Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inwestycja Podłęże-Piekiełko zmienia cały region. Stalowy most w Mszanie Dolnej zdemontowany

Klaudia Kulak
Klaudia Kulak
Most w Mszanie Dolnej
Most w Mszanie Dolnej Podłęże - Piekiełko
Modernizacja linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko” to obok budowy „Sądeczanki” jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w regionie.Po jej zakończeniu, czas przejazdu między Krakowem a Nowym Sączem skróci się do ok. godziny. Przyczyni się też do rozwoju kolei w regionie, a co za tym idzie wzrostu znaczenia tego środka transportu. Zmienia również obraz Sądecczyzny. W Mszanie Dolnej nie ma już stalowego mostu kolejowego nad Rabą. Ciężki sprzęt przeniósł przęsła na brzeg. Ich elementy będą wkomponowane w konstrukcję nowej przeprawy.

Budowa linii „Podłęże - Piekiełko” realizowana jest etapowo, a jednym z nich jest modernizacja linii kolejowej między Nowym Sączem, a Chabówką. Dzięki rozpoczętym już pracom na linii nr 104 możliwy będzie powrót pociągów po wieloletniej przerwie i zwiększenie dostępu do kolei.

Wiele ważnych prac zostało już wykonanych również na terenie Nowego Sącza. Mowa tutaj między innymi o rozbiórce starego mostu na rzece Dunajec. Most kolejowy o stalowej konstrukcji zupełnie zniknął już z krajobrazu miasta.

Wiele zmienia się również w sąsiednich Nowemu Sączowi miejscowościach. Wykonawcy działają między innymi na odcinku Rabka-Zdrój - Mszana Dolna. Tam aktualnie zdemontowany został stalowy most kolejowy, który wzniesiony został był nad rzeką Raba. Wiadomo, że nie zostanie zniszczony. W całości został przeniesiony na brzeg, a jego elementy wykorzystane zostaną do budowy nowego.

W większości miejsc aktualnie prowadzone są przede wszystkim prace rozbiórkowe startych torów i infrastruktury. Sporo dzieje się też na kolejowym placu budowy w Klęczanach.

Powstają tam nowe mosty kolejowe i drogowe, a także nowy wiadukt nad modernizowaną linią kolejową.- Aktualnie wszystkie prace, które są realizowane w terenie przebiegają zgodnie z harmonogramem. Jeśli wszystko przebiegać będzie zgodnie z zakładanym planem, prace na całym odcinku mają zakończyć się w 2029 roku. Nie oznacza to, że wcześniejsze odcinki, które będą już zmodernizowane jak na przykład odcinek między Nowym Sączem a Klęczanami, czy Chabówką a Rabką- Zaryte.

Tam ruch pociągów będzie możliwy już wcześniej - przyznaje w rozmowie z "Gazetą Krakowską" Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

To wyjątkowe miejsce na mapie Małopolski. Astro Centrum w Chełmcu oficjalnie otwarte!

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska