Trzy warianty obwodnicy Piwnicznej-Zdroju do oceny mieszkańców

Alicja Fałek
Alicja Fałek
Krakowska spółka MP-Mosty przygotowała trzy warianty przebiegu obwodnicy Piwnicznej-Zdroju. Do końca czerwca trwają konsultacje społeczne. Mieszkańcy mogą opowiedzieć się za jednym z proponowanych rozwiązań.

FLESZ - Przybędzie niemal 250 fotoradarów

Budowa obwodnicy Piwnicznej-Zdroju, na którą mieszkańcy uzdrowiska czekają od lat, została wpisana w rządowy „Program budowy 100 obwodnic”. Według założeń przetarg na realizację inwestycji ma zostać ogłoszony w czwartym kwartale 2022 r. Żeby tak się stało konieczne jest spełnienie wielu wymogów.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła krakowskiej spółce MP-Mosty przygotowanie dokumentacji projektowej dla budowy obwodnicy. Ta opracowała już trzy warianty trasy, która ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w centrum Piwnicznej na drodze numer 87 w kierunku granicy ze Słowacją. Według założeń szerokość jedni nowej drogi wynosić będzie 3,5 m, a maksymalna prędkość 90 km na godzinę.

Wariant 1 zakłada przebudowę drogi krajowej nr 87 na odcinku 2 km 370 metrów wraz z budową tunelu długości 690 m przez górę Kicarz. To rozwiązanie nie spowoduje wyburzeń obecnej zabudowy. Wariant 2 to przebudowa krajówki na odcinku 2 km 460 m. Nowa trasa biegłaby równolegle do istniejącej drogi, tyle że wzdłuż Popradu. W tym przypadku również nie byłyby konieczne wyburzenia. Wariant 3 z kolei to przebudowa zaledwie 2 km DK 87 ale także wyburzenie dwóch budynków mieszkalnych oraz dwóch innych. Zakłada on budowę tunelu w górze Uwrocie, który miałby 490 m długości.

- Najlepszym rozwiązaniem wydaje się ostatni z przygotowanych wariantów, dzięki któremu rzeczywiście wyprowadziliśmy ruch z części uzdrowiskowej miasta – mówi Dariusz Chorużyk, burmistrz Piwnicznej-Zdroju. - Patrząc od strony Nowego Sącza w kierunku Słowacji, obwodnica zaczynałaby się tuż za stacją benzynową, obchodziła prawą stroną centrum i wychodziła już za szkołą.

Burmistrz uzdrowiska zachęca mieszkańców, by wypełnili specjalną ankietę i tym samym opowiedzieli się za jednym z wariantów. Ma też nadzieję, że prace przygotowawcze przed przetargiem pójdą zgodnie z rządowym planem. O to musi się też postarać krakowska spółka, która ma także przygotować m.in. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz uzyskać wszelkie wymagane decyzje, pozwolenia, uzgodnienia i opinie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie