https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Piwnicznej zburzą i zbudują most na Popradzie

Stanisław Śmierciak
Prowizoryczny most powstał już w rejonie Hanuszowa na trasie objazdu.
Prowizoryczny most powstał już w rejonie Hanuszowa na trasie objazdu. Stanisław Śmierciak
Nowa przeprawa nad rzeką Poprad i torami kolejowymi powstanie w Piwnicznej-Zdroju na trasie do Muszny. Żeby ją zbudować, trzeba jednak najpierw zburzyć istniejący most. Rozbiórka może zacząć się, kiedy jaskółki opuszczą gniazda przyklejone do przęseł. Ptakom dotąd niespieszno było z wyprawą do ciepłych krajów, ale mamy wrzesień, więc zapewne lada dzień odlecą.

Rewolucja komunikacyjna, która od kilku miesięcy trwa w Piwnicznej, związana jest z budową nowego połączenia drogowego pomiędzy Polską i Słowacją w rejonie osiedla Majerz. Wszystkie roboty firmuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zmiana wyeksploatowanego mostu nieopodal szkoły na no-wy w tym samym miejscu, również wiąże się z przenosinami przejścia granicznego. Istniejący był częścią drogi wojewódzkiej Piwniczna - Krynica. Jej krótki odcinek, od skrzyżowania z trasą do Kosarzysk po osiedle Ma-jerz, a więc i most na Popradzie,stał się drogą krajową. Nowa przeprawa musi mieć wyższe parametry.

Przygotowaniem do zburzenia obecnego mostu i budowy nowego jest postawienie prowizorycznej, drewnianej konstrukcji na Popradzie w sąsiedztwie kładki wiszącej nad rzeką koło stacji kolejowej Piwniczna-Hanuszów.

- Pojazdy jadące od Rynku w Piwnicznej ku Muszynie będą skręcały na drogę do Kosarzysk, podążały jak do obecnego przejścia granicznego w Mniszku i przed stacją w Hanuszowie wjadą na most prowizoryczny - przedstawia trasę tymczasowego objazdu Iwona Mikrut, rzeczniczka prasowa krakowskiego Oddziału GDDKiA.

Docelowy most ma być imponujący. Wyglądem przypominał będzie niedawno wzniesiony wiadukt nad torami w pobliskim Rytrze.
- Dwa wyniosłe łuki będą trzymały podwieszoną jezdnię - opowiada Tomasz Kmiecik, wiceburmistrz Piwnicznej-Zdroju.
Całkowita długość podświetlanej konstrukcji wyniesie 191,5 m (odcinek nad rzeką 138,5 m). Szerokość ponad 17 m umożliwi wyznaczenie 3 pasów jezdni i 2-metrowych chodników po obydwu stronach.

Budowa wymaga opracowania nowej technologii, bo ze względów ekologicznych nie można postawić podpór konstrukcyjnych w nurcie rzeki. Planowane otwarcie w 2014 r.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
asd
Ci co zdecydowali o zburzeniu dobrego mostu bez wyroku POwinni zawisieć!!! Niema biednych krajów! Tylko Są źle rządzone i przykład Piwnicznej wystarczy!
g
gosc
kilkunastu metrów drogi zrobic gmina nie potrafi tylko ludziom nadzieje robia burmistrz swoje zastepca swoje potologia straszna w tej Piwnicznej
K
Ktos
To jak już ze wszystkim się uporają nasi dzielni robotnicy, to mieszkańcy na Majerzu nie będą mieć lekko - cały tranzyt pójdzie tą trasą.
E
Echte polnische Wiener
Przestroga ! UM i G w Piwnicznej winien trzymac sie z dala od tej inwestycji.W przeciwnym wypadku wybudowany most nie bedzie w terminie oddany do eksploatacji i nie przejdzie odbioru technicznego . Takimi przykladami sa: dom kultury , baseny czy muszla koncertowa.Panowie Burmistrzowie omijajcie budowe mostu szerokim lukiem dla dobra Piwniczan!

Wybrane dla Ciebie

Niesamowita końcówka meczu Sandecji. Awans jest blisko

Niesamowita końcówka meczu Sandecji. Awans jest blisko

Wypadek na ul. Obrońców Krzyża w Krakowie. Samochód potrącił pieszą

Wypadek na ul. Obrońców Krzyża w Krakowie. Samochód potrącił pieszą

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska