Tuchów zyska obwodnicę, a wraz z nią nowy most na Białej, trzy ronda i wiadukt nad torami kolejowymi

Paweł Chwał
Paweł Chwał
Obwodnica Tuchowa będzie omijać miasto od strony wschodniej. Nowa droga będzie mierzyć blisko 3 km
Obwodnica Tuchowa będzie omijać miasto od strony wschodniej. Nowa droga będzie mierzyć blisko 3 km Paweł Chwał
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Obwodnica Tuchowa to jedna z najbardziej skomplikowanych inwestycji drogowych, które realizowane są obecnie w Małopolsce. Powodem jest m.in. bezpośrednie sąsiedztwo Białej i linii kolejowej, z którymi powstająca właśnie droga krzyżuje się.

FLESZ - Zdjęcia na przeglądzie. Koniec “składaków”?

Budowa obwodnicy Tuchowa kilkukrotnie była przekładana ze względu na problemy na etapie projektowym, ale gdy ostatecznie udało się je pokonać i w teren w czerwcu tego roku ostatecznie wszedł wykonawca, prace realizowane są już z dużym rozmachem.

Budowa obwodnicy Tuchowa pochłonie 63 miliony złotych

Obwodnica poprowadzona będzie wzdłuż Białej, między innymi nasypem, który pełnić ma dodatkową rolę wału przeciwpowodziowego. Wytyczony jest już główny zarys drogi oraz prowadzone są prace polegające na wykonaniu odpowiedniej podbudowy. Powstanie też nowy, ponad 300-metrowy most nad Białą (za szpitalem), a także blisko 90-metrowy wiadukt nad ulicą Polną i linią kolejową w kierunku Nowego Sącza i Krynicy.

- Wykonawca przymierza się właśnie do obu tych skomplikowanych inwestycji. Jednocześnie prowadzone są prace przy budowie ronda przy ulicy Ryglickiej, z którego można będzie wjechać na obwodnicę – mówi Magdalena Marszałek, burmistrz Tuchowa.

Rondo powstać ma także przy obecnym moście na Białej, na Drodze Wojewódzkiej 977 przy wjeździe do Tuchowa od strony Tarnowa, a także w miejscu, gdzie obwodnica krzyżować się będzie z ulica Mickiewicza.

Nowa droga i sąsiedztwo Białej

Dużym wyzwaniem są uwarunkowania hydrologiczne.

- W bezpośrednim sąsiedztwie budowanej drogi znajduje się rzeka Biała, a ukształtowanie terenu, szczególnie od strony ul. Ryglickiej, stwarza potencjalne zagrożenie spływającą wodą. Kluczowe stały się więc kwestie zabezpieczenia przeciwpowodziowego mieszkańców oraz wyeliminowania ryzyka zalewania obwodnicy wodą podczas intensywnych opadów – informuje firma Strabag, czyli generalny wykonawca inwestycji.

Wypracowane i uzgodnione m.in. z Wodami Polskimi rozwiązanie zakłada wybudowanie przepompowni, która umożliwi odprowadzenie nadmiaru gromadzącej się wody.

Mimo pandemii, w tym wzrostu liczby zakażeń także wśród pracowników, oddanie obwodnicy do użytku wciąż planowane jest na IV kwartał przyszłego roku.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie