https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Torowisko wzdłuż Plant zostanie zamknięte jeszcze w tym miesiącu [WIDEO]

Marcin Karkosza
Spór o remont torowiska na Plantach
Spór o remont torowiska na Plantach Adam Wojnar
Radni domagają się testu ruchu jednokierunkowego wzdłuż Plant, który zostanie wprowadzony po remoncie torowisk. Urzędnicy: Nie ma na to czasu.

WIDEO: Trzmiel: W marcu i tak musimy zamknąć torowisko na ul. Podwale

Autor: Marcin Karkosza, Gazeta Krakowska

Na wczorajszym posiedzeniu komisji infrastruktury rady miasta, radni mieli wiele wątpliwości dotyczących planu przebudowy torowiska tramwajowego wzdłuż Plant i wprowadzenia tam ruchu jednokierunkowego.

W ramach przebudowy torów na ul. Podwale pas ruchu dla samochodów bliżej Plant ma zostać zlikwidowany. W jego miejsce powstanie ścieżka rowerowa o szerokości 1,5-2 metrów. Torowisko będzie wymienione i przesunięte bliżej zieleńca, by tramwaje mogły się już mijać na łuku ul. Dunajewskiego. Ruch aut ma się odbywać jezdnią o szerokości trzech metrów tylko w jednym kierunku od ul. Karmelickiej do Piłsudskiego.

Później na tych samych zasadach przebudowany ma zostać odcinek od ul. Długiej do Karmelickiej i tam też ma pojawić się ruch jednokierunkowy.

Radni zwracają uwagę m.in. na to, że aby rowerzyści mogli jeździć po nowej ścieżce w obu kierunkach musi mieć ona na całej długości co najmniej 2 metrów szerokości. Wątpliwości budzą też plany przesuwania torowiska - w tym celu konieczna jest przebudowa trakcji tramwajowej co zwiększy koszty inwestycji.
Na posiedzeniu padła propozycja aby wyremontować torowisko bez wprowadzania rewolucji, a wcześniej przetestować proponowaną organizacją ruchu.

- Zanim wyda się miliony złotych, można na kilka miesięcy znakami wprowadzić zmiany i zobaczyć jak się sprawdzą - proponował radny PO Jakub Kosek.

Według urzędników na takie rozwiązania jest już zbyt późno.

- Jeżeli w marcu nie rozpoczniemy przebudowy torowiska na ul. Podwale, to i tak będziemy musieli je zamknąć, ponieważ jego stan techniczny nie pozwala na dalszą eksploatację - mówi Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa. Wtóruje mu Jerzy Marcinko, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Dalsze przeciąganie sprawy to prosta droga do tragedii, którą zajmie się prokuratura - mówił.

Przebudowa ulicy Podwale za ok. 10,7 mln zł może rozpocząć się już 20 marca.

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+

Artykuły, za które warto zapłacić!
Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail.
Zapisz się do newslettera!

Komentarze 32

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mani
I jeszcze jedno. Nadłożenie drogi jest duże, bo raz ilość przejazdów a dwa, bo ulice w okolicy w większości są jednokierunkowe.....
M
Mani
Zgoda. O ile tam nie mieszkasz. O ile nie musisz nadkładać tej drogi kila razy dziennie, kilkanaście w tygodniu, kilkadziesiąt lub kilkaset w miesiącu.....
Jeśli przejeżdżasz tylko od czasu do czasu to OK. Też by mi to było bez różnicy...
j
ja
skąd informacja o ruchu jednokierunkowym między Lubicz, a Długą? Redaktorzy zapomnieli o czymś?
j
jag
nadłożenie (niewielkie, wszak to jest ścisłe centrum miasta i wszędzie jest relatywnie blisko!) drogi samochodem nie zmieni sytuacji tych niepełnosprawnych uzależnionych całkowicie od opiekunów natomiast ruch jednokierunkowy usprawni komunikację oraz zmniejszy chęć wykorzystywania I obwodnicy do skracania drogi. Wprowadzenie znaków na próbę przyniesie wyłącznie narzekanie kierowców. Przebudowa natomiast zasadniczo zmienia całościowo część pierwszej obwodnicy poprawiając skrajnię torowiska, utrudniając przejazd samochodów (torowisko wyżej, przystanki z podwyższeniem) kosztem komunikacji zbiorowej.
*
Tak i oczywiście się na rowery przesiądą oszczędzając w ten sposób paliwo na rzecz naszego budżetu :)
k
krakusik
Kraków po pie rdo lony !!!
t
tubylec
Genialne ! I dziwią się, że Kraków się wyludnia. Niedługo mieszkając w centrum będziesz zostawiał samochód na pętli na Widoku. Miejsca parkingowe tylko dla słoików zasiedlających nowe apartamenty i mieszkańców bliższych i dalszych miejscowości. A wystarczyłoby "tylko" egzekwować znaki drogowe - wpływy do budżetu miasta gwarantowane. Ale SM jest do wyższych celów a nie do pilnowania strefy. W centrum zostaną tylko banki i tłum studentów i turystów. Jeśli o to chodzi pomysłodawcom, to niedługo osiągną cel. Zamiast rozwijać miasto rozbudowując połączenia tramwajowe i drogowe jako obwodnice dające możliwość szybkich przejazdów, koncentrują się na remoncie jedynej obwodnicy wokół starego miasta, która musi przepuścić przez siebie cały tranzyt pomiędzy dzielnicami. Aleje też już "pękają w szwach". Ale wzywanie do budowy obwodnic - dla tramwajów - przez Aleje i Piastowską a dla samochodów Piastowską i północną obwodnicą miasta, to wołanie na puszczy.
A tak ogólnie, to poruszając się po mieście odnosi się wrażenie, że chyba rządzi jakiś czart czy fatum. Każde rozwiązanie komunikacyjne spie przone. A gniot z przesuwaniem torowiska to największy idiotyzm lub super prze wał.
Kolejne kurioza - taksówki w Krakowie z rejestracjami z pół Polski ! Wyłączanie oświetlenia ulic zegarami astronomicznymi a nie wyłącznikami zmierzchowymi - zagrożenie w przypadku chmur - NIE JESTEŚMY NA KSIĘŻYCU i chmury się czasem zdarzają ! Można się pocieszać, na wschód od nas mają "lepiej" i "lepsi" hospodarze tam rządzą. Nasi się chyba na nich wzorują. Nie godzi się wszak brać przykładu z germańców ani austryjaków. Nam Polakom nie przystoi. Musimy wymyślać po swojemu rzeczy już dawno rozwiązane.
z
zszokowany
Eksmitowali go do Tarnowa ......(0,15)
M
Mani
Ja też jestem za kontrolą i ograniczaniem ruchu w centrum uwierz mi. Ale nie wszystkim. A ruch jednokierunkowy będzie dla wszystkich i nie pomoże tu żaden identyfikator ani mieszkańca, ani niepełnosprawnego. Jeśli masz problem z nogą o czym piszesz, to rozumiesz pewne kwestie. I nie o to mi chodzi, żeby przerzucać się stopniem niepełnosprawności ale jestem opiekunem osoby niepełnosprawnej, która nie jest zdolna do samodzielnej egzystencji i nigdy nie będzie a jej jedyne okno na świat ( i na lekarzy specjalistów) to mój samochód. Niestety nie każdego niepełnosprawnego da się zaprowadzić do tramwaju albo posadzić na wózek i wpakować nawet w niskopodłogowy tramwaj. Zwłaszcza, gdy opiekun też jest osobą przewlekle (i nieuleczalnie) chorą jak ja i pewnych czynności wykonywać zwyczajnie nie dam rady. Ot życie...A jeśli ktoś zazdrości mi identyfikatora to zapraszam do pomocy w opiece. Zobaczymy czy dalej będzie zazdrościć.

Niestety remont torów na Basztowej jest uzależniony od kasy unijnej (bo w krakowskim budżecie na ten cel jest dziura) a warunkiem jej otrzymania jest ograniczenie ruchu. I przeciw temu też nic nie mam, tylko uważam, że można to zrobić inaczej a nie wprowadzać ruch jednokierunkowy aż od ul. Lubicz... A jeśli ktoś na taki pomysł wpada i upiera się, że to jedyne słuszne, to zróbmy test i wprowadźmy takie zasady na próbę. Wystarczy zmienić oznakowanie i na jakiś czas poprowadzić ruch samochodowy jednym kierunkiem. Zobaczymy co się będzie działo..... i jaki będzie poziom zadowolenia mieszkańców.
n
naczelny
autor: Marcin Karkosza, materiał nagrywany komórką, jakość dźwięku - pytanie "redaktora" to kpina.. a podpis (0:15) świadczy, że rozmówcą jest Wiceprezydent Tarnowa... w sumie treść pytania nie ma znaczenia bo wypowiedź wiceprezydenta jest identyczna jak ta sprzed kilku dni...
j
jag
zawiera się to co wcześniej napisałem niejako w odpowiedzi na wpis @zdrowa. Jestem za skrupulatną kontrolą wjazdu do strefy A i B oraz sensownością posiadania kart umożliwiających taki wjazd oraz kart ze znaczkiem inwalidy. Tu naciąganie przekracza wszelkie normy - wiem o czym piszę! Dziękuję za życzenia - kuleję na prawą nogę i tak już zostanie - mam samochód - do centrum zawsze jadę tramwajem - szczęśliwie dużo jest tych z niską podłogą i dodatkowo dzięki nowym tablicom informacji pasażerskiej wiem wcześniej, że taki właśnie podjedzie. Kraków jako miasto nie jest przyjazny dla niepełnosprawnych ruchowo, niestety także większość przystanków - po przebudowie mają być typu wiedeńskiego, czyli będzie lepiej.
j
jag
nie same - to radni nie chcą zwiększać nakładów na remonty torowisk - a same się nie wyremontują @kk - prezydent nie rozdaje pieniędzy - za budżet odpowiada RADA...
j
ja
jeszcze wyrzućmy budynki, bo lobby właścicieli kamienic wykorzystują lokatorów i pobierają czynsz. Więcej zieleni!!
k
krak
Minusują urzędasy w godzinach pracy na polecenie szefa.... po 15.30 już minusów nie przybywa... ani durnych, propagandowych komentarzy. ...
B
BJ
Przecież nie potrafią egzekwować zakazu ruchu przy Bagateli. To co, rowery będą gonić?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska