Rosnąca świadomość konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania wpływa pozytywnie na spożycie warzyw i owoców. Najwięcej oczywiście spożywamy ich w postaci świeżej, ale to kategoria mrożonych warzyw w ostatnich latach przeszła imponujący rozwój: w latach 2005-2014 zwiększyła się o 47 proc. i osiągnęła aż 652 tys. ton. Jak wskazują ostatnie badania sektora detalicznego, w latach 2014-15 rynek mrożonek wzrósł o 12 proc.
Głównymi importerami mrożonek z Polski są Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Poza Unię Europejską krajowe mrożonki wywożone są przede wszystkim do państw WNP oraz do Stanów Zjednoczonych
Walory takich „świeżo zamrożonych” produktów doceniają nie tylko konsumenci, ale również profesjonaliści z sektora HoReCa. Przede wszystkim mrożone owoce i warzywa są dostępne przez cały rok w takiej samej formie, jakości i cenie oraz dają nieograniczone możliwości przygotowania urozmaiconych posiłków bezproblemowo i w krótkim czasie. Sprawdzają się zarówno do przygotowania śniadań, przystawek, zup, dań głównych jak i deserów.