https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tarnów. Wybudowali za niski wiadukt. Nie ma mowy, by przejechała pod nim karetka [ZDJĘCIA]

Andrzej Skórka
Łukasza Szatko - jednego z najwyższych piłkarzy ręcznych w Tarnowie - wysokość wiaduktu wprawiła w osłupienie. 23-latek nie musiał wysoko unosić rąk, by dosięgnąć konstrukcji
Łukasza Szatko - jednego z najwyższych piłkarzy ręcznych w Tarnowie - wysokość wiaduktu wprawiła w osłupienie. 23-latek nie musiał wysoko unosić rąk, by dosięgnąć konstrukcji Andrzej Skórka
Wiadukt kolejowy nad ulicą Warsztatową w Tarnowie przebudowywano niemal półtora roku. Konstrukcja miała za zadanie rozwiązać w tej części miasta problemy komunikacyjne, ale okazała się niewypałem.

Wszystko przez jej wysokość. W najniższym miejscu to zaledwie 217 centymetrów. - Troszkę to dziwnie wygląda - przyznaje podinsp. Władysław Szydłowski, naczelnik drogówki. - W tej chwili nasze większe od osobówek pojazdy tamtędy nie przejadą - dodaje.

Policyjna kia sorento przetoczyła się pod nim swobodnie, ale zawadziła o wiadukt jedną z anten. Sukcesem na Warsztatowej zakończyłaby się z pewnością ucieczka samochodu osobowego przed np. policyjnym fiatem ducato. Ten ostatni - z "kogutami" na dachu - ma prawie 2,7 metra wysokości.

Zaskoczeni są też kierowcy pogotowia ratunkowego. Już wiedzą, że wyznaczając trasę dojadu do chorego Warsztatowej nie mogą brać pod uwagę. Ambulanse mają około 3,2 metra wysokości. Z łączącego ul. Krakowską z Mościcami skrótu zatem również nie skorzystają. - Jeżdżąc na wezwania do chorych musimy korzystać z innych dróg - mówi Witold Duda, kierownik dyspozytorni Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Tarnowie.

Najmniejszych szans na pokonanie wiaduktu nie mają także pędzące do pożaru wozy strażackie. Mieszczą się bowiem pod wiaduktami o wysokości co najmniej 3,7 metra.

- Radzimy kierowcom, by zbyt wysokimi samochodami się tam nie zapędzali. Gdyby taki pojazd zakleszczył się pod wiaduktem, nie bylibyśmy w stanie tam dojechać z pomocą - przestrzega Tadeusz Sitko, komendant Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie.

Jak się okazuje, wiadukt jest też problemem dla pieszych, zwłaszcza tych, którym natura nie poskąpiła wzrostu. Na miejsce wybraliśmy się z Łukaszem Szatką, jednym z najwyższych piłkarzy ręcznych drużyny SPR Tarnów. Według oficjalnej strony zespołu mierzy on 198 cm. Gdy na naszą prośbę przespacerował się pod wiaduktem, początkowo odruchowo schylił głowę. Wystarczy, by lekko uniósł ręce do góry i swobodnie sięga górnej części konstrukcji.

- Jeszcze nigdy nie widziałem takiego niskiego wiaduktu - kręci głową pan Łukasz. - Tu można dostać klaustrofobii.

Nie mniej zdumiony jest Wacław Kwiatkowski, mieszkaniec pobliskiego osiedla Kolejowego. W piątek przejechał pod wiaduktem na rowerze. - Zabrakło im betonu? - zastanawia się pan Wacław. - I takie coś ma nam ułatwić życie? To jakaś kpina - kwituje.

PKP PLK S.A. zapewniają, że prace w tym miejscu jeszcze się nie zakończyły. A przejazd Warsztatową otwarto, by rozładować nieco korki tworzące się przed remontowanym innym wiaduktem na ul. Krakowskiej. - Sam obiekt został ukończony, ale ulica w tym miejscu będzie jeszcze obniżana - wyjaśnia Dorota Szalacha z PKP PLK. - Roboty rozpoczną się wiosną przyszłego roku. Po ich ukończeniu pod wiaduktem będzie 4,7 metra prześwitu - zaznacza.

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 34

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
tarnowianin
do wszystkich mądrali-mam pytanie czy dawniej jak wiadukt miał wysokość 2,1m. to karetki lub straż pożarna przejeżdzała?.Było tylko tak że nie minęły się dwa auta.Wiadukty te były wybudowane do ruchu pieszego.
t
tarnowianin
Przecież wiadukty są własnością PKP.
t
tarnowianin
To kolejna fuszera w Tarnowie , może gdyby ktoś z CUO zaczął wracać ze swoich pieniędzy ,wtedy zastanowiłby się nad wydawaniem pieniędzy publicznych .
f
fed
dubory blisko?! Niedowidzisz, niedosłyszysz i brednie piszesz! Wiadukt miał być zamknięty do końca przyszłego roku, ale vice prezydent Słomka-Narożański poprosił PKP o umożliwienie przejazdu pod pod tym wiaduktem samochodom osobowym dla rozładowania korków z ul. Krakowskiej. PKP przyznało, ze uległo prośbom samorządu i zgodzili się na puszczenie ruchu w tym miejscu. Za jakiś czas zamkną przejazd i obniżą drogę, żeby większe samochody mogły też przejeżdżać. Akurat to jest bardzo dobry pomysł, służy ludziom, a że nie wszystkim to trudno.
d
def
-znowu z ludzi wariata!! robią co za tupet takie bzdurymówić wyczyniać i co ...wiadukt przez rok był zamknięty i taka LIPA!! a koszty to w jakiś kolejny remocncik sie puści tylko jak długo!!! Może NIK sie tym zaintersuje ...
A vice-prezydent Słomka to na zupełnego pajaca w TVN-ie wyszedł!!! a dubory juz tak blisko ..... haha
M
MARCINEK
Drugi wiadukt to "Szczucinka", a w planach na pewno jest CAŁKOWITA likwidacja tej lini, niestety. Więć c pewnego dnia podjedzie dźwig i ściągnie gorę wiaduktu, a z pozyskanej stali, zbudują kolejny pomnik JP2, albo Karoliny Kozy, albo jakiegoś bożka.
k
kris
jak sie cos robi to z mozgiem kolego , zeby to mialo i rece i nogi baranie bo to kosztuje gruba kase, a nie ze innej opcji nie ma, rusz wlasnie glowe a nie d***
m
mieszkaniec
Zamknąć ten przejazd pod wiaduktem. Nie jest potrzebny, to nie.
b
b
Ale przecież będzie lepiej tylko potrzeba troszkę czasu. Jak już napisałem wyżej, na tej drodze stoi kolejny wiadukt pod linią kolejową prowadzącą do Szczucina i pod nim mieszczą się pojazdy nie wyższe niż 2 metry(około). Więc głębszy podkop pod nowym wiaduktem skutkował by jedynie jego zalewaniem a tym samym nieprzejezdością.
k
kolejarz okrętowy
Tak podnieśmy wiadukt pociąg będzie miał próg zwalniający - przy 160 km/h będzie frajda. Albo nie podnieśmy i dostosujmy tory po jakieś 5 kilometrów w kazdą stronę zeby uzyskać normatywny łuk pionowy - interes zycia :) i koszty jakies razy 5 tego co kosztuje sam wiadukt. Jakbyś miała Lenka jeszcze jakieś przemyślenia odezwij się w PKP w zarządzie są wolne miejsca ... bo odeszło paru do rządu ...
d
dyrmyaliusz
A proszę powiedz kro projektuje autostradę i dostosowuje ją do 100 letnich podrzędnych dróg :) . A podobno w zimie będzie urodzaj na banany i pomarańcze :)
o
oj oj oj
ale po to się planuje coś i robi aby było lepiej a nie tak samo czy gorzej ..... Jak nie to lepiej sobie siedzieć i się nie męczyć - czyz nie? PKP ociąga się z drogami które samo zniszczyło?
z
zart
Długi to pewnie jest :) jak widać. Tak naprawdę pewnie chciał się pochwalić e ma pasek :)
b
b
nigdy pod tym mostkiem nie mieściły się karetki ani policyjne busy, poza tym od strony kochanowskiego jest kolejny wiadukt który sam sobie nie urósł a jest podobnej wysokości, więc dopóki nie doprowadzą do tego wiaduktu normalnej drogi ze strefy aktywności gospodarczej nie potrzeba by był on tak wysoki jak to przewidzieli w projekcie (ponad 4m). Proszę o nie szukanie tanich sensacji
O
Obsrywator
Chybaś się nie zastanowiła, co napisałaś, babo durna. WYŻSZY WIADUKT??? I co pociąg pod górkę pojedzie, a potem z górki, będzie miał przyspieszenie :P Ej biedaku cebulaku.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska