GDDKiA umowę podpisało z konsorcjum firm Voltar System (lider) i Wasko (partner). Umowa zakłada kompleksowe utrzymanie systemów bezpieczeństwa i urządzeń obsługi tunelu wraz z obsługą Centrum Zarządzania Tunelem.
Budowa tunelu na Zakopiance już została zakończona. Obecnie trwają ostatnie prace związane z odbiorem zainstalowanych tam systemów bezpieczeństwa i zarządzania. Jak informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA, w październiku odbędą się ćwiczenia służb ratunkowych w tunelu. Zwykli kierowcy będą mogli nim przejechać najprawdopodobniej w listopadzie.
Drążenie tuneli pod Luboniem Małym rozpoczęło się w marcu 2017 roku. W październiku 2019 roku przebito prawy tunel, a w kwietniu 2020 - lewy. Budowa 2-kilometrowego tunelu i dróg dojazdowych do niego będzie w sumie kosztowała 968 mln zł. Budową zajmuje się włoska firma Astaldi.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
