https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje nocne wracają na ulice Krakowa!

jkl
fot. Adam Wojnar
Po 26 latach nieobecności tramwaje znów będą obsługiwać nocnych pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Dwie linie pojawią się już 28 września - informuje ZIKiT. Głównym punktem przesiadkowym będzie przystanek Dworzec Główny.

Linie nocne o numerach 64 i 69 kursować będą z częstotliwością co 30 minut. Zmiany wprowadzone zostaną również na nocnych liniach autobusowych.

Autobusy i tramwaje będą dojeżdżać do przystanku Dworzec Główny o każdej pełnej godzinie. Przez pięć minut będą czekać na pasażerów. By przesiadki były bardziej bezpieczne i wygodne końcówka ul. Lubicz (przy skrzyżowaniu z ul. Pawią) będzie wyłączona z ruchu samochodowego.

Nowe trasy tramwajów i autobusów nocnych:

64 (co 30 minut)
BRONOWICE MAŁE - Królewska - Dunajewskiego - Basztowa - DWORZEC GŁÓWNY - Lubicz - Mogilska - Jana Pawła II - Bieńczycka - Gen. Andersa - PLAC CENTRALNY

69 (co 30 minut)
NOWY BIEŻANÓW - Teligi - Wielicka - Starowiślna - Franciszkańska - Podwale - Basztowa- DWORZEC GŁÓWNY - Pawia - Prądnicka - KROWODRZA GÓRKA

Nocne linie autobusowe

601 (co 60 minut)
MYDLNIKI - Balicka - Armii Krajowej - Czarnowiejska - Al. Mickiewicza - Piłsudskiego - Podwale - Basztowa - DWORZEC GŁÓWNY - Pawia - Al. 29 Listopada - Wileńska - Brogi - Młyńska - Bora-Komorowskiego - Andersa - Marii Dąbrowskiej - CZYŻYNY DWORZEC

605 (co 60 minut)
ZAJEZDNIA PŁASZÓW - Lipska - Przewóz - Saska - Kuklińskiego - Klimeckiego - Kotlarska - Rondo Grzegórzeckie - Rondo Mogilskie - Lubicz - DWORZEC GŁÓWNY - Basztowa - Piłsudskiego - Al. Krasińskiego - Kościuszki - SALWATOR (uwaga: w dni powszednie kursy na trasie ZAJEZDNIA PŁASZÓW - DWORZEC GŁÓWNY)

608 (co 60 minut)
BOREK FAŁĘCKI - Zawiła (powrót: Żywiecka - Zakopiańska) - Kobierzyńska - Brożka - Łagiewniki - Wadowicka - Rondo Matecznego - Konopnickiej - Most Dębnicki - Al. Krasińskiego - Al. Mickiewicza - Al. Słowackiego - Długa - Basztowa - DWORZEC GŁÓWNY - Lubicz - Rondo Mogilskie - Brodowicza - Pilotów - Lublańska - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Srebrnych Orłów - os. Piastów - Mikołajczyka - Obrońców Krzyża - Al Róż - ALEJA PRZYJAŹNI

609 (co 60 minut)
OS. NA STOKU - Architektów, Kocmyrzowska, Łowińskiego, Ujastek - Al. Solidarności - Orkana - Bulwarowa - Al. Jana Pawła II - al. Pokoju - Rondo Grzegórzeckie - Powstania Warszawskiego - Rondo Mogilskie - Lubicz - DWORZEC GŁÓWNY - Westerplatte - Starowiślna - Dietla - Monte Cassino - Kapelanka - Grota Roweckiego - Bobrzyńskiego - KAMPUS UJ

610 (co 60 minut, w weekendy co 30 minut)
OS. KURDWANÓW - Stojałowskiego - Halszki - Witosa - Łużycka - Trybuny Ludów- Puszkarska - Kamieńskiego - Dietla - Stradomska - Św. Gertrudy - DWORZEC GŁÓWNY - Pawia - Al. 29 Listopada - Dobrego Pasterza - Majora - Powstańców- PRĄDNIK CZERWONY

618 (co 60 minut - tylko w weekendy)
ALEJA PRZYJAŹNI - Al Róż - Obrońców Krzyża - Mikołajczyka - os. Piastów - Srebrnych Orłów - Bohomolca - Dobrego Pasterza - Lublańska - Pilotów - Brodowicza - Rondo Mogilskie - Lubicz - DWORZEC GŁÓWNY (uwaga: kursy powrotne oznaczone numerem 608)

637 (co 60 minut, w weekendy co 30 minut)
KROWODRZA GÓRKA - Prądnicka - Mackiewicza - Dożynkowa - Kuźnicy Kołłątajowskiej - 29 Listopada - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ

643 (co 60 minut, tylko w weekendy)
DWORZEC PŁASZÓW - Dworcowa - Bieżanowska - Półłanki - ZŁOCIEŃ

901 (każdej nocy 2 kursy)
KAMPUS UJ - Bunscha - Babińskiego - Skotnicka - SKAWINA

902 (co 60 minut)
DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD - Rakowicka (powrót: Pawia - tunel) - DWORZEC GŁÓWNY - Basztowa - Podwale - Piłsudskiego - Focha - Królowej Jadwigi - Kasztanowa - Olszanicka - KRAKÓW AIRPORT T1

904 (co 60 minut)
PRĄDNIK BIAŁY - Wyki - Batalionu Skała "AK" - Makowskiego - Weissa - Wrocławska - Pawia - DWORZEC GŁÓWNY - Westerplatte - Starowiślna - Dietla - Krakowska - Kalwaryjska - Kamieńskiego - Nowosądecka - Łużycka - Kosocicka - Wielicka - WIELICZKA

915 (w każdy weekend 1 kurs)
ŁAGIEWNIKI - Zakopiańska - Kąpielowa - Myślenicka - ŚWIĄTNIKI CMENTARZ

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Zbuntowany jezuita. Przed Natankiem był ksiądz Kiersztyn

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakus
Jakoś tramwaje nocne jeżdżą w Poznaniu, Gdańsku, Częstochowie poza tym zobaczymy jak długo ten pomysł przetrwa bo przy obecnym deficycie miasto nie będzie miało kasy na utrzymanie tej sieci...
m
mieszkaniec
Chujocie,

Apropos zrozumienia:
1. To samo można było osiągnąć zwiększając częstotliwość autobusów.
2. Trasy autbusów są bardziej elastyczne niż tramwajowe
3. Tramwaje wielowagonowe są mniej bezpieczne
4. Tramwaje są głośniejsze
5. Doraźne torowe prace remontowe robi się w nocy

To tyle.
k
krakus
Więc co za różnica czy motorowy czy kierowca?
o
od godizn-y
kulturka sandałami wycieka
c
c-h-ujot
taka że czasami trzeba czekać 1 godiznę na autobus nocny, a teraz skoro mają być tramwaje - czas oczekiwania będzie skrócony do 30min. Wniosek jest prosty : 30min krócej marzniesz na przystanku. To takie trudne do zrozumienia ? W szkole nie uczyli ?
M
Maria
A kto będzie pilnował porządku w tych tramwajach bo nie liczę ze motorniczy zobaczy co się dzieje na tyle jego składu nawet gdy ma monitoring - każdy widział już zajścia w autobusach i brak SZYBKIEJ interwencji Policji
k
krakowianin
a co z cisza w nocy? Czy autobusy nie wystarczaja, tylko te stare pudla musza tluc sie przez 24 godziny na dobe? Moze lepiej najpierw wyciszyc torowiska,a dopiero pozniej nekac mieszkancow tluczacymi sie tramwajami nawet w nocy?
o
olo
taxi sobie wracaj pijaku biedaku
T
TL.
W końcu zyjemy w dużym mieście i musi się rozwijac i w nocy komunikacja.To co mogło być dobre 25 lat temu teraz dobre nie jest. Komuś przeszkadza hałas -wyprowadzić się z miasta.
w
wryty
Masz racje piszac ze oznakowanie komunikacji jest idiotyczne. Nalezy uzywac albo liter alfabetu od A do Z albo jeszcze lepiej oznaczn kolorystycznych. Tak np. linia nr 4 powinna byc pomalowana na czerwono bo jezdzi do Huty czyli dzielnicy roboli. Lina 2 powinna byc pomalowana na czarno bo jezdzi na Rakowice.
Mozna by bylo wprowadzic tez wielokolorowosc i tak np. wszystkie linie jezdzacedo Huty byly by pomalowane
w czerowne i inne pasy. Wszyskie linie jezdzace na cmentarze bylyby w czarno kolorowe pasy. LInie do Salwatora bylyby zielone bo blisko Lasu na Bielanach. Linie nocne bylyby pomalowane na bialo zeby bylo latwo zobaczyc w nocy je jak sie jest pijanym.
f
foksmolder
pobudka co 30min.. dzięki!!
j
jarus
mam miec tramwaj jak wracam z zabawy nawalony i juz ,nie ma gadania !!!
H
Hutas
No tak, świetne rozwiązanie, szczególnie biorąc pod uwagę poziom hałasu, jaki jest wytwarzany przez przejazd tramwajów na praktycznie całej długości Alei Jana Pawła II.
m
mieszkaniec
Dlaczego sądzisz, że wybór środka transportu ma wpływ na częstotliwość jego kursowania i temperaturę na przystanku?
m
mieszkaniec
To mieszkańcy pośpią a i ekipy remontowe popracują - nie wiem skąd ta euforia.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska