Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Ruch wahadłowy na ul. Jagiełły w Oświęcimiu
Połowa ronda na tym odcinku nowej trasy już gotowa. Prace były prowadzone w ub. roku i wówczas także w tym miejscu kierowcy napotykali na utrudnienia. Na czas zimy ta część inwestycji została zawieszona. Teraz wykonawca przystąpił do budowy pozostałej części skrzyżowania.

- Ruch wahadłowy jest sterowany sygnalizacją świetlną. W razie dużego natężenia ruchu będziemy nim sterować ręcznie - zapowiada Kacper Michna, specjalista ds. komunikacji w krakowskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W samym Oświęcimiu powstająca obwodnica będzie krzyżować się w trzech miejscach z innymi drogami i tam powstają ronda. Są to skrzyżowania z drogami wojewódzkimi, w tym wspomnianą 948 i 933 na ul. Legionów. Ponadto rondo budowane jest w rejonie ul. Zatorskiej, gdzie będzie kończyć się obwodnica.
Obwodnica Oświęcimia w ciągu drogi 44
Obwodnica Oświęcimia będzie nową drogą długości nieco ponad 9 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1.

- Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina - informuje Kacper Michna.
Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości.

Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:
- z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);
- z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;
- z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);
- z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);
- z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe);
- z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo).
Budowa rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku. Wykonawca szacuje, że inwestycja zostanie zakończona w drugiej połowie 2025 roku. - Stopień zaawansowania prac wynosi 54 proc. - dodaje Kacper Michna.

Koszt inwestycji to 0,5 mld zł. Budowa otrzymała 164,4 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Bądź na bieżąco i obserwuj
- Społem w Oświęcimiu ma 75 lat. Historia zapisana na archiwalnych zdjęciach. Galeria
- Most na Wiśle w ciągu obwodnicy Oświęcimia. To już końcowe metry! Zdjęcia
- Bezpłatne prozdrowotne programy profilaktyczne dla mieszkańców powiatu oświęcimskiego
- Tak kibice Re-Plast Unia Oświęcim fetowali awans swoich pupili do półfinału
- Duża i ważna inwestycja na Osiedlu nad Sołą w Kętach
- Wkrótce w Kętach ruszy budowa ostatniego odcinka obwodnicy centrum miasta
