Innowacyjną formę sprzedaży szkieł kontaktowych realizuje sklep internetowy szkla.com. Soczewkomaty to urządzenia, w których można kupić szkła kontaktowe o różnej mocy, wielu znanych producentów, w cenach zbliżonych do sklepów internetowych. W automatach dostępne są także akcesoria niezbędne do pielęgnacji soczewek.
Pierwsze takie maszyny pojawiły się na rynku w ubiegłym roku. Obecnie znaleźć je można, m.in. w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Wrocławiu, Poznaniu czy Gdańsku. Pod koniec roku liczyć ma już około 80 automatów, a na koniec 2020 roku w Polsce planowanych jest 150 soczewkomatów.
- Na rynku nie było maszyny, która spełniałaby w pełni nasze wymagania dotyczące tego kanału sprzedaży. Zbudowaliśmy więc ją od podstaw sami. Szkic powstał na kartce papieru. To jedyna tego typu maszyna na świecie. Urządzenie zostało wymyślone, zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce – mówi Mateusz Matula, współzałożyciel i prezes spółki Szkla.com.
Jak kupić szkła w automacie?
Soczewkomaty zostały zaprojektowane tak, aby zakup odbywał się intuicyjne. Wystarczy postępować zgodnie z poleceniami wyświetlanymi na 43-calowym, wygodnym ekranie dotykowym. Wybieramy odpowiedni produkt, zaznaczamy moce soczewek, jeśli posiadamy kod rabatowy z aplikacji mobilnej wpisujemy jego treść w odpowiednie okienko, bądź skanujemy kod QR, następnie zatwierdzamy zamówienie i dokonujemy płatności kartą.
Innowacyjność konstrukcji Soczewkomatu polega między innymi na zastosowaniu zupełnie nowej metody magazynowania i wydawania towaru. Do przechowywania służą półki, które w odróżnieniu od większości spotykanych na rynku automatów nie są wyposażone w żadne spirale, podajniki śrubowe czy taśmowe. Dzięki jednemu centralnemu mechanizmowi połączonemu z inteligentnym ramieniem, z półki automatu pobierany jest konkretny produkt, zaś pozostałe w rzędzie przesuwają są o jedną pozycję w przód. Maszyna posiada cyfrową weryfikację poprawności transakcji, a jej praca jest kontrolowana zdalnie poprzez zinformatyzowany i spójny system centralny.
W Soczewkomacie dostępnych jest ponad 350 produktów wiodących na rynku marek. Robiąc zakupy w tych urządzeniach vendingowych klienci mogą wybierać spośród szkieł o różnej mocy: od -0.75 do -8.00, a także soczewek kolorowych bez mocy i płynów pielęgnacyjnych.
Wszystkie aktualne lokalizacje urządzeń można sprawdzić oraz na stronie www.soczewkomaty.pl
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Chory pracownik - co może, a czego nie?
