Rewolucja komunikacyjna, która od kilku miesięcy trwa w Piwnicznej, związana jest z budową nowego połączenia drogowego pomiędzy Polską i Słowacją w rejonie osiedla Majerz. Wszystkie roboty firmuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zmiana wyeksploatowanego mostu nieopodal szkoły na no-wy w tym samym miejscu, również wiąże się z przenosinami przejścia granicznego. Istniejący był częścią drogi wojewódzkiej Piwniczna - Krynica. Jej krótki odcinek, od skrzyżowania z trasą do Kosarzysk po osiedle Ma-jerz, a więc i most na Popradzie,stał się drogą krajową. Nowa przeprawa musi mieć wyższe parametry.
Przygotowaniem do zburzenia obecnego mostu i budowy nowego jest postawienie prowizorycznej, drewnianej konstrukcji na Popradzie w sąsiedztwie kładki wiszącej nad rzeką koło stacji kolejowej Piwniczna-Hanuszów.
- Pojazdy jadące od Rynku w Piwnicznej ku Muszynie będą skręcały na drogę do Kosarzysk, podążały jak do obecnego przejścia granicznego w Mniszku i przed stacją w Hanuszowie wjadą na most prowizoryczny - przedstawia trasę tymczasowego objazdu Iwona Mikrut, rzeczniczka prasowa krakowskiego Oddziału GDDKiA.
Docelowy most ma być imponujący. Wyglądem przypominał będzie niedawno wzniesiony wiadukt nad torami w pobliskim Rytrze.
- Dwa wyniosłe łuki będą trzymały podwieszoną jezdnię - opowiada Tomasz Kmiecik, wiceburmistrz Piwnicznej-Zdroju.
Całkowita długość podświetlanej konstrukcji wyniesie 191,5 m (odcinek nad rzeką 138,5 m). Szerokość ponad 17 m umożliwi wyznaczenie 3 pasów jezdni i 2-metrowych chodników po obydwu stronach.
Budowa wymaga opracowania nowej technologii, bo ze względów ekologicznych nie można postawić podpór konstrukcyjnych w nurcie rzeki. Planowane otwarcie w 2014 r.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+