- Niedogodności mają związek z wygrzewem ciepłociągu na ulicy Meissnera. Ze względów technologicznych agregat musi działać bez przerwy do zakończenia procesu - informują w krakowskim magistracie.
Prowadzone są też prace na innych odcinkach. Miesiąc temu zamknięta została pętla tramwajowa na Mistrzejowicach. Zakres prac jest ogromny, prowadzone są tam intensywne roboty ziemne. Trwa przebudowa sieci teletechnicznej i podziemnej kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej. Planowane jest również wyburzenie budynku MPK przy pętli. Nad terenem wciąż trwa nadzór saperski w związku z znalezionym składowiskiem niewybuchów. Zespół specjalistów dba o bezpieczeństwo mieszkańców.
Zakończone zostały natomiast prace związane z przełożeniem Sudołu Dominikańskiego. Od 26 czerwca podziemna rzeka płynie już nowym nurtem. Budowa nowego podziemnego koryta rzeki była jednym z największych wyzwań inżynieryjnych w ramach inwestycji.
Zakończyły się również prace związane z przebudową sieci energetycznej w pobliżu stacji transformatorowej przy ul. Dobrego Pasterza.
Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.
Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
