https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

To już pewne. Z Krakowa do Tarnowa dojedziemy w 40 min.

Paweł Chwał
Do takiego pociągu będziemy mogli wsiąść za ok. półtora roku w Tarnowie oraz Dębicy i pojechać w Polskę
Do takiego pociągu będziemy mogli wsiąść za ok. półtora roku w Tarnowie oraz Dębicy i pojechać w Polskę PKP Intercity
Dzisiaj trudno to sobie wyobrazić, ale już za półtora roku podróż z Tarnowa do Krakowa będzie trwać ok. 40 minut, do Warszawy niespełna trzy, a do Gdyni sześć godzin. Po naszych torach jeździć będzie bowiem superszybki pociąg Pendolino.

Chodzi o Express InterCity Premium, który produkowany jest w Savigliano we Włoszech. Pierwsze jego egzemplarze już w przyszłym tygodniu mają pojawić się w Polsce. - Pociąg będzie kursował na kilku trasach. Jedna z nich - to już pewne - będzie prowadzić do Rzeszowa, z przystankami w Tarnowie i Dębicy - mówi Beata Czemerajda z PKP InterCity.

Jeszcze kilka miesięcy temu sprawa nie była tak oczywista. Pod znakiem zapytania stał nie tylko postój pociągu w Dębicy, ale nawet w Tarnowie. - Istniała obawa, że mieszkańcy regionu będą tylko oglądać mknący po torach superszybki skład, a nie będą mogli z niego korzystać. Teraz mogę powiedzieć, że zostaliśmy wyróżnieni - mówi Krzysztof Jasiński, pasjonat kolei.
- Cóż z tego, że Pendolino będzie się u nas zatrzymywać, skoro bilety do niego pewnie będą tak drogie, że taniej będzie jechać autem - mówi Marcin Kudła, tarnowianin, dojeżdżający koleją do Rzeszowa.

W PKP InterCity odpowiadają, że na bilet na Pendolino stać będzie każdego. Obowiązywać będą także zniżki studenckie. - Premiowane będą rezerwacje. Dlatego im ktoś wykupi bilet wcześniej, tym zapłaci mniej - mówi Beata Czemerajda.
Najtańsze bilety na trasie z Krakowa do Warszawy kosztować mają ok. 60-80 zł.

Po to, aby pociągi mogły rozwijać prędkość ok. 200 km na godzinę, przebudowywane są w tym momencie tory na trasie z Krakowa do Rzeszowa. Zaawansowane prace prowadzone są m.in. w samym Tarnowie. W tym roku rozpocząć ma się także budowa nowego, kolejowego mostu na Wisłoce przed Dębicą. Stary zostanie rozebrany.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
AliceFromWonderland
To wierutna bzdura, że taki będzie czas przejazdu na tej trasie. Dla najbardziej zainteresowanych- czyli tych co codziennie pokonują tą trasę na biletach miesięcznych, kwartalnych itp- nie jest to żadna atrakcja- z pewnością nie będzie "Pindolino" kursowało na miesięcznych biletach. Dodatkowo, samo Regio przyznało, że czasy przejazdów wrócą do tych z przed remontu. A przed remontem było całkiem dobrze w porównaniu z obietnicami 40 min... bo Regio "Dunajec" jechał z Krakowa do Tarnowa w 58 min.
e
ela
srutututu ,trąbka z drutu !
s
sssss
Przecież to juz było! (taki czas jazdy).
l
lajkonik
a co z zabytkowym mostem z czasów zaboru austriackiego? zniszczą go? to chore. rozumiem, ze moze nie spełnia norm, ale nalezy go zostawic np. jako kładkenie niszczmy zabytkowych mostów!!! pkp ma to gdzies. a co z konserwatorem zabytków
K
Krowa
Jak to co? Świeży zmielony pasztet z kopytami i rogami dla pasażerów i okolicznych mieszkańców.
p
pasażer
Chyba jeszcze 4 lata temu jak jeździłem do Krakowa na studia jeździł taki pociąg IR Wośp. Czas przejazdu tego pociągu z Tarnowa do Krakowa wynosił godzinę. Cena chyba coś koło 10zł.
K
Kolejarz
Już kilka lat temu do Warszawy jechało sie 2:45 wiec gdzie tu sukces ? To żenada.
M
Maria
Panie Marku, Wy pisiorki wolicie przecież pielgrzymować pieszo. Rozumiem, że watykan ma udziały w produkcji (wachadełek jeśli już) i to taka regionalna forma lobbingu z Pana strony.
a
asdf
No właśnie po co. Dodatkowo jeszcze bez wychylnego pudła.
Jak dla mnie to na zasadzie 'zastaw się, a pokaż się'. Kupimy 'Pendolino' bez wychylnego pudła, zamiast dać zarobić firmie z regionu. Kupimy Bojinga bo amerykański i nowy zamiast dotować UE skąd ssiemy dotacje...itp.itd
M
Marian
internauci prosili żebyś przestał wypisywać androny, a ty dalej to samo!
Ale jesteś upierdliwy!
k
kwak1
A ja sie zastanawiam co sie stanie jak na tory przed taki pociag wejdzie krowa?
t
trutty
Panie Marku, na podstawie Pana wypowiedzi wyraznie widac ze rzad Tuska nie dziala bo widac ze ministrowie w rzadzie Tuska nie konsultuja sie ze soba w sprawie wydawania pieniedzy czyli rzadzenia. Wydaje sie oczywistym ze minister Nowak przed kupnem Pandolino powinien byl sie skonsultowac z ministrem Arkuklowiczem i dowiedziec sie czy Pendollino beda smiertelna pulapka i jaka jest na ten temat opinia Ministerstwa Zdrowia. A tak to wydali blisko bilion zlotych na te pociagi ktore okazuje beda zabijac wszystkich tych co maja rozruszniki serca i powodowac choroby tych co maja rozne metalowe biodra czy tez plomby i koronki w zebach. Czasami mysle ze jest w tym celowe dzialanie i stoi za tym Jacek Rostowski bo przeciez wlasnie jemu zalezy na usmierceniu jak najwiekszej ilosci POlakow aby zmniejszyc wydatki budzetowe na renty oraz emerytury a co za tym poprawic budzet i powiekszyc ilosc pieniedzy ktore bedzie mozna ukrasc.
m
marek popiela
Zapominasz ze rzad Tuska kupil Pandolino (wahadlowiec) ale drugiej klasy czyli taki ktory sie nie wychyla w czasie jazdy. A wiec fakt tego jak kolejarze wygna szyne na zakrecie bedzie mialo wplyw na szybkosc tego pociagu bo bedzie musial zwalniac. W Polsce Tuska nic nie moze buc super a zawsze wszedzie dziadowstwo i towar czekoladopodobny. To co sie "zaoszczedzilo" to po prostu mozna ukrasc, zmarnowac albo wydac na garnitury, cygara wino i panienki.
m
mieszkaniec
Podobno jeszcze działają destrukcyjnie na mózg, ale ty możesz jeździć spokojnie gdyż takowego organu nie posiadasz.
a
amator
no tory są przebudowywane a raczej nowa nawierzchnia nowe mosty nowe podkłady i torowisko - kilka dni temu pokonałem trasę jarosłąw kraków widać roboty idą na całym odcinku, ale nie likwiduje się (ścina) zakrętów; tory układa się na starych nasypach więc jak tu będzie z pokonywaniem zakrętów? będzie większe pochylenie, no dobrze dla pendolino dobrze, a co dla zwykłych osobówek, czy taki osobowy nie wywróci się na stacji dajmy na to w staniątkach czy w szarowie?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska