Dobiegają końca roboty w ramach pierwszego etapu remontu mostu Dębnickiego (na jego części od strony Salwatora). Ekipy przeniosą się teraz na drugą połowę obiektu (od strony Wawelu).
Jednocześnie, wykonawca przebudowy ul. Zwierzynieckiej i Kościuszki przystąpił do dalszych prac – na kolejnym odcinku ul. Zwierzynieckiej oraz części tarczy skrzyżowania al. Z. Krasińskiego, Zwierzynieckiej i M. Konopnickiej.
Od poniedziałku, 25 września 2023 r. (od wczesnych godzin porannych) obowiązują następujące zmiany w organizacji ruchu:
- dwukierunkowy ruch pojazdów (po jednym pasie) na moście Dębnickim na jego części od strony Salwatora,
- zamknięcie wschodniej strony skrzyżowania al. Krasińskiego, Zwierzynieckiej, M. Konopnickiej wraz z odcinkiem ul. Zwierzynieckiej (od al. Z. Krasińskiego do skrzyżowania Powiśle – Retoryka),
- zachowanie dwukierunkowego przejazdu na linii Powiśle – Retoryka,
- brak możliwości przejazdu pojazdów o wadze powyżej 7,5 ton od ul. Straszewskiego w kierunku ul. Powiśle – umożliwienie wysadzenia/odebrania pasażerów na istniejącej zatoce parkingowej Kiss & Ride na skrzyżowaniu Zwierzynieckiej i Straszewskiego (z możliwością nawracania),
- tymczasowy parking dla autokarów turystycznych przy Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana (od strony al. 3 Maja) – planowany od 23 września,
- parking dla mieszkańców przy ul. Powiśle (naprzeciwko numerów 2 i 4) – dla ok. 50 pojazdów. Możliwość parkowania dla mieszkańców z abonamentami postojowymi z sektorów A2 i A6 – od 23 września.
W ramach inwestycji zaplanowane są następujące prace: wymiana torowiska, odnowienie chodników oraz kompleksowa modernizacja wszystkich sieci podziemnych. Dodatkowo wyremontowany zostanie mostek nad Rudawą oraz pętla tramwajowa „Salwator”. Głównym celem prac jest poprawa komfortu jazdy tramwajami. Po przebudowie składy będą jeździły ciszej, nie powodując silnych drgań. Modernizacja zwiększy również dostępność i przystosowanie tego obszaru do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
– Remont jest konieczny. Wiemy, że jego wykonanie będzie dosyć uciążliwe dla funkcjonowania miasta. Wiąże się nie tylko z wymianą trakcji, ale równocześnie infrastruktury, która znajduje się w miejscach bardzo wrażliwych dla transportu publicznego. Stan techniczny ul. Zwierzynieckiej, ul. Kościuszki, jak również mostu Dębnickiego – bo to proces łączony – wskazuje, że to absolutnie jeden z najbardziej pilnych remontów, jakie trzeba przeprowadzić w mieście – mówił Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa, podczas briefingu, który odbył się 23 sierpnia.
Przebudowa ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej realizowana będzie przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Wodociągi Miasta Krakowa SA oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA. Realizatorem prac będzie firma ZUE SA, z którą została podpisana umowa na kwotę 94 mln zł.
Co dalej?
- maj 2024 r. – rozpoczęcie prac na drugiej połowie tarczy skrzyżowania z Alejami Trzech Wieszczów
- sierpień 2024 r. – zakończenie inwestycji (12 miesięcy od daty przekazania placu budowy)
Zmiany w polskich szkołach - to musisz wiedzieć!

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Romantyczna Małopolska na rocznicę. W tych miejscach serce może zabić mocniej
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Atrakcyjne nowe kąpielisko pod Krakowem. Woda, molo, plaże ZDJĘCIA
- Miasta rozwodników w Małopolsce. Tu małżeństwa rozpadają się najczęściej
- Tak mieszkają Iwona i Gerard z "Sanatorium miłości". Oto dom słynnej pary seniorów