. W budynku bariery piętrzą się na każdym kroku, a działający tam Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności znajduje się na piętrze. Jeśli ktoś ze względu na stan zdrowia nie potrafi wejść tu stromymi schodami, może skorzystać z... towarowej windy.

- Ja nawet o niej nie słyszałam - mówi Marzena Łazarz, która porusza się o kulach. - W środku wszędzie te wysokie progi, trzeba patrzeć pod nogi.

Ale kłopoty niepełnosprawnych zaczynają się wcześniej. Przed budynkiem nie ma nawet zwyczajnego chodnika.
- Krawężnik na drodze do podjazdu dla inwalidów jest za wysoki. Pokonanie go wózkiem bez asekuracji to ryzyko upadku na plecy - mówi Andrzej Ziembowski, konsultant ds. niepełnosprawnych w Tarnowie. - Korytarze w urzędzie są z kolei tak wąskie, że gdy ludzie siedzą tu na fotelach, nie sposób normalnie przejechać obok nich.

Gołym okiem widać, że jest pod tym względem fatalnie, więc sam prezydent Tarnowa Roman Ciepiela nie zaprzecza, iż problem trzeba rozwiązać. Z tego właśnie powodu w urzędzie szykuje się wielka przeprowadzka. Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności ma się w ciągu kilku miesięcy przenieść na parter budynku przy ul. Goldhammera, w którym obecnie znajdują się m.in. wydziały zdrowia oraz polityki społecznej.

Zmiany dotyczyć będą też innych mieszkańców Tarnowa, nie tylko niepełnosprawnych. Od maja wszelkie formalności związane z drogami załatwiane będą w nowym Zarządzie Dróg i Komunikacji przy ul. Bernardyńskiej. Z kolei w budynku urzędu przy ul. Nowej prócz np. załatwienia dowodu osobistego czy zarejestrowania samochodu będzie można teraz podpisać umowę o wywóz śmieci.

Dodatkowo Urząd Miasta rozgląda się za nową powierzchnią na biura. Na celowniku jest piętro budynku poczty przy ul. Mickiewicza 6, skąd jesienią zniknęła sortownia listów i paczek. Mieliby tam wylądować urzędnicy wydziałów z Goldhammera, którzy zrobią miejsce niepełnosprawnym.

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
nie idź tą drogą
od kilku lat co chwilę są jakieś przeprowadzki i niestety bezsensowne. Mieszkańcom na pewno to niczego nie ułatwi! Ktoś Ścigale też doradzał gdzie kogo przesadzić i jakie centra utworzyć. I co z tego wyszło?
d
dżet
Rozwój informatyki powinien zmniejszać ilość etatów. Niestety, nie w Tarnowie. ZUS planuje dalszą rozbudowę ponieważ nie mieści się w wieżowcu. Na emerytury może brakować ale nie na nowe biurka.
g
gizela
Ale się popisałeś swoją głupotą ...
.a.
gdybyś osiągnął tyle na zdrowych nogach co ten Pan to nie nazywałbym Cię WACUSIEM. a do lodówki to wsadzić możesz portret Jarusia z kotem.
K
KLIENT
jw
t
tyar
tyle pokoi jest nie wykorzystanych, typowa polska niegospodarność
"mgr"
Miał być budowany nowy budynek UM, ale niestety nasz prezydent wymiękł. Prezydent woli unikać mało popularnych decyzji, a zwłaszcza nastręczających zwiększonego wysiłku. Celebryci niestety tak mają. Ciekaw jestem, gdzie można zaparkować chcąc cokolwiek załatwić na Goldhamera? Ale co to obchodzi urzędników.
T
Tarnowianin
Tarnowski UM miał znajdować się w jednym budynku aby petenci załatwić wszystko . Okazuje się, że nadal trzeba będzie gonić po różnych zakamarkach. Nie wspomnę o trudnościach dla niepełnosprawnych. A może by tak któryś z urzędników (np.z-ca prezydenta) spróbował o kulach,lub lepiej na wózku załatwić sprawę na ul. Mickiewicza, Goldhammera lub Bernardyńskiej? A co z tym centrum biurowym na terenie . Pewno dostanie się w ręce jakiegoś pociotka na market, hotel (oczywiście za symboliczną złotówkę).
w
wacek
Ten facet na wózku to nic innego jak,klakier.Był dowieziony do Nowego Targu do bicia braw Komorowskiemu.Wnet pewnie będzie widoczny po otwarciu lodówki.
j
jan
Czyli kolejny urzad,ktory 6 w tym zapyzialym miescie.Dzieje sie dzieje rozrzutny zatrudni swoich.
W
Wr23
7iu zastępców i pełnomocników musi gdzies urzędować:). A tak serio to widać kompletny brak pomysłu na zarządzanie miastem. Juz czas go odwołać. Widać jakie ma priorytety.
w
windy_city
Ludzie, włączcie myślenie - ludzie niepełnosprawni w dużej mierze korzystają z przystosowanych dla nich pojazdów.... w związku z tym pytanie: GDZIE BĘDĄ PARKOWALI na Goldhammera!? A nawet jeśli znajdą miejsce, to jeszcze będą musieli za nie zapłacić! Panie Ciepiela - przetrzyj pan oczy...
t
tarnowiak
Dla nie poinformowanego redaktora umowy o wywóz śmieci skończyły się w lipcu 2013...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska