Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Nowohucka - budowa ruszy jesienią

Małgorzata Stuch
Już w tym roku ma ruszyć budowa Trasy Nowohuckiej - kolejnego, ok. trzykilometrowego elementu czwartej obwodnicy Krakowa (węzeł Bieżanów - węzeł Rybitwy do ul. Christo Botewa). Trasa ma umożliwić kierowcom objazd Krakowa m.in. w kierunku Katowic tak, by nie musieli wjeżdżać do miasta. W krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto już oferty złożone w przetargu na tę inwestycję. O budowę trasy ubiega się dz

iewięć firm i konsorcjów z kraju i zagranicy. - Jeżeli nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, inwestycja ruszy jesienią - mówi Magdalena Chacaga z GDDKiA. Najtańszą ofertę (198,8 mln zł) złożyło polsko-słowackie konsorcjum firm Polimex-Mostostal i Doprastav AS.

O tym, kto zwycięży w przetargu, dowiemy się za kilka tygodni. Wykonawca będzie miał na realizację inwestycji 550 dni od daty podpisania umowy. Zakres prac obejmie budowę drogi ekspresowej S-7 o długości około 2,7 km oraz pasów wjazdowych i zjazdowych z tej trasy. Ponadto, na drodze krajowej S7 nad ul. Zarzyckiego i linią kolejową (Kraków - Medyka) i rzeką Serafą inwestor ma zbudować 260-metrową estakadę. Nowa droga ma umożliwić lepszy ruch tranzytowy. - Trasą Nowohucką będą mogli przejechać kierowcy z Warszawy na południe kraju, z ominięciem centrum Krakowa - mówi Stanisław Pletnia, dyrektor oddziału GDDKiA w Krakowie.

Czwarta obwodnica Krakowa ma liczyć ok. 60 km. Jej istniejący odcinek znajduje się na trasie autostrady A4.

Prace przy budowie kilku kolejnych odcinków czwartej obwodnicy trwają, a GDDKiA stara się
o dokumenty na budowę kolejnych. Obecnie prowadzony jest remont dwóch odcinków dróg: od węzła Opatkowice do węzła Balice I oraz od węzła Wielicka do Szarowa. W przyszłym roku ma ruszyć budowa kolejnego odcinka - od Rybitw do węzła Igołomskiego, w planach jest także budowa odcinka od węzła Igołomska do granic z województwem świętokrzyskim.

Szybka budowa tych dróg jest bardzo potrzebna. Okazało się bowiem, że trzecia obwodnica, która miała odciążyć Kraków od ruchu tranzytowego, może powstać dopiero za kilka lat. - To wielomiliardowa inwestycja. Gminę musi tu wesprzeć państwo, wystąpimy o fundusze w przyszłym roku - mówi Filip Szatanik z biura prasowego krakowskiego magistratu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska